Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere flinke nok til å klage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 22:26   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Nei, jeg er ikke flink nok til å klage. Det kommer veldig an på prisen - desto dyrere varen er, desto større er sannsynligheten for at jeg klager. Evt. om det er en ting jeg er veldig glad i og som er vanskelig å erstatte. Har jeg fått dårlig service av selger/ butikk da varen ble kjøpt er det også en betydelig større sjanse for at jeg klager så det suser om jeg får grunn til det.

Men det skal sies at når jeg først klager gjør jeg det til gagns - i de tilfeller jeg vet jeg har rett gir jeg meg ikke før jeg får medhold, uansett hvor mye tid og energi jeg bruker på prosessen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 10:15   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Ja, meget flink til det

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 11:35   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke hatt så mye grunn til å klage på store/dyre ting, men jeg klager så fort sjansen byr seg.

Matvarer o.l er jo genialt å klage på til produsenten, man får jo kasser av snacks tilbake.
Klagde på en daim som hadde smeltet og så stivnet igjen engang, og fikk 5 kg godis tilbake. Sammen med et brev om lab resultater.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 11:54   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Matvarer o.l er jo genialt å klage på til produsenten, man får jo kasser av snacks tilbake.
.

Ja, det er sant
Men hugsar eg fekk ein del av ei maskin i Honny Corn-frukosten min. Meinar å hugse det var eit tannhjul på størrelsen med ein ti-kroning. Den var veldig skarp, og mamma sendte den til produsenten. Ho fekk eit svarbrev om at det var ikkje heilt heldig, nei

Gammel 18-08-07, 12:12   #5
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har blitt flinkere. Klagde på understellet til Briovogen og fikk nytt, i forrige uke klagde vi en stekepanne til 1000,- kr som belegget var helt løst på. Fikk ny med en gang.

Men det må være en litt høy pris før vi gidder og dra og klage.

Gammel 19-08-07, 19:01   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sier ifra om noe er dårlig ang mat. Vil ikke si at jeg klager, men at jeg skriver mail om at f.eks. kjeksen i kvikklunsjen var seig og skriver hvor og når jeg kjøpte den. Men når det kommer til elektroniske varer med garanti, så klager jeg straks det oppstår feil eller ulyder. Man kommer ingen vei med å bare irritere seg over problemet, så det beste er å ta kontakt med utsalgsstedet så snart som du oppdager at noe er galt Noen ganger må man krangle ekstra med betjeningen, men som regel går det alltid bra

Gammel 19-08-07, 20:29   #7
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Er utrolig dårlig på å klage på småting. Nå fikk jeg endelig rota meg i butikken for å bytte en bukse det var noe galt med. Normalt hadde den havnet i søpla om et år.

Store ting som koster tusener klager jeg på, men kunne absolutt vært flinkere på småting også.

Gammel 30-08-07, 01:05   #8
xena
Fullverdig medlem

xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er nok ikke så flink til det jeg.

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 09:01   #9
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oh yeah! Jeg elsker å klage!
Det mest effektive når det gjelder matvarer, erå ta det med produsenten. Da får man gjerne enten en sjekk med ett beløp eller en del erstatningsvarer

Eks:
Jeg kjøpte en boks med sånn Picknic skinke som var litt beinete. Den var malt og fin, men jeg fikk følelsen av at de hadde malt oppi ett bein elelr to i boksen også. Klaget pr mail og fikk en svær kasse med alt mulig av matvarer fra Stabburet etterpå (mener det var Stabburet hvertfall).

Klaget på utgåtte varer og generelt betjening elendige på service på min lokale Rimi pr mail til Ica Norge Ble ring opp dagen etter med stor beklagelser fra butikksjefen og fikk en stor kasse med mat.

Trekket på Simo vognen vår nuppet seg, jeg klagde og ikk nytt overstell.

Spisestue bordet vårt har bøyd seg litt ned mot midten av bordet. Vi klagde og fikk tilgodelapp på 2000,-

Ja, man kan jo fortsette i det uendelige! Er man ikke fornøyd, så klag!
Eneste er at jeg ikke klager på restaurant da, merkelig nok.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 11:36   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Klaget på utgåtte varer og generelt betjening elendige på service på min lokale Rimi pr mail til Ica Norge Ble ring opp dagen etter med stor beklagelser fra butikksjefen og fikk en stor kasse med mat.

.

Lurer på om eg skal klage sentralt til Mega Det hjelper openbart ikkje å klage lokalt her. Dette med holdbarhetsdato skjønnar dei openbart ikkje!

Gammel 30-08-07, 11:39   #11
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg er elendig på å klage men gjelder det mine barns ve og vel på skole og ellers så reagerer jeg fort.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 11:58   #12
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Lurer på om eg skal klage sentralt til Mega Det hjelper openbart ikkje å klage lokalt her. Dette med holdbarhetsdato skjønnar dei openbart ikkje!

Jeg sto hjemme dritsur for et par uker siden og så at de kjeksene jeg hadde kjøpt (og sendt med barna et par til av til skoleturen) hadde gått ut i april!
Fly forbanna søkte jeg opp Rimi, og under det kontakt-oss-greia var mailadressen til Ica Norge.

Sendte en mail som dirret der jeg la ut om alle de gangene jeg hadde kommet hjem med varer utgått på dato fra den butikken, elendig service osv.
Så avsluttet jeg meg at nærmeste Kiwi butikk kun ligger 2 kvartaler unna og at jeg, grunnet garantien på utgåtte varer hos Kiwi, ikke til dags dato har funnet gamle varer der. Og at jeg i fremtiden kom til å beynnte meg av dem som butikk, ett sted med god service og nye varer.
Takk for meg avsluttet jeg med.

De var raske i avtrekkeren da ja

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 22:28   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både og.
Jeg klager sjelden på matvarer.

Men når det gjelder møbler og sånt, så klager vi.

Har hatt flere runder med Bohus på "godstolene" våre, som knirker veldig. Tror de har vært her 3 ganger. Skiftet understell 2. Men fortsatt ikke bra, så da har jeg tenkt fortsette klage til jeg evt får ny

Klager også sjelden på restaurant og sånn

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 22:31   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke flink til å klage. Jeg hater å klage men det hender at jeg gjør det. Jeg klagde på de idiotiske trolldressene til jentene som det var flere hull i etter et par ukers bruk på snørføre. Klagen førte ikke frem. Jeg klagde både til butikk og leverandør.

Heldigvis har jeg en mann som er flink til å klage. Svigermor er enda bedre. :hihi:

Gammel 17-08-07, 22:34   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min er forresten ekspert på å klage på ting i butikken, slik at hun får det rimeligere. Jeg kan takke henne for at jeg fikk en flott treningsjakke 300,- billigere for et par uker siden.

Gammel 17-08-07, 23:15   #16
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er jeg ikke flink til da jeg er konfliktsky. Dessuten får jeg dårlig samvittighet av alt mulig, så om jeg hadde klaget på noe hadde jeg fått dårlig samvittighet av det etterpå.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 01:11   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Både og. Det er sjeldent jeg klager på matvarer, men når posen med potetgull ikke var i nærheten av å rasle når vi rørte den, da åpnet vi den ikke en gang. Bare gikk i butikken og fikk flere nye.

I løpet av vinteren har jeg fått ødelagt fire (sic!) kofferter på flyreiser og fått ny hver gang. Ellers er nok Kjæresten flinkere enn meg til å si fra når noe er galt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 10:01   #18
Iriam
litt skummelt

Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, men det kunne sikkert vært enda bedre.

Har bla.klaget til Nestlé en gang pga. feil bruksanvisning på en grøt...fikk en eske med barnemat tilbake!

Sendte klage på en parkeringsbot og fikk den slettet!

Prøver å sjekke varer nøye i butikken ang.dato og sånt...+ kassalappen...men, av og til går det litt fort i svingene..er såå utrolig irritert når det er noe som er utgått på dato og feil!! Skal jeg bruke varen med en gang så må jeg jo tilbake å bytte, men er det noen dager til, så går den dessverre lett i glemmeboken....finner ikke igjen kvittering osv. Så, skjerpings der!

På restaurant er jeg ikke like flink..stort sett er jo maten god, men noen ganger har det kanskje ikke vært optimalt..men, så er jeg usikker på om jeg likevel har grunn til å klage..og så bare holder jeg munn!

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 12:00   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble inspirert av denne tråden (jøss, det er min egen ) og har nå sendt en mail til Tine vedrørende suppeyoghurtene vi stadig får. Så får vi se hva de sier.

Gammel 29-08-07, 23:50   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg ble inspirert av denne tråden (jøss, det er min egen ) og har nå sendt en mail til Tine vedrørende suppeyoghurtene vi stadig får. Så får vi se hva de sier.

Tenkte jeg skulle legge inn svaret jeg fikk på den nevnte mailen.

Sitat:

TINE Yoghurt Mild&Lett Vanilje - konsistens

Vi viser til e-post vedrørende din reklamasjon på TINE Yoghurt Mild&Lett
Vanilje. Vi beklager sterkt at du har kjøpt yoghurt som ikke var som
forventet. Kvalitetsansvarlig ved meieriet er orientert om din
tilbakemelding.

Vi takker for ros og synspunkter på TINE Yoghurt Mild&Lett Vanilje. Vi
forstår godt at du reagerer når yoghurtene dine har varierende konsistens.
Dette beklager vi, og det er ikke slike opplevelser vi ønsker våre
forbrukere. TINE Yoghurt Mild&Lett Vanilje skal ha en gulhvit jevn farge
med svarte prikker. Konsistensen skal være homogen og glatt uten fnokker
eller klumper. Produktet skal toppe seg uten å flyte utover ved avhelling
fra skje til skål. Vårt mål er at TINE Yoghurt skal ha lik smak og
konsistens. Vi ønsker at våre forbrukere skal få en jevn kvalitet. Vi håper
at du fortsatt vil benytte TINE Yoghurt, og at du i fremtiden får yoghurten
slik du liker den best, fyldig og god.

Vi takker for at du tok kontakt med oss, og gjorde oss oppmerksom på
hendelsen. Vi ønsker i dette tilfellet å gi en erstatning slik at du får
muligheten til å kjøpe nye TINE-produkter. Hvis du kan sende oss din
adresse vil du motta en utbetalingsanvisning pålydende kr 100,- som må
heves innen forfall. For å unngå gebyr, anbefaler vi deg å sette beløpet
direkte inn på din konto. Vi håper dette kan være en akseptabel erstatning
for ditt uheldige kjøp, og vi ønsker at du i fremtiden får kjøpt
TINE-produkter som svarer til dine forventninger og våre krav.

Med vennlig hilsen
TINE BA

Hipp hurra. Jeg er snart 100,- kr rikere. Nei, seriøst. Jeg synes dette var ok tilbakemelding. Har kun forklart at vi stadig opplever "suppe-yoghurt" ikke et eneste bevis. Pluss i boka til Tine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.