|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Dagmamma glemte igjen 2 åring på busstoppSånt har eg ikkje godt av å lese, kjenner eg. Slikt skal verkeleg ikkje skje, dette kunne gått veldig, veldig gale. Det var utruleg heldig at dei fann igjen barnet der han var. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstopp
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagmamma glemte igjen 2 åring på busstopp
Syns du ikke det å forlate et 2 år gammelt barn på et busstopp og dermed sette barnet i fare fortjener en anmeldelse? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
villende
|
Men man må jo ha noe å hefte anmeldelsen på - altså en lovparagraf. Man kan ikke bare anmelde en dagmamma for å ha forlatt barnet, da ender man bare opp med en (unødvendig) henleggelse av saken. Det er vanskelig å skulle "ta" dagmmammaen på noe annet enn kontraktiskbrudd siden det faktisk gikk bra med barnet. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Man kan vel anmelde henne for kontraktsbrudd - hun har ikke passet på barnet slik hun var ansatt for å gjøre. Hun kan vel også anmeldes for å ha satt liv i fare.
Vi har hatt dagmamma vi, og hun ville selvfølgelig aldri gjort noe slikt. Det er jo ikke akkurat slik at en stor andel dagmammaer forlater barn rundt om i byen. De aller fleste er flotte mennesker som tar godt vare på barna de er satt til å passe.
|
|
|
#27 |
|
villende
|
Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstoppForresten, mulig man kan bruke straffelovens § 242. : ombestemmermeg: |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstoppPolitiet som ble varslet uttaler jo at de ser alvorlig på det og skal se nærmere på saken, men at det vel er en sak mellom dagmamma og foreldre. Da virker det jo ikke som de umiddelbart hang dette på en straffeparagraf. Politimannen uttaler også at det ikke nødvendigvis var stor fare for gutten. Jeg vet ikke hvordan området der er mht trafikk etc.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstoppI følge http://nyheter.vg.no/nyheter/artikkel.php?artid=163325 (VG) ble ikke barnet glemt igjen, men satt igjen for å vente mens dagmammaen hentet andre barn hun skulle passe på... |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstoppHerregud ... Ikke tvil om at hun er fullstendig uegnet som dagmamma. Ingen med vettet i behold gjør noe sånt!
|
|
|
#31 |
|
Textrovert
|
Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstopp
Det gjør det hele enda verre. Å glemme et barn er ille nok, men da er det i alle fall ikke en overlagt handling. Hvem i all verden tror at en toåring er moden nok til å vente tålmodig uten å bli redd, uten å begynne å bevege på seg og med garanti for at ingen slemme mennesker skal komme og ta han/henne?
|
|
|
#35 |
|
Fornøyd
|
Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstoppJeg kan ikke skjønne hvordan noe slikt kan skje, og tør ikke tenke på hvordan jeg ville ha reagert dersom det var min to-åring som var forlatt på en bussholdeplass.
|
|
|
#36 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
|
|
|
#37 |
|
Ute på tur
|
Vet du, det tenkte jeg og. Junior hadde ikke vært der 20 minutter senere. Og hadde dette vært min dagmamma hadde jeg muligens tydd til vold og deretter hengt henne ut til spott og spe med navn og bilde over hele bydelen slik at hun ikke fikk passet flere barn
|
|
|
#38 |
|
er her
|
|
|
|
|
#40 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes vel hun fortjener skambank mer enn noe annet.
|
![]() |
|
|