|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Også er jeg helt enig med Veronal.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)
|
|
|
#3 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Jeg er enig med deg Iset.
Min første tanke også.
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Jeg ønsker ikke at mitt barn skal gå i en sukkerfri barnehage. Det er ikke fordi jeg frykter at barnet ikke skal få kake på bursdagen sin, men det skyldes at jeg ønsker at barnet skal gå i en barnehage som har et reflektert og balansert forholdt til ernæring - jeg ønsker ikke en fundamentalistisk sukkerfri versjon. Sukker er ingen gift - den er mer et symbol på et ernæringsproblem. Det er heller ikke syltetøy og yoghurt som er den store, stygge ulven når det gjelder overdrevet sukkerinntak - det er søte drikker.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 04-09-07 kl 17:34. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Det ønsker jeg også, og derfor ønsker jeg en "sukkerfri" barnehage fordi det faktisk krever refleksjon og balanse.
|
|
|
#8 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Dette synes jeg var veldig bra sagt
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)I vår barnehage har vi blitt mer bevisst sukkerbruken. Vi har, i samråd med foreldre, kuttet ut kake på bursdager. Vi har ikke syltetøy, kun når det er noe spesielt.
|
|
|
#10 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Jeg ser helt klart behovet for å redusere sukker i et barnehagebarns hverdag. Derfor syns jeg det er flott om barnehagepersonalet gjør en innsats og reduserer kaloririk og næringstom mat som kaker og brus. Syltetøynekt på medbragt skive blir skivebom(!) og vipper over i fanatismen, men å legge grunnlaget for gode vaner, så som å bruke fruktte som kosedrikk man-fre mellom 08-16 synes jeg er glimrende. Man bør ha rom for å kunne ha enkelte festdager i barnehagen, for eksempel jul, sommeravslutning osv, men det må være et fåtall av dem.
|
|
|
#11 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Bhg til Lille er sukkerredusert. Dvs de får ikke ha med yoghurt, juice,saft, syltetøy og sjokoladepålegg på maten.
|
|
|
#12 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Det finnes de ungene som ikke får barneselskap hjemme, fordi de ferier den i barnehagen. Det blir nesten det samme som frokost i barnehagen. Ikke alle foreldre gir frokost til ungene hver dag, og ikke alle får feire barnebursdag. Jeg vet om de som ikke får ferie hjemmebursdager, og får heller ikke kake siden barnehagene er sluttet med kaker. Hva med de ungene? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Hæ? Mener du at barnehagene skal fortsette å servere kaker i alle bursdager fordi noen få teite foreldre ikke lar ungene få feire bursdagen sin hjemme?
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Ja, jeg synes totalt sukkerfrie barnehager er hysterisk, og jeg synes ernæringsfysiologen hadde gode poeng.
|
|
|
#15 |
|
godt brukt
|
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Ja takk begge deler. Ja til kakao når høststormene raser. Sist redigert av Mandarin : 04-09-07 kl 20:16. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Vel, tannlegen min ga meg sjokolade i går.
|
|
|
|
#17 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Nei, det sa jeg ikke. Men det blir som den frokostdebatten. Noen unger er ikke så heldige at de får bursdagskake hjemme for mor er for full til å bake, eller far har brukt opp alle pengene på spilleautomater. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Live and let live
|
Mitt regnestykke på sukkerI mitt regnestykke tar jeg for meg sukkervarer som godterier og kaker og is.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 05-09-07 kl 00:29. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Sv: Mitt regnestykke på sukker
Dette her minner om den opplistingen som konkluderer med hvor lite folk jobber. Hvordan var nå den igjen? Noen som har den? Den som går på å trekke ut 5 ukers ferie, 52 lørdager, 52 søndager, jul, påske, helligdager... hvordan var den nå igjen? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Nå har vesla gått i sukkerfri barnehage (egentlig er nok sukkerredusert et bedre ord) i et halvt år ca. Barnehagen er helt ny, og de fleste barna har gått i andre barnehager før. Men jeg har ikke hørt et eneste misfornøyd pip fra ungene om at de ikke får kake på bursdager. Neida, da er det kjempestas med flagg på veggen ute, og at bursdagsbarnet får en flott krone og ansiktsmaling. Det er stas det. |
|
|
|
![]() |
|
|