|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?farfar var forresten fisker.. så jeg var mye med han å pappa på sjøen når jeg var liten |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Mormor syr :-)
![]() |
#23 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Bestefaren min døde da jeg var et par år, men bestemoren min (som snart blir 86) er det fremdeles krutt i. Hun sår, prikler og driver på i timesvis ute i hagen hele sommeren. På vinteren forbereder hun neste blomstersesong. Hun bor i et svært hus helt alene, og er opptatt med venninner (og sherry), og drar ofte på bil og bussturer med venninnenen. Hun har hatt et hjerteinfarkt, men har selv bestemt at hun ikke vil bypass-opereres, men jeg håper jeg får beholde henne i maaaaange år fremover. Fra henne får vi blomster, bær og hjemmestrikkete tøfler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Smugleser
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Har ingen igjen, og har ikke møtt noen av bestefedrene mine.
![]() |
#25 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg har bare mormor igjen og hun hjelper meg å stryke bunadskjorten og forkle mitt. Jeg hjelper henne med støvsuging, handling og kjøring rundt omkring. Hun kjører bil selv, men for tiden har hun vondt i en fot, så det blir meg hun ringer til. Er bare koselig å hjelpe, jeg får bruke hennes bil og den er ny og kjekk å kjøre. Ellers har hun hjulpet med barnepass, kjøring eller henting til steder, hun lager også saft og syltetøy av plommene våre her. Vi har 5 store plommetrær som snart er modne for innhøsting, da er hun med på det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?jeg har bare farmor ogjen, og hun er toppers. Hun har farget håret knallrødt og er skikkelig fiff og sprek! Kul dame.
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Nei, dessverre. Jeg har ingen besteforeldre i live. Bestefar slipte skøytene mine, husker jeg.
![]() |
#28 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Nå har jeg bare mormor igjen og hun begynner å bli gammel nå selv om hun er veldig oppegående fortsatt, så merkes det godt at hun har passert 80 år. Nå er hun en ressurs for ungene, en kontakt med en eldre generasjon og en som er viktig for meg for alt hun har vært for meg. Jeg er utrolig glad i mormor.
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?
Vet du hva tante M gjorde? Hun brant opp oppskriftboka si!!
![]() |
#30 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg har verdens beste mormor og bestefar (morfar). Sist redigert av Aminta : 29-08-07 kl 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Nix - de døde i hhv 1947, 1972, 1991, 1992....
![]() |
#32 |
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Nope, jeg gikk tom for besteforeldre da jeg var 17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Einsam
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg har ikke hatt besteforeldre på ti år, så det sier seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Mormor er bedre til å sy enn mamma, så når det er noe spesielt avansert som skal lages eller repareres, er det hun som får oppdraget.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Teller ned
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg har dessverre ingen besteforeldre i live. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Ingen av mine biologiske besteforeldre er i live lenger. Men jeg har liksom en bestemor ekstra. Pappas kone har vært i livet mitt siden jeg var 6 år. Hennes mor lever fremdeles.
![]() |
![]() |
#38 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg har bare igjen mormor, men hun er helt fantastisk! Hun synes så synd på oss (særlig sambo) nå som jeg jobber så mye, at hun stiller opp med middager til oss.
![]() |
#39 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Det er bare farmoren min som lever nå. Hun er så gammel og skrøpelig at det er få praktiske ting hun kunne ha hjulpet med.
![]() |
#40 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noe besteforeldrene dine gjør for deg?Jeg er så heldig å ha tre av mine besteforeldre i livet enda. Bestefar døde for litt over to år siden.
![]() |
|
|