|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
godt brukt
|
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tannlegen min sa sist gang (forøvrig første besøk hos vedkommende) at jeg måtte endelig huske på å spise mye godteri til neste time slik at hun kanskje kunne få noe å leve av.
|
|
|
#43 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Du skriver så fantastisk bra.
|
|
|
#44 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Nei, det sa jeg ikke. Men det blir som den frokostdebatten. Noen unger er ikke så heldige at de får bursdagskake hjemme for mor er for full til å bake, eller far har brukt opp alle pengene på spilleautomater. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Live and let live
|
Mitt regnestykke på sukkerI mitt regnestykke tar jeg for meg sukkervarer som godterier og kaker og is.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 05-09-07 kl 00:29. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Nå har vesla gått i sukkerfri barnehage (egentlig er nok sukkerredusert et bedre ord) i et halvt år ca. Barnehagen er helt ny, og de fleste barna har gått i andre barnehager før. Men jeg har ikke hørt et eneste misfornøyd pip fra ungene om at de ikke får kake på bursdager. Neida, da er det kjempestas med flagg på veggen ute, og at bursdagsbarnet får en flott krone og ansiktsmaling. Det er stas det. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Dette synes jeg var veldig bra sagt
|
|
|
#48 |
|
Ustabil
|
Sv: Mitt regnestykke på sukker
Dette her minner om den opplistingen som konkluderer med hvor lite folk jobber. Hvordan var nå den igjen? Noen som har den? Den som går på å trekke ut 5 ukers ferie, 52 lørdager, 52 søndager, jul, påske, helligdager... hvordan var den nå igjen? |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Det jeg reagerte mest på i artikkelen var denne uttalelsen fra professor Kolset: "Det går ikke an å melde seg ut av resten av matsamfunnet på den måten." |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Jeg reagerer også på holdningen at det ikke er så farlig hvis "søtsakene" ikke går på bekostning av inntaket av sunn mat, for det er jo nettopp det de gjør. Hvis min 5-åring spiser to skiver loff med med syltetøy på til lunsj i barnehagen så spiser han sannsynligvis ikke noe annet. Det er ikke sånn at han spiser disse skivene i tillegg til et måltid sunn mat. Ergo har de to skivene erstattet sunn mat til den lunsjen. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
godt brukt
|
Signerer dette og C3PO. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ustabil
|
Joda, men vi trenger jo ikke bli ekstreme i noen retninger. Hvis du vet at DITT barn gjerne spiser to skiver loff med syltetøy og dette er på bekostning av annen mat, så må du styre unna dette, for ditt barn. Han har da spist seg mett på loff med syltetøy. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Jeg synes det er viktig at barnehagene fokuserer på sunn, god og fornuftig mat; mye frukt og grønt, grovt brød, vann som tørstedrikk osv. Med dette som fokus, vil jeg se det som en selvfølge at sukkeret også reduseres. Å kutte sukker helt, synes jeg er for ekstremt. Jeg har heller ingen problemer med at man serverer kake e.l. i bursdager, såfremt det ikke tar helt av med kake, brus, is, snop osv. I barnehagen til LilleVenn er det enighet om at man har med en ting når det er bursdag(kake, eller muffins, eller boller, eller is o.l.). Barna får da et kakestykke, en is osv hver. Det synes jeg er helt greit. Det er 18 barn på avdelingen og med ferieavvikling osv synes jeg det blir en akseptabel mengde bursdagsfeiringer. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Jeg har egentlig ikke tenkt på sukkerfrie barnehager som sukkerfrie.
|
|
|
#57 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#58 |
|
Glamorøs
|
Signeerer Kanne. jeg har ofte omtalt at jeg ønsker sukkerfri barnehage/at vi har hatt det, men det er ikke helt sant. Den er sukkerredusert, og jeg veldig fornøyd med det. Den er sunn, rett og slett. Ikke sjokoladepålegg, ikke kjeks i ny og ne, ikke saft til maten, ikke så mye kaker til bursdager (men ingen konsekvent regel, bare oppfordring).
|
|
|
#60 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)Jeg synes man kan redusere sukker innholdet...men ikke forby sukker... |
|
|
|
![]() |
|
|