Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klesskift i barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 21:32   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Spørsmål

Klesskift i barnehagen

Jeg syns dette med skiftetøy er litt styr for tida. Særlig i disse tider, da været varierer enormt og en må ha klær liggende for alle mulige og umulige værforhold. Ungene har en del klær, men ikke ubegrensede mengder, og om jeg fyller skuffene til mine tre små i bhg syns jeg det er vanskelig å ha oversikt over hva de har liggende i bhg til enhver tid. (Kan jo selvsagt se over fra dag til dag, men har ikke fotografisk hukommelse og føler det da er større sjanse for at "sortimentet" ikke er fullstendig til enhver tid.)

Og ikke nok med at det altså må være klær til alle slags vær, det må jo også være ekstra skift om klærne søles/ sikles på, og plaggene bør jo også matche hverandre sånn noenlunde (uten at jeg er noen nazi på det området, altså ). Av den grunn har jeg den siste tiden følt det har vært enklest å pakke med skiftetøy fra dag til dag, sett an vær og værmelding og valgt ut fra det. Så tar jeg klærne, både brukt og ubrukt med hjem igjen når jeg henter ungene og sånn går no dagan.

Det er jo litt styrete det også, men av to onder føler jeg det er det letteste akkurat nå. Da vet jeg sikkert hva de har tilgjengelig i bhg, jeg har mer å velge i her hjemme og jeg holder kontrollen over hva som skal/ må vaskes til enhver tid.

Hvordan gjør dere det? Har dere så mye tøy til barna at dere har nok til å ha en god bunke i bhg i tillegg til de klærne som er hjemme? Noen som gjør det som meg? Finnes det andre måter å løse dette klesstyret på?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.