Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg dåner, FrP

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 12:05   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg dåner, FrP

I vår kommune ser det nå ut til at 100 års sammenhengende Ap-dominans er over, og det er en reell "fare" for at vi får en FrP-ordfører. Jeg er litt skremt må jeg innrømme, det blir spennende å se hva forhandlingene i kommunestyret fører til.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 13:45   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det samme har jeg hørt. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Fordi om folk som stemmer andre partier ynder å skremme med FrP, betyr ikke det at det er skrekkens parti. De er heller ikke rasistiske, ellers hadde de neppe fått lov å fortsette som parti.

Jeg syns alle partier er like. De lover masse flott under valgkampen, som de "glemmer" at de har lovt etterpå. Jeg har stemt, men vil ikke si at noen av partiene er mitt parti. De er en gjeng maktsyke løgnere hele gjengen.

Men jeg liker ikke at det er ok å mobbe et parti for å hevde seg selv. De som gjør det stiller seg selv i et dårlig lys.

Er du morsom nå eller? Fordi et parti eksisterer, så kan det ikke finnes rasisme i partiet? Frp har da vitterlig eksistert som Anders Langes Parti med klart facisistk sympati. Frp har eksistert når de har hetset samer, og ønsket tvangssterilisering av innvandrere. Frp har vært støttende til partimedlemmer som har befunnet seg på nazistiske møter. Kjenner du noe særlig til Frp sin historie? Frp er IKKE likt andre partier. Det finnes ingen andre partier i dette landet som har en så omfattende historie med rasistiske utsagn og tramping på uheldig stilte grupper i samfunnet. Det du kaller mobbing, kaller jeg informasjonsdeling. Men jeg har skjønt at det er vondt og vanskelig for Frp-sympatisører å høre på faktaopplysninger om Frp, og i steden for å gå inn å forklare hvordan man kan klare å stemme på partiet gjør slik: Eller kaller det mobbing.

Gammel 11-09-07, 13:46   #23
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Azi...jeg skjønner selvsagt bekymringen din. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror at kommunen går konkurs, men fordi den kan bli styrt av mennesker med holdninger jeg setter svært lite pris på.

Gammel 11-09-07, 14:20   #24
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme har jeg hørt. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Fordi om folk som stemmer andre partier ynder å skremme med FrP, betyr ikke det at det er skrekkens parti. De er heller ikke rasistiske, ellers hadde de neppe fått lov å fortsette som parti.

Jo, de får fortsette som parti selvom mange av representantene har klart rasistiske holdninger. Hva med Demokratene og PP? De er uttalt rasistiske i programmene sine, og stiller lister mange steder. Det er det som er demokratiets vesen.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Hvis man synes at privatisering og konkurranseutsetting er en god ting, har man ingenting å frykte.

Men vi er jo ganske mange som mener at dette bør være det offentliges oppgave, og da er IKKE Frps politikk spesielt godt egnet.

Hør, hør!

Gammel 11-09-07, 15:18   #25
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er du morsom nå eller? Fordi et parti eksisterer, så kan det ikke finnes rasisme i partiet? Frp har da vitterlig eksistert som Anders Langes Parti med klart facisistk sympati. Frp har eksistert når de har hetset samer, og ønsket tvangssterilisering av innvandrere. Frp har vært støttende til partimedlemmer som har befunnet seg på nazistiske møter. Kjenner du noe særlig til Frp sin historie? Frp er IKKE likt andre partier. Det finnes ingen andre partier i dette landet som har en så omfattende historie med rasistiske utsagn og tramping på uheldig stilte grupper i samfunnet. Det du kaller mobbing, kaller jeg informasjonsdeling. Men jeg har skjønt at det er vondt og vanskelig for Frp-sympatisører å høre på faktaopplysninger om Frp, og i steden for å gå inn å forklare hvordan man kan klare å stemme på partiet gjør slik: Eller kaller det mobbing.

Jepp.

Her står det også en del:
http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article503609.ece

Sitat:

Få var da klar over at ALP hadde mottatt finansiell støtte fra den sørafrikanske apartheidstaten:
«Vi finansierte Langes parti slik at de kunne lansere en ukeavis. Deretter ga vi dem mer penger slik at han var i stand til å kjøre en brukbar kampanje i valget samme år.» Sitatet er hentet fra sørafrikaneren Eschel Rhoodies selvbiografi «The Real Information Scandal» (983).

Rhoodie var ansatt i informasjonsdepartementet og jobbet med prosjekter som skulle skaffe internasjonal støtte til apartheidregimet. Han skriver at departementets ledelse ble gledelig overrasket over den store effekten støtten til ALP fikk - med 4 representanter i den norske nasjonalforsamlingen som kunne tale apartheidregimets sak angret sørafrikanerne at de ikke hadde satset større summer i den norske valgkampen.

Sitat:

I en tale til partiet ved dets 30-årsjubileum dro derimot Carl I. Hagen linjen tilbake til 1973 og understreket kontinuiteten mellom ALP og dagens Frp. Anders Lange er Frps historiske utgangspunkt. Hans politiske sympatier gikk til apartheidregimets raseideologi i så stor grad at det hørtes like til Pretoria.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 15:19   #26
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og mer:

Sitat:

Men ikke alle vet at Frp aldri har tatt offisielt avstand fra den uheldige koblingen mellom ALP og det menneskefiendtlige apartheidregimet.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 11-09-07, 15:19   #27
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Så jeg sier kondolerer, jeg. Til dere som har fått en Frp-kommune.

Gammel 11-09-07, 15:46   #28
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er du morsom nå eller?

Men jeg har skjønt at det er vondt og vanskelig for Frp-sympatisører å høre på faktaopplysninger om Frp, og i steden for å gå inn å forklare hvordan man kan klare å stemme på partiet gjør slik: Eller kaller det mobbing.

Fordi jeg ser på FrP som et parti på lik linje med alle andre partier og ikke henger meg på den hetsende tonen, betyr ikke at jeg er noen "FrP-sympasitør"

Jeg tror du finner noe å utsette på alle partier hvis du leter.

Politikere, uansett hvilket parti de tilhører, skal gjøre litt av en jobb for å overbevise meg om at de og deres parti er best for Norge.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 15:48   #29
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg ser på FrP som et parti på lik linje med alle andre partier og ikke henger meg på den hetsende tonen, betyr ikke at jeg er noen "FrP-sympasitør"

Politikere, uansett hvilket parti de tilhører, skal gjøre litt av en jobb for å overbevise meg om at de og deres parti er best for Norge.

Det Irma (og jeg) reagerte på var at du skrev at FRP ikke hadde fått lov til å være et parti hvis de var rasistiske.

Gammel 11-09-07, 15:58   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg nå, pippimamma. Hva er det (i våre innlegg) som er hetsende mot FRP? Å diskutere deres egen politikk? Faktum er at FRP fører en særdeles menneskefiendtlig politikk, hvor enkeltgrupper i samfunnet diskrimineres.

*Venter spent på konkrete eksempler*

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 16:43   #31
pippimamma

pippimamma sin avatar

pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fortell meg nå, pippimamma. Hva er det (i våre innlegg) som er hetsende mot FRP? Å diskutere deres egen politikk? Faktum er at FRP fører en særdeles menneskefiendtlig politikk, hvor enkeltgrupper i samfunnet diskrimineres.

*Venter spent på konkrete eksempler*

Det er ikke bare her på fp, men i de fleste sammenhenger. Jeg gidder ikke forsvare FrP's politikk, det får de jammen gjøre selv. Men jeg blir mektig lei av at alle skal dra inn Frp i diskusjoner hvor vi ikke engang diskuterer politikk. På en sarkastisk måte eller som skremsel. Det gjør de fleste partier i debatter, gjerne istedenfor å informere om hva de selv står for.

Jeg tror neppe jeg er den eneste som reagerer på at det er helt greit å komme med sarkastiske kommentarer til Frp og partiets velgere. Jeg syns det blir litt på samme måte som når barn (og voksne) syns det er helt greit å mobbe personer som har en annerledes væremåte enn flertallet.

Å skrive eller å si at en person må være totalt uvitende (eller dum, rasist eller lar seg lokke av lave alkoholpriser)hvis han stemmer frp kunne jeg aldri gjort. Men det er en av tingene som blir sagt her.

Hvis man skal snakke om at enkeltgrupper i samfunnet diskrimineres, så skjer det med dagens sittende regjering også. Syke, gamle, funksjonshemmede barn (og voksne) osv osv.

Fikk du svar på det du lurte på skremmern? For nå føler jeg at jeg skal la forsvar av politiske partier ligge.

Gammel 11-09-07, 18:32   #32
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er ikke akkurat Frp små, maktesløse og i mindretall, da. Sånn med hensyn til å mobbe "mindretallet".

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 18:36   #33
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Nå er ikke akkurat Frp små, maktesløse og i mindretall, da. Sånn med hensyn til å mobbe "mindretallet".

Så da mener du det er greit?

Gammel 11-09-07, 19:06   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så da mener du det er greit?

Det er da ingen som mobber FRP, ærlig talt. FRP er et offentlig politisk parti og må "tåle" at politikken deres diskuteres, debatteres, kommenteres, tulles med og plukkes fra hverandre. Selvsagt skal vi som velgere få lov å mene det vi ønsker om et parti, spesielt mtp at det er representanter fra disse partiene som styrer Norge.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 21:26   #35
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

FRP er stort, og vil nok bli større. Det tror jeg.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 09:44   #36
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er heller ikke rasistiske, ellers hadde de neppe fått lov å fortsette som parti.

Dette synes jeg var grenseløst naivt...
Rasisme finnes i alle samfunnslag, i alle varianter og i alle partier. Det som gjør Frp annerledes her (og som gjør at jeg har null respekt for dem) er at de spiller på en latent fremmedfrykt som finnes hos veldig mange mennesker.
Andre ting jeg finner problematisk er f.eks deres lovnader i forhold til pengebruk. Vi får kanskje flotte og fine veier med Frp-politikk, men til hvilken pris? Gud hjelpe meg om man skulle bli syk, for eksempel.
(dessuten er de jo eksperter på å bruke samme pott mange ganger)
For meg fremstår ikke Frp som et ansvarlig og fornuftig parti, snarere tvert imot. Det er likevel menneskesynet de gir uttrykk for som får meg til å steile.

Men jeg liker ikke at det er ok å mobbe et parti for å hevde seg selv. De som gjør det stiller seg selv i et dårlig lys.

Hvem mobber hvem? Frp klarer utmerket å stille seg selv i et dårlig lys, er jeg redd.

Gammel 12-09-07, 10:43   #37
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jo, de får fortsette som parti selvom mange av representantene har klart rasistiske holdninger. Hva med Demokratene og PP? De er uttalt rasistiske i programmene sine, og stiller lister mange steder. Det er det som er demokratiets vesen.

For å spikke en liten flis, jeg syns ikke man kan si at PARTIET er rasistisk. Det er ikke en rasistisk organisasjon. Partiprogrammet er ikke rasistisk. At enkelte medlemmer kan være rasister er selvsagt en helt annen sak.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 10:50   #38
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Hvis man synes at privatisering og konkurranseutsetting er en god ting, har man ingenting å frykte.

Men vi er jo ganske mange som mener at dette bør være det offentliges oppgave, og da er IKKE Frps politikk spesielt godt egnet.

Jeg er helt klart for privatisering og konkurranseutsetting, og må jo minne om at dette har pågått lenge i regi av blant andre Høyre. Og lenge før FrP fikk sin store opptur.

Jeg ser ingen grunn til at det offentlige skal drive med oppgaver som private kan løse like godt. Kommuneøkonomien er ofte så anstrengt at det blir middelmådige tilbud, og man prioriterer i hytt og pine, og alltid kortsiktig (valgperioder...).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 13:21   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg er helt klart for privatisering og konkurranseutsetting, og må jo minne om at dette har pågått lenge i regi av blant andre Høyre. Og lenge før FrP fikk sin store opptur.

Jeg ser ingen grunn til at det offentlige skal drive med oppgaver som private kan løse like godt. Kommuneøkonomien er ofte så anstrengt at det blir middelmådige tilbud, og man prioriterer i hytt og pine, og alltid kortsiktig (valgperioder...).

Men nå diskuterer vi politikk. Det er en helt annen ting.

Du synes privatisering er bra. Da skjønner jeg bedre hvorfor du stemmer blått. Jeg synes at alle skal ha like rettigheter til slike tjenester uavhengig av inntekt, og derfor stemmer jeg rødt og synes det er skremmende at Frp er blitt så store.

Gammel 12-09-07, 13:29   #40
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

For å spikke en liten flis, jeg syns ikke man kan si at PARTIET er rasistisk. Det er ikke en rasistisk organisasjon. Partiprogrammet er ikke rasistisk. At enkelte medlemmer kan være rasister er selvsagt en helt annen sak.

OK, I consider myself spikked.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.