Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagmamma glemte igjen toåring på busstopp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 12:35   #21
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagmamma glemte igjen 2 åring på busstopp

Sånt har eg ikkje godt av å lese, kjenner eg. Slikt skal verkeleg ikkje skje, dette kunne gått veldig, veldig gale. Det var utruleg heldig at dei fann igjen barnet der han var.

Minste mi hadde med friskt mot labba avstad på eiga hand, og eg skal vel ikkje påstå at kunnskap om trafikkreglar og fornuft var det som var mest framtredande hjå ho som to-åring. Dagmammaen hadde ikkje fått passa ungane mine noko meir, nei.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:43   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstopp

Jeg tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort med den dagmammaen hvis hun hadde satt igjen mitt barn på en bussholdeplass.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:47   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstopp

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort med den dagmammaen hvis hun hadde satt igjen mitt barn på en bussholdeplass.

Det er en grunn til at jeg aldri har hatt, og aldri skal ha, dagmamma.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:51   #24
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hva hadde du anmeldt henne for? :intrisert:

Syns du ikke det å forlate et 2 år gammelt barn på et busstopp og dermed sette barnet i fare fortjener en anmeldelse?

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:56   #25
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Syns du ikke det å forlate et 2 år gammelt barn på et busstopp og dermed sette barnet i fare fortjener en anmeldelse?

Men man må jo ha noe å hefte anmeldelsen på - altså en lovparagraf. Man kan ikke bare anmelde en dagmamma for å ha forlatt barnet, da ender man bare opp med en (unødvendig) henleggelse av saken. Det er vanskelig å skulle "ta" dagmmammaen på noe annet enn kontraktiskbrudd siden det faktisk gikk bra med barnet.

At det helt klart er å anse som kontraktsbrudd er en annen sak, men det er ikke straffbart.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:57   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Men man må jo ha noe å hefte anmeldelsen på - altså en lovparagraf. Man kan ikke bare anmelde en dagmamma for å ha forlatt barnet, da ender man bare opp med en (unødvendig) henleggelse av saken.

Man kan vel anmelde henne for kontraktsbrudd - hun har ikke passet på barnet slik hun var ansatt for å gjøre. Hun kan vel også anmeldes for å ha satt liv i fare.

Opprinnelig lagt inn av Aminta

Det er en grunn til at jeg aldri har hatt, og aldri skal ha, dagmamma.

Vi har hatt dagmamma vi, og hun ville selvfølgelig aldri gjort noe slikt. Det er jo ikke akkurat slik at en stor andel dagmammaer forlater barn rundt om i byen. De aller fleste er flotte mennesker som tar godt vare på barna de er satt til å passe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 13:00   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten, mulig man kan bruke straffelovens § 242. : ombestemmermeg:

Man kan ikke forfølges strafferettslig for kontraktsbrudd, med mindre kontraktsbruddet innebærer noe som i utgangspunktet er straffbart.

Vi har også hatt dagmamma, og jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at hun kunne funnet på å glemme Snupp.

Gammel 14-09-07, 14:27   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Politiet som ble varslet uttaler jo at de ser alvorlig på det og skal se nærmere på saken, men at det vel er en sak mellom dagmamma og foreldre. Da virker det jo ikke som de umiddelbart hang dette på en straffeparagraf. Politimannen uttaler også at det ikke nødvendigvis var stor fare for gutten. Jeg vet ikke hvordan området der er mht trafikk etc.
At dette er et argument mot dagmamma er jeg uenig i, det finnes de kommunale barnehager som har glemt igjen barn også eller ikke passet på barn som har dødd på tur. Det finnes råtne epler i alle kurver, innen alle yrker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:41   #29
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

I følge http://nyheter.vg.no/nyheter/artikkel.php?artid=163325 (VG) ble ikke barnet glemt igjen, men satt igjen for å vente mens dagmammaen hentet andre barn hun skulle passe på...

Man går ikke fra en 2-åring. Mitt knøtt stikker av ved første anledning og var han blitt satt på en benk alene ville han vært laaaaangt unna innen det hadde gått 20 minutter! Når de er på tur med barnehagen sitter han i vogn fordi de er redde for at han skal stikke av.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:48   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud ... Ikke tvil om at hun er fullstendig uegnet som dagmamma. Ingen med vettet i behold gjør noe sånt!

Gammel 14-09-07, 14:53   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

I følge http://nyheter.vg.no/nyheter/artikkel.php?artid=163325 (VG) ble ikke barnet glemt igjen, men satt igjen for å vente mens dagmammaen hentet andre barn hun skulle passe på...

Det gjør det hele enda verre. Å glemme et barn er ille nok, men da er det i alle fall ikke en overlagt handling. Hvem i all verden tror at en toåring er moden nok til å vente tålmodig uten å bli redd, uten å begynne å bevege på seg og med garanti for at ingen slemme mennesker skal komme og ta han/henne?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:01   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, da hadde jeg ikke bare banket henne. Jeg hadde nok drept henne i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:05   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner at jeg blir litt voldelig av tanken, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:05   #34
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Hårreisende. Da tror jeg jammen jeg hadde gått til anmeldelse, gitt.

Gammel 14-09-07, 15:49   #35
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan ikke skjønne hvordan noe slikt kan skje, og tør ikke tenke på hvordan jeg ville ha reagert dersom det var min to-åring som var forlatt på en bussholdeplass.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 15:58   #36
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

OK, da hadde jeg ikke bare banket henne. Jeg hadde nok drept henne i stedet.

Jeg tror den dagmammaen skal være glad det ikke var Bris hun passet. Jeg hadde nok ikke nådd frem før mannen min. Jeg tør ikke tenke på mannens vrede om noen hadde gjort noe slikt mot hans lille prinsesse.

Gammel 14-09-07, 16:01   #37
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Stakkars liten.
Men de må jo ha vært heldige i denne saken da, jeg tror ikke at min to åring hadde sittet på et busstopp i 20min. Han hadde nok forsvunnet ganske snart og da kunne det nok endt ganske så tragisk.

Vet du, det tenkte jeg og. Junior hadde ikke vært der 20 minutter senere. Og hadde dette vært min dagmamma hadde jeg muligens tydd til vold og deretter hengt henne ut til spott og spe med navn og bilde over hele bydelen slik at hun ikke fikk passet flere barn

Gammel 14-09-07, 16:02   #38
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hadde det vært min gutt ville han vært langt borte fra det stedet når hun kom tilbake. Absolutt uholdbart, og jeg hadde tatt barnet mitt bort fra denne dagmammaen øyeblikkelig.

Gammel 14-09-07, 16:02   #39
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig. Jeg får også voldsfantasier nå, kjenner jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 16:06   #40
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg synes vel hun fortjener skambank mer enn noe annet.

Jeg bare lurte på om du hadde tenkt igjennom jusen på dette og om jeg hadde noe å lære om straffeloven.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.