|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan klarer man å synge en annen stemme enn hovedmelodien?Annet tips for å øve på å synge annen stemme enn de du synger sammen med er å synge i kanon. Vi sang "Mein Hahn ist Tot/hanen er død" i kanon omigjen og omigjen med ungene da de var små. God trening for alle det.
|
|
|
#22 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvordan klarer man å synge en annen stemme enn hovedmelodien?Jeg synes det er lettere å synge "oppå" enn "under", men stemmen min bør definitivt velge motsatt.
|
|
|
#23 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvordan klarer man å synge en annen stemme enn hovedmelodien?Enda en grovmessingveteran her, som alltid har lekt med andre stemmer når jeg har sunget med ungene oppigjennom. Hvordan, aner ikke, det bare faller seg helt naturlig, på en måte.
|
|
|
#24 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan klarer man å synge en annen stemme enn hovedmelodien?
Utrent mezzosopran, tipper jeg.
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Hvordan klarer man å synge en annen stemme enn hovedmelodien?Trening? En ting er å lære seg en stemme og så synge den sammen med de som synger melodien…. En annen ting er å lage stemmen underveis, det er et litt annet prosjekt. Men når jeg har andre stemmer, enten det er instrument eller stemme så er det bassen som er fasiten. Hva melodien diller med på toppen er irrelevant (evt melodien under). Jeg orienterer meg etter klangen og da er det oftest bassen / tuba som sitter på grunntonen som er fasiten.
|
|
|
#26 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hvordan klarer man å synge en annen stemme enn hovedmelodien?Dette fikk jeg faktisk en litt uventet øvelse i da vi var på familiedag på arvingens folkehøgkole i helga. Der var en dirigent hentet inn for anledningen, og foruten at han skulle lære ungdommen litt korgreier hadde vi 3/4 time foreldrekor, og deretter opptreden!! |
|
|
|
![]() |
|
|