|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
https://www.giblod.no/
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Hadde gravide røykere vært flaue og/eller triste og/eller fortvilte over røykingen sin, tviler jeg på at de hadde røyket der hvor andre kunne se dem. Noen driter rett og slett i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Det var ei som hadde termin og inne på kontroller og fødsel samtidig med meg også, som hadde røykepauser. Vi ble ganske flaue og sjokkerte over henne. Og moren hennes, som støttet henne ut og røykte sammen med henne. :urk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Ja det er utrolig fælt å se gravide som røyker, men hvis hun var høygravid ville det sikkert hjulpet lite å si noe. Slet selv med å kutte røyken under svangerskapet. men jeg klarte det Sist redigert av AvivA : 30-08-07 kl 00:25. Årsak: skrev feil |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Huff jeg skjønner at det er vanskelig, kjenner jo gravide som røyker selv, og det er jo oppegående fantastiske mennesker, så det er jo HANDLINGEN jeg dømmer, ikke menneskene. Men når de sier at det er så vanskelig å slutte, at de blir så dårlige og får abstinenser og bare heller da fortsetter å røyke, så blir jeg så lei meg på barnets vegne, for synes de virkelig det er greit at BARNET i magen lider så lenge de selv har det greit? Det virker jo sånn? At de mener det er helt greit at fosteret lider hver dag, for at de selv skal slippe å lide. En mor burde jo heller tenke omvendt? At hun heller vil lide selv, så lenge fosteret/barnet har det bra?
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Blir kvalm ...Handlingen og handlingen fru Blom. Hadde foreldre dengt ungen, hadde ungen blitt fjernet, fordi mennesket bak foretar en uakseptabel handling.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Blir kvalm ...Jeg er for tvangsinlegging jeg også, men egentlig burde det ikke være nødvendig, fordi ALLE røykende gravide burde være sjeleglade om et slikt tilbud kom, at de kunne legge seg inn til røykeavvenning. Dersom noen faktisk er imot dette, kan de umulig være helt oppegående. Hadde jeg vært røyker og gravid, hadde jeg tryglet legen om å få hjelp til å slutte om jeg ikke klarte det selv. Jeg hadde prøvd ALT!
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Blir kvalm ...
Det er jo bedre å kutte ned enn å ikke gjøre noe...
![]() |
#9 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Jeg mener at røyking under sv. skapet vitner om liten evne til å sette seg selv til siden i forhold til barna. Utrolig egoistisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Blir kvalm ...En kollega fikk beskjed av legen sin at å slutte å røyke kun ville utsette fosteret for stress, som igjen ville gjøre svangerskapet risikabelt. Så hun røyket seg gjennom et svangerskap med god samvittighet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
Når jeg hører dette tenker jeg at det er klart en liten sjanse for at legen er så idiot at h*n har sagt det, men betraktelig større sjanse for at hun rett og slett juger.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 31-08-07 kl 15:28. Årsak: presisering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Jeg må si meg enig i dette, egentlig. Jeg er sikker på at det finnes en lege eller to (sannsynligvis av den gamle skolen) som mener dette, men jeg tror majoriteten av pasientene som sier dette rett og slett "lyver". De har nok hørt dette fra andre, lest det på nettet eller lignende, og bruker det til sin egen fordel. Jeg nekter å tro at SÅ mange leger er så kunnskapsløse!
![]() |
#13 |
villende
|
![]() Sv: Blir kvalm ...Og jeg ble stemplet som hysterisk av en røyker fordi jeg ikke ville utsette Snupp for passiv røyk mens jeg gikk gravid. Det er nok en gang slik at det er mange som røyker som rett og slett ikke er villige til å innse at det er skadelig. Ikke bare for dem, men også for andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Tre røyk på en time er relativt mye da! Nå klarte ikke jeg å slutte å røyke mens jeg gikk gravid (dumme, dumme meg!) Og jeg angrer veldig på det! Men jeg tror ikke jeg var helt klar over den lille poden som lå inni magen min (altså selvfølgelig viste jeg at jeg skulle bli mamma |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir kvalm ...Menger meg med her. Jeg har også null forståelse for gravide som røyker, og som noen sier: Hvorfor vil du barnet ditt så vondt, selv om det ligger i magen, mens man tar på seg sykdommer for barnet uten å nøle etter at det er født, hvis man har valget? Ufattelig!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|