Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 14:39   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

http://www.aftenposten.no/helse/article1962057.ece

Ja, hva kan man si? Jeg er helt forferdet over denne såkalte ernæringsfysiologens uttalelser. Jeg er enig i at det ikke trenger å bli "hysterisk" (liker egentlig ikke dette ordet, synes det altfor ofte blir misbrukt i slike sammenhenger), men uttalelser som dette sjokkerer meg litt:

Sitat:

-Barn tåler å spise et par skiver med syltetøy hver dag.

Sitat:

Vi mennesker har en forkjærlighet for søte ting, og det er ikke noe galt i det. Sukker er et krydder som er med på å utvikle smaksregisteret vårt.

Nå er dette bare utdrag, dere bør lese hele artikkelen for å få med hele bildet. Jeg grøsser! Spiser barna kun mat i barnehagen? Spiser de ikke hjemme? Dersom foreldrene er så livredde for at barna ikke skal få sukker nok i hverdagen, kan de vel stå klar med sukkerposen når barna kommer hjem? Verre er det ikke.

En ting jeg overhodet ikke klarer å forstå er denne "frykten" for at barna ikke skal få KAKE på bursdagen sin i barnehagen. Gud forby! Hallo - de får vel så mye kake de klarer å trykke i seg når de kommer hjem! Feirer ikke ungene bursdag hjemme?? Dessuten er det svært få barn som klager over mangelen på kaker i barnehagebursdager, de leker og har det moro. Det er FORELDRENE som klager, fordi de tror barna MÅ ha kaker i alle sosiale sammenhenger slik de selv er opplært til å "trenge". Barn tenker ikke slik!

Vesla går i sukkerredusert (for totalt sukkerfri blir litt voldsomt, jeg synes godt de kan feks. bake pepperkaker til jul og lignende) barnehage. Jeg synes det er fantastisk. I 3-årsdagen hennes bakte jeg fylte rundstykker til hele gjengen, og laget spyd med eksotiske fruktbiter og sendte med vaniljekesam til å dyppe spydene i. Knallsuksess.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:47   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Jeg tror faktisk ikke Krølle tenker på¨det med kaken han skal ha med i det hele tatt, men all oppmerksomheten han får ved å ha bursdag. Det er ikke nødvendig med masse kake, godteri osv for å få en fin bursdag. Det er stas å få sitte i kongestolen - det er stas å få lov til å velge sanger/leker, det er stas å få velge hvem man vil sitte sammen med, det er kjempestas å få krone, og i det hele tatt bli lagt veldig merke til akkurat på SIN dag.
I vår barnehage er det kake som gjelder, så jeg har ikke kranglet så veldig på det, men jeg hadde heller ikke reagert om det ikke var det.

  Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:51   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Jeg for min del synes det er ganske drøyt å kalle en professor i ernæringsmedisin og en ernæringsfysiolog ved Senter for sykelig overvekt i Helse Sør-Øst for "såkalte ernæringsfysiologer".

Forøvrig synes jeg virkelig at de har et poeng.
Det er forskjell på å redusere inntaket og å bli helt hysterisk, for det er faktisk et ganske dekkende ord for en del.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:55   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Jeg synes overhodet ikke det er hysterisk at man reduserer kraftig på sukkeret i barnehager. Hvorfor skal ungene feks. ha kake både i barnehagen OG hjemme? Og hvorfor må de ha sukker på brødskiva? Alt for mange foreldre er utrolig slepphendte, og jeg synes det er greit at kostholdet tas tak i der man kan.
Baking av pepperkaker og slikt til jul har jeg absolutt ingen problemer med, jeg hadde faktisk syntes det var trist om de ikke gjorde slikt. Jeg snakker om kaker i hver eneste bursdag og alt det sukkerpålegget.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 14:57   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.904
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Forøvrig synes jeg virkelig at de har et poeng.
Det er forskjell på å redusere inntaket og å bli helt hysterisk, for det er faktisk et ganske dekkende ord for en del.

Hjertens enig med deg, Lille Ru.

Opprinnelig lagt inn av Aftenposten

Det er også slutt på kakao og solbærtoddy når barnehagen drar på tur. I stedet kan barna få tilbud om koffeinfri fruktte uten tilsatt sukker.

Dette synes jeg er stusslig på grensen til det hysteriske (men som kronisk kakemons og godtegris er jeg da heller ingen god FP-er på dette feltet).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:00   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Jeg syns det er flott at bhg vil servere kakao o.l. når vinterstormene herjer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:04   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes reduksjon er på sin plass hvis det viser seg at barnehagen har overdrevent mye sukker i maten. Det vil si mer sukker enn det som er anbefalt. Kaker i hver bursdag, syltetøy på maten, sjokade, hapå og prim til alle måltider osv. er alt for mye synes jeg. Jeg mener at det må gå an å finne en linje mellom dette og en helt fanatisk anti-holdning.

Det er jeg HELT enig i. Derfor er jeg glad veslas barnehage er sukkerredusert, ikke totalt sukkerfri. Kakao på tur og pepperkakebaking er nå helt greie sysler, synes jeg. Man skal kose seg også, det er jo litt manisk i den artikkelen. Men det virker som om ernæringsfysiologen synes skikkelig synd i unger som ikke får syltetøy hver dag, samt kake i alle bursdager. Hun virker hysterisk ANDRE veien, synes jeg, og det blir for ille. En middelvei er nok det beste. En sunn middelvei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:16   #8
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Jeg kan ikke se at det i artikkelen noe sted hevdes at det er "skadelig" med sukkerfrie barnehager. Derimot kritiseres det ut i fra at begrepet er misvisende, og at det er på grensen til hysterisk. Men "skadelig" er det ingen som har påstått.

Jeg er forøvrig enig med ekspertene i artikkelen. Det HAR lett for å bli hysterisk, og det ER vanskelig å unngå sukker helt. Det virker ekstremt med den barnehagen som forbyr risgrøt, for eksempel. Og som legger begrensninger på hva foreldrene får lov til å sende med ungene sine i barnehagen av blant annet pålegg.

Og det som nesten er det verste er at man har så lett for å henge seg opp i EN ting, og tro at man da redder verden. Sukker er ingen gift, men ja, det kan være skadelig for store mengder, og ja, mange barn er overvektige. Men hva med fett da? Skal man bare kjøre i ungene pølser og karbonader - for det inneholder ikke sukker? Er det ikke viktig at HELE kostholdet er balansert?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:21   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Fett er da ikke skadelig, bina.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:22   #10
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fett er da ikke skadelig, bina.

Du tuller nå, ikke sant?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:26   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Eh nei? Vi har diskutert endel om det her:

http://www.foreldreportalen.no/forum...light=eskimoer

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:29   #12
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Eh nei? Vi har diskutert endel om det her:

http://www.foreldreportalen.no/forum...light=eskimoer

OK, nå husker jeg deg, det er jo du som er fanatiker. Da gidder jeg ikke diskutere med deg. Jeg konstaterer bare at du har et syn på koshold som avviker fra mitt, og som avviker fra de aller fleste ernæringsfysiologers.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:38   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg for min del synes det er ganske drøyt å kalle en professor i ernæringsmedisin og en ernæringsfysiolog ved Senter for sykelig overvekt i Helse Sør-Øst for "såkalte ernæringsfysiologer".

Forøvrig synes jeg virkelig at de har et poeng.
Det er forskjell på å redusere inntaket og å bli helt hysterisk, for det er faktisk et ganske dekkende ord for en del.

Fullstendig enig. Det kan bli for mye av det gode. Jeg synes det blir ekstremt og hysterisk når barna ikke kan få brunost på brødskiven eller ha med en yoghurt hjemmefra. At man kan droppe kake,saft, is og brus er fint, men det får være grenser.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:43   #14
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg for min del synes det er ganske drøyt å kalle en professor i ernæringsmedisin og en ernæringsfysiolog ved Senter for sykelig overvekt i Helse Sør-Øst for "såkalte ernæringsfysiologer".

Forøvrig synes jeg virkelig at de har et poeng.
Det er forskjell på å redusere inntaket og å bli helt hysterisk, for det er faktisk et ganske dekkende ord for en del.


Kunne ikke vært mer enig!



Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns det er flott at bhg vil servere kakao o.l. når vinterstormene herjer.

Enig, jeg ville blitt utrolig skuffet om jeg fikk koffeinfrifruktte uten sukker når jeg hadde gått en, for meg, lang skitur.


Selvfølgelig er det flott at sukkerinntaket i bhg reduseres. Sjokomelk, sjokoladepålegg etc har ingenting i en bhg å gjøre, synes jeg. Derimot er listen som var satt opp over tillatt og ikke-tillatt pålegg overdrevet. Det er ikke skadelig å spise næringsrik mat som også inneholder sukker. Barnet får i seg næringsstoffer som de trenger, og sukkeret forbrenner de. Det er noe helt annet med godteri og kaker.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:46   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.109
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Enig, jeg ville blitt utrolig skuffet om jeg fikk koffeinfrifruktte uten sukker når jeg hadde gått en, for meg, lang skitur.


Selvfølgelig er det flott at sukkerinntaket i bhg reduseres. Sjokomelk, sjokoladepålegg etc har ingenting i en bhg å gjøre, synes jeg. Derimot er listen som var satt opp over tillatt og ikke-tillatt pålegg overdrevet. Det er ikke skadelig å spise næringsrik mat som også inneholder sukker. Barnet får i seg næringsstoffer som de trenger, og sukkeret forbrenner de. Det er noe helt annet med godteri og kaker.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:50   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fett er da ikke skadelig, bina.

Ikke nå, nei. Det er da ikke mange årene siden det var opplest og vedtatt at fett var fy. Fettfattig og fettfritt var den eneste saliggjørende, for fett var og ble farlig. Dermed basta. Det er dette som gjør at jeg er skeptisk til denne demoniseringen av sukker vi opplever i disse dager. For hørte jeg ikke akkurat det samme om fett for ti år siden?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:50   #17
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Jeg er enig med deg Iset.

Opprinnelig lagt inn av Iset

Dersom foreldrene er så livredde for at barna ikke skal få sukker nok i hverdagen, kan de vel stå klar med sukkerposen når barna kommer hjem? Verre er det ikke

Min første tanke også.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 16:05   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

OK, nå husker jeg deg, det er jo du som er fanatiker. Da gidder jeg ikke diskutere med deg. Jeg konstaterer bare at du har et syn på koshold som avviker fra mitt, og som avviker fra de aller fleste ernæringsfysiologers.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 16:25   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Jeg ønsker ikke at mitt barn skal gå i en sukkerfri barnehage. Det er ikke fordi jeg frykter at barnet ikke skal få kake på bursdagen sin, men det skyldes at jeg ønsker at barnet skal gå i en barnehage som har et reflektert og balansert forholdt til ernæring - jeg ønsker ikke en fundamentalistisk sukkerfri versjon. Sukker er ingen gift - den er mer et symbol på et ernæringsproblem. Det er heller ikke syltetøy og yoghurt som er den store, stygge ulven når det gjelder overdrevet sukkerinntak - det er søte drikker.

At jeg ikke ønsker at barnet mitt skal gå i en sukkerfri barnehage betyr ikke at jeg synes det er greit med kake hver dag, hver uke eller nødvendigvis annen hver uke. Det betyr heller ikke at jeg synes at kake er obligatorisk i en bursdag.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 04-09-07 kl 16:34.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 16:27   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skadelig med sukkerfrie barnehager (Aftenposten)

Var det noe å le av, Iset? :går tilbake og leser om igjen:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no