|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klesskift i barnehagenJeg har null kontroll for tiden siden det som regel er pappa som henter og bringer pga logistiske problemer nå som jeg er i permisjon. Og det hater jeg virkelig, for han husker aldri hva som er i skiftekurven. Sist jeg var i barnehagen, lå det tre t-skjorter og fire par sokker der - ingen bukser eller truser. Han er ikke helt på stell når det gjelder å tisse på do enda, så når jeg får bestemme, har han minst to par bukser og underbukser og sokker i kurven som står på badet. Ellers har han alltid en tykk og en tynn langerma + strømpebukse, ulldress og tykke sokker om vinteren (i tillegg til yttertøy) liggende i hylla si. At det som ligger i barnehagen skulle matche, har jeg aldri ofret en tanke.
|
|
|
#22 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Klesskift i barnehagenBarnehagen til ztjerna har middels store esker fra IKEA til skiftetøyet. Der har vi alltid et par-tre bodyer, et par-tre sokker, minst en bukse og en genser, samt en shorts og et par tskjorter om sommeren. I gangen henger alltid regntøy og støvler. På vinteren ligger det som oftest ekstra ullgenser, votter og lue på plassen hans i tillegg. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Klesskift i barnehagen
Ja, det med forskjellige personer som henter i bhg er et også et tema her. Det er fortrinnsvis meg som henter, men siden jeg jobber turnus er det jo dager da mannen må hente, og tidvis også svigermor. På disse dagene er det lett å miste oversikten over om skiftetøyet til den enkelte unge er i orden. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Klesskift i barnehagenZoe, en er ikkje ei god mor før en har hatt nokre gule postit-lappar hengande! Sunt tegn det at det finns en sånn en i ny og ne.
|
|
|
|
#25 |
|
Sv: Klesskift i barnehagenDet med pose var lurt.
|
|
|
#26 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Klesskift i barnehagenBarna har bukse, genser, sokker og storesøster har et par truser liggende i barnehagen til en hver tid. Når de har på seg noe av skiftetøyet hjem prøver jeg å huske på å sende med nytt. Glemmer jeg det er det ingen krise, det finnes alltid noe lånetøy. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Klesskift i barnehagenI barnehagen vår har de to hyller per barn:
|
|
|
#28 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Klesskift i barnehagenVi har komplett sett med skiftetøy
Angelique Sist redigert av Angelique : 20-08-07 kl 12:37. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Klesskift i barnehagen
Vi også.
|
|
|
#30 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Klesskift i barnehagenHar dere ekstra sko og sånt i bhg?
|
|
|
|
#31 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Klesskift i barnehagen
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Klesskift i barnehagenVi har ikke skiftesko stående i barnehagen, men vi har et ekstra par hjemme slik at vi slipper å stresse med å tørke det over natten eller alltid ta med hjem på ettermiddager og helger. Når han begynner på friluftsavdeling blir det nok behov for skifte av skotøy i barnehagen også. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Textrovert
|
Sv: Klesskift i barnehagenPoden har masse klær, så det er ikke noe problem å ha ekstra i barnehagen. Men pga. begrenset plass har de bedt oss om ikke å ha med mer enn to av hvert plagg, og det er greit, for da blir vi flinkere til å dobbeltsjekke om det er tomt. Skittentøyet blir pakket i plastposer og lagt strategisk i hylla, slik at vi ikke kan overse det.
|
|
|
#34 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Klesskift i barnehagenJeg hadde blitt fattig om turbo skulle ha hatt 2 vinterdresser, 2 par joggesko osv til en hver tid som passet, for han vokser så fort og sliter ut sko på null nix. han er på sitt andre par joggesko nå i sommer, i forskjellig størrelse og.og enda har han nesten bare gått i sandaler eller barfot.
|
|
![]() |
|
|