|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() "Må" man vaske sengetøy før bruk?Jeg visste det er anbefalt, men lurer på hvorfor?
![]() |
#2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Jeg pleier ikke vaske nye klær før bruk. Sengetøy og håndklær vasker jeg alltid før bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Jeg vasker stort sett alltid nye klær før bruk med unntak av sokker og uteklær.
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Hvor: Oslo
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Pga overdskuddsfarge og kjemikalier fra fabrikken står det vel på pakken.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Fordi det er brukt kjemikalier i produksjonen og for å holde sengetøyet glatt. Det er heller ikke reint på en tekstilfabrikk. Jeg kunne ikke sovet i nytt, uvasket sengetøy for alt i verden, men det er neppe skadelig. Bare veldig ekkelt. Synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Nytt sengetøy er satt inn med noe kjemikalier for at det skal se pent ut i pakken eller noe. Du ligger jo i mange timer og puster inn veldig tett på, så det blir litt annerledes enn klær man bruker på dagen. Jeg får hodepine av en del plagg hvis jeg ikke vasker før bruk, og kan også kjenne antydning etter bare å holde på med nytt sengetøy fra pakken og til vaskemaskina.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?
Enig! En gang datet jeg en fyr som ikke hadde vasket nytt sengetøy før bruk, og det klødde altså noe helt vanvittig. Jeg turte ikke å si noe, så jeg dumpet ham i stedet.
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Jeg fikk en gang en skikkelig reaksjon av uvasket nytt sengetøy (pustevansker), så har alltid vært nøye på det siden.
![]() |
#12 |
rakkarpus
|
Oj, da blir det vasking. Reagerer på feks parfyme, så da er det nok lurt å vaske det før bruk, takk for råd.
![]() |
#13 |
rakkarpus
|
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Tok en luktetest før jeg kasta det i vaskemaskinen, og da kjente jeg hvorfor det anbefales å vaske før bruk ja..
![]() |
#14 |
Ventar stadig på vår
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Julegåve til svigers for 30 år sidan (
![]() |
#17 |
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?En gang tok min sønn på seg en helt ny, uvasket tskjorte som han fikk i gave. Han fikk utslett og ble helt rosa der tskjorta hadde vært på kroppen hans. Det var skikkelig sært å se på for det så ut som om han hadde på seg ei rosa tskjorte under den nye, utslettet hadde helt rette linjer og stoppet akkurat der plagget stoppet på ermer, hals og ryggen. Vi har siden ikke tatt på oss nye tøyplagg uten å vaske dem først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Man MÅ absolutt ikke, dvs. jeg har aldri tenkt over at det var nødvendig og aldri gjort det og har aldri hatt noen problemer med det. :sjuske: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Må" man vaske sengetøy før bruk?Lucifine: sånn har jeg bestemt meg for å ikke tenke, rett og slett, for det blir man jo helt koko av. Vi utsettes for masse basselusker hele tiden og det går helt fint, fordi immunforsvar.
![]() |
#20 |
Klar
|
Jeg kan heller ikke huske at jeg noen gang har vasket sengetøy før bruk. :medsjuske: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|