Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klesskift i barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 22:26   #21
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klesskift i barnehagen

Jeg har null kontroll for tiden siden det som regel er pappa som henter og bringer pga logistiske problemer nå som jeg er i permisjon. Og det hater jeg virkelig, for han husker aldri hva som er i skiftekurven. Sist jeg var i barnehagen, lå det tre t-skjorter og fire par sokker der - ingen bukser eller truser. Han er ikke helt på stell når det gjelder å tisse på do enda, så når jeg får bestemme, har han minst to par bukser og underbukser og sokker i kurven som står på badet. Ellers har han alltid en tykk og en tynn langerma + strømpebukse, ulldress og tykke sokker om vinteren (i tillegg til yttertøy) liggende i hylla si. At det som ligger i barnehagen skulle matche, har jeg aldri ofret en tanke.

Gammel 19-08-07, 22:28   #22
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Barnehagen til ztjerna har middels store esker fra IKEA til skiftetøyet. Der har vi alltid et par-tre bodyer, et par-tre sokker, minst en bukse og en genser, samt en shorts og et par tskjorter om sommeren. I gangen henger alltid regntøy og støvler. På vinteren ligger det som oftest ekstra ullgenser, votter og lue på plassen hans i tillegg.

Dersom ting blir våte og sendt med hjem pakker vi (les: jeg) nytt skift i sekken til neste dag slik at jeg har oversikten og ikke glemmer hva som mangler. Innimellom ser jeg over skifteeska slik at jeg vet at alt som er oppi der har riktig størrelse.

I hverdagen ellers er jeg en matche-nazi, men akkurat når det gjelder skiftetøy gir jeg blanke. (Okei da så er det mest ensfarget tøy i nøytrale farger i skiftekassa, men det er bare en tilfeldighet altså )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:32   #23
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg har null kontroll for tiden siden det som regel er pappa som henter og bringer pga logistiske problemer nå som jeg er i permisjon. Og det hater jeg virkelig, for han husker aldri hva som er i skiftekurven.

Ja, det med forskjellige personer som henter i bhg er et også et tema her. Det er fortrinnsvis meg som henter, men siden jeg jobber turnus er det jo dager da mannen må hente, og tidvis også svigermor. På disse dagene er det lett å miste oversikten over om skiftetøyet til den enkelte unge er i orden.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:35   #24
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zoe, en er ikkje ei god mor før en har hatt nokre gule postit-lappar hengande! Sunt tegn det at det finns en sånn en i ny og ne.

Gammel 19-08-07, 22:38   #25
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det med pose var lurt.
Da jeg kjøpte ReimaTec til storebror i går fikk jeg med to sånne tynne gymposer fra mexx, de blir perfekte!

Gammel 19-08-07, 22:51   #26
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Barna har bukse, genser, sokker og storesøster har et par truser liggende i barnehagen til en hver tid. Når de har på seg noe av skiftetøyet hjem prøver jeg å huske på å sende med nytt. Glemmer jeg det er det ingen krise, det finnes alltid noe lånetøy.

Ellers ligger det selvfølgelig regntøy og støvler i barnehagen.
Jeg kan ikke helt se hva annet de må ha.

Når jeg leverer dem har de på seg klær tilpasset været. Er det fint vær har de på seg sandaler, er det overskyet har de på seg joggesko og jakke.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 00:05   #27
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

I barnehagen vår har de to hyller per barn:
- en til ting som barnet skal ha tilgjengelig i barnehagen. Her legges skiftetøy fra innerst til ytterst (en av hver), samt solkrem, drikkeflaske, kosedyr til soving osv.
- en hylle som foreldrene skal sjekke hver dag. Her legges tøy som er vått/møkkete samt beskjeder, tom matboks, eventuelle barnekunstverk osv.

Synes dette fungerer veldig fint jeg. Når vi tar med noe vått/møkkete hjem, putter vi bare med det som mangler oppi sekken dagen etter.

Jeg er faktisk så nazi at alt skiftetøyet vi har liggende i barnehagen går i nogenlunde matchende farger ...

Gammel 20-08-07, 12:08   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi har komplett sett med skiftetøy

Oliver har en ganske stor sekk og i den ligger skiftetøyet, bukse,t-skjorte,yttergenser,sokker,truse,shortssett
Har også et par ekstra joggesko i sekken

I barnehagen har alle bare fått helt nye garderobeskap med en hylle utvendig hvor det står en plastkurv.
Innvendig iskapet er den en hylle hvor jeg også har en ekstra langermet genser
To kroker til å henge klær og hylle til å sette sko og gummistøvler
Veldig praktisk

Glemte å skrive at det matcher ikke

Sist redigert av Angelique : 20-08-07 kl 12:37.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 12:30   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det har vi også, slike poser, veldig lurt.

Vi også.

Klærne i skifteposen matcher ikke. I hvertfall ikke med vilje.

I skifteposen har vi(vår sommer:
2 par sokker
joggebukse
kortbukse
t-skjorte
tynn genser
college-genser

Om de bruker noe i skifteposen en dag legges de skitne/våte klærne i en pose på hylla hans slik at vi ser det med en gang. Så gjør vi som flere her; tar det med hjem og etterfyller skifteposen dagen etter.

Vi tar med hele skifteposen hjem på fredagene.

Gammel 20-08-07, 12:54   #30
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Har dere ekstra sko og sånt i bhg?

Vi har bare ekstra inne skifte klær fra sokker til gensere. Er i en kurv på badet og de skriver lapp når det begynner å bli lite av noe. Eks kan turbo skifte 4 par sokker på en dag hehe.

Ellers har vi bare et av alt i bhg. Et sett regnklær, et par støvler, et par joggesko, et par sandaler, et par crocs om vinteren har han støvler med for i, av og til cherox og så vintersko.
Men har bare en vinterdress.

Men 2 skifte av klær under om vinteren, et sett ullklær, hjemmstrikket og et sett med fleece.
Han blir ofte våt tvers igjennom regnklærne. Man blir vist det når man bader i søledamene hehe

Gammel 20-08-07, 14:58   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Klesskift i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Har dere ekstra sko og sånt i bhg?

Hvis sko blir våte el. må de jo ha ekstra, det kan jo skje.
Så ekstra joggesko og sandaler er et must, men gummistøvler har jeg tilgode å se våte inni her i huset.
Vintersko er også i to eksemplarer.
Tøfler er det bare et par av i bhg. men det er skinntøfler typ Robeez/Lil Jo's, så vi har da flere hjemme, og de har aldri trengt bytte.
Vinterdress, høst/vårdress ol. har vi også to av. Et sett regntøy, men det er fordi det egentlig ikke brukes, bruker kunn Reima Tec høst/vårdressen, den er utmerket som regntøy.
To-tre skift fra innerst til ytterst, og to sett ullklær om vinteren, og mange par ullsokker, ullvotter, et par luer i ull osv.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 15:26   #32
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke skiftesko stående i barnehagen, men vi har et ekstra par hjemme slik at vi slipper å stresse med å tørke det over natten eller alltid ta med hjem på ettermiddager og helger. Når han begynner på friluftsavdeling blir det nok behov for skifte av skotøy i barnehagen også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 15:31   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har masse klær, så det er ikke noe problem å ha ekstra i barnehagen. Men pga. begrenset plass har de bedt oss om ikke å ha med mer enn to av hvert plagg, og det er greit, for da blir vi flinkere til å dobbeltsjekke om det er tomt. Skittentøyet blir pakket i plastposer og lagt strategisk i hylla, slik at vi ikke kan overse det.

Når det gjelder sko, så har han alltid støvler stående der, så om skoene er våte en dag, så er det jo ingen krise om han må gå i støvler noen timer.

Og nei, skiftetøy trenger IKKE matche.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 15:38   #34
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde blitt fattig om turbo skulle ha hatt 2 vinterdresser, 2 par joggesko osv til en hver tid som passet, for han vokser så fort og sliter ut sko på null nix. han er på sitt andre par joggesko nå i sommer, i forskjellig størrelse og.og enda har han nesten bare gått i sandaler eller barfot.

En vinterdress holder ofte bare fra jul og til våren og kanskje litt om høsten\ny vinteren .

Flere par sko har han men ikke til en hver tid i bhg og ikke av samme "sort"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.