|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Jeg vasker det aller meste av tekstiler før jeg begynner å bruke dem. Men det er blant annet fordi jeg har et 20-minutters 40-gradersprogram på min vaskemaskin som jeg kjører slikt på. Hva gjør dere andre som vasker før bruk? Full 60-graders vask?
![]() |
#22 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?
Nytt sengetøy vasker jeg på 60 grader som tar en time.har jeg god tid og lite annet som skal vaskes tar jeg med forvask i programmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Sengetøy vasker jeg alltid, andre klær aldri. Gjorde det med babyklær, men har ikke tenkt på det som nødvendig siden. Har ingen god eller logisk forklaring på hvorfor.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Jeg tenker at sengetøyet er mer møkkete før første gangs bruk enn etter en uke eller to på min seng, så det vaskes alltid på 60 grader før det tas i bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Det kunne ikke falt meg inn i måneskinn å sove i nytt sengetøy som ikke er vasket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Immunforsvaret trenger jo også å bryne seg på bakterier og møkk. Det er ikke helt usannsynlig at mange av oss er for hysteriske på hygiene i våre dager.
![]() |
![]() |
#29 |
|
Jeg har heller ikke gjort det. Og jeg har aldri reagert på det heller, og jeg har brukt å få utslett av ting.
![]() |
![]() |
#31 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan så være, men etter noen år som ansatt på kjøpesenter har jeg hørt såpass mange ekle historier om klær og tekstiler (kroppsvæsker, snørr, svettelukt, til og med innsekter) at jeg tenker: "det koster så lite å gi ting en vask". Så er det som flere har nevnt kjemikalier og diverse så jeg velger å få i meg bakteriene og lumskhetene på andre måter. Skal vite det er nok av andre måter å få i seg "kvoten". Sist redigert av lucifine : 23-12-24 kl 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Jeg har arbeidet på butikk som selger dyner og sengetøy. Der lærte jeg at man skal vaske sengetøy før bruk pga kreftfremkallende kjemikalier. Det er riktignok noen år siden, men jeg vasker undertøy og sengetøy før bruk og har ingen planer om å slutte med det. Vasker nye sengetøy på bare 40 grader for å unngå at farger smitter over i vask på mønstrede dynetrekk ol. Sist redigert av Lyppa : 23-12-24 kl 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
♡
|
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Skulle overnatte hos eksmannen en gang vi var nyforelsket. Han var på en spillejobb og ville gjøre det fint, så han hadde lagt på splitternytt, uvasket sengetøy, som jeg la meg i, nydusjet og nysmurt. Da vi våknet om morgenen var jeg sort, i ruter. Måtte skrubbes med vaskebørste
![]() |
|
|