|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Liker du å reise?Jeg liker å reise, og er veldig glad i å rusle rundt i storbyer og styre dagen selv. Men jeg er synes overhodet ikke det å reise i flokk, storfamilieturer eller hytteturer med slekta er opplading av batterier, snarere tvert imot. Jeg synes også kø, varme og store folkemengder er drepen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Liker du å reise?
Sånn er jeg også. Jeg liker å reise til Tromsø da. Jeg er ikke så glad i nye plasser rett og slett. Planlegging liker jeg ikke.
|
|
|
|
#23 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du å reise?Nei. Jeg elsker å komme frem.
|
|
|
#24 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Liker du å reise?Ferieplanlegging er min store lidenskap. Nesten like gøy som selve turen faktisk. Bare nesten altså, men jeg er såå glad i å finne ut alt om reisemålet: utflukter, butukker, restauranter og bosteder, fine områder å rusle i, turer, strender, steder å ta fine bilder. You name it. Heldige er dem som drar på ferie til samme sted etterpå og spør meg om tips. Hehehe Sist redigert av liefje : 12-07-22 kl 19:40. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Liker du å reise?Elsker å være et sted i Italia med få andre utenlandske turister, bare forsvinne i mengden og nyte livet. Håper svoger kjøper hus snart som vi kan låne. Vi har reist flere ganger med Lufthansa billetter og reist enkelt og greit, også i år.
|
|
|
|
#26 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du å reise?Siden jeg er diplomatbarn, fikk jeg inn reising med morsmelken, så det er mest rart for meg når jeg ikke reiser. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Liker du å reise?Ja, det gjør jeg. Liker ikke å være for lenge på ett sted, da. Tre, fire dager i en storby - helst med en veldig stor park hvor jeg kan løpe - er ideelt, og en uke på en velvalgt og mer fredelig plass går også bra. Må kunne være i i aktivitet; løpe, gå tur, leie sykkel, fiske etc. En optimal ferie for meg ville vært et par ukers trekking i fjell og avslutte med en uke på et fint sted. Det er ingen jeg kjenner som liker samme type ferier som meg, bortsett fra noen dagers storbyferie, så jeg reiser nesten alltid alene. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Liker du å reise?I teorien - inni hodet mitt - elsker jeg det. I praksis not so much. Jeg liker ikke varme sånn kjempegodt, også har jeg mist ett barn med behov for mye hvile og skjerming etter mange nye inntrykk.
|
|
|
#29 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Liker du å reise?Jeg elsker å reise, men hater alt som ligner kø. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Liker du å reise?Jeg er glad i å reise, og syns planleggingen også er gøy! Transport til et sted er kjekt, og en del av opplevelsen, mens hjemreisen er bare nødvendig transportetappe.
|
|
|
|
#31 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Liker du å reise?Ja, men ikke hvor som helst. Feks «sydenturer» liker jeg ikke, men kan jeg få reise til en by med mye gammel historie så elsker jeg det. Men må jo si at jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere å forsvare lange flyreiser og det enorme forbruket en sånn reise er.
|
|
|
#32 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Liker du å reise?Tja, jeg liker egentlig å reise, både til gamle og nye steder. Helsen har gjort både reiseforberedelsene og selve transporten mer utfordrende, så jeg er mer nøye med både reisevei og destinasjon. Uansett er vi blitt mye flinkere til å velge vekk å reise, så det skjer sjeldnere og er viktigere nå. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, jeg liker selvsagt bare å reise til steder jeg liker å reise til.
|
|
|
#34 |
|
lettere utlada
|
Enig med dette. I tillegg liker jeg godt å reise med familien min, vi har det best på tur faktisk. Så og si aldri uenigheter eller konflikter når vi er på tur.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Dette! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Liker du å reise?Ja… jeg elsker det. Jeg er ikke den store planleggeren og ser for meg en pensjonisttilværelse på bussturer planlagt av andre. Men sol, varme, folkeliv og nye impulser… ja helt klart!
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Liker du å reise?Jeg har alltid elsket å planlegge turer når det faktisk er en tur å planlegge. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Liker du å reise?Ja, elsker å reise. Jeg liker best å være på samme plass en stund da, sånn at jeg føler at jeg hører litt til. (Akkurat nå drømmer jeg om å bo i Berlin f.eks)
|
|
|
#40 |
|
Shake it out!
|
Sv: Liker du å reise?Njei. Ikke like mye som jeg pleide. Eller, liker bedre kortreiste reiser enn før. Corona har lært meg å sette pris på Norge som ferieland. Jeg liker ikke for høye temperaturer og fikser dårlig å ligge pal på en strand. Ikke liker jeg flyplasser eller lenge flyturer heller. Mulig jeg bare er ute av trening, men jeg har zero problemer med at ferien i år er hytteturer og bilturer.
|
![]() |
|
|