Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagmamma glemte igjen toåring på busstopp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 10:42   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dagmamma satte igjen en toåring på busstopp med vilje

http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1335251.ece

Jeg synes det er litt vanskelig å tolke om hun hadde satt igjen gutten med vilje eller om det var en forglemmelse. Uansett er det så uforsvarlig og utilgivelig at jeg hadde ikke latt denne dagmammaen passe barnet mitt noe mer noensinne. Og ihvertfall hadde jeg dratt hjem fra jobben, og ikke latt dagmammaen passe henne resten av dagen.

Sist redigert av Koma : 14-09-07 kl 22:08. Årsak: Nye opplysninger i saken
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:44   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagmamma glemte igjen 2 åring på busstopp

Jeg har glemt mitt eget barn på en butikk. DårligmorTM.

Gammel 14-09-07, 10:48   #3
Koma

Koma sin avatar

Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har glemt mitt eget barn på en butikk. DårligmorTM.

Jeg synes faktisk ikke det er det samme.
Dagmammaen skal nemlig ikke shoppe, hun skal passe barn og ha 100% oppmerksomhet på dem.

Gammel 14-09-07, 10:50   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg synes faktisk ikke det er det samme.
Dagmammaen skal nemlig ikke shoppe, hun skal passe barn og ha 100% oppmerksomhet på dem.

Å ja. Så å kjøpe melk og brød kvalifiserer altså til å glemme igjen vogn med unge oppi. Det visste jeg ikke. :domm:

Gammel 14-09-07, 10:54   #5
Koma

Koma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å ja. Så å kjøpe melk og brød kvalifiserer altså til å glemme igjen vogn med unge oppi. Det visste jeg ikke. :domm:

Jeg forventer at når jeg betaler noen for å passe barnet mitt, så skal ikke slike ting skje. Punktum. At jeg selv kunne vært sløv og glemt igjen barnet mitt i en butikk er en annen sak. Dessuten tror jeg ikke, uansett hvor sløv jeg kan være, at jeg ville glemt igjen min to-åring på en busstopp.

Gammel 14-09-07, 10:56   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde heller ikke turt å bruke denne dagmammaen mer. Jeg er så hysterisk at jeg sluttet jobben fordi jeg ikke fikk barnehageplass, kommer aldri til å tørre å ha en dagmamma. I så fall må det være en jeg kjenner veldig godt.

Gammel 14-09-07, 10:57   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg forventer at når jeg betaler noen for å passe barnet mitt, så skal ikke slike ting skje. Punktum. At jeg selv kunne vært sløv og glemt igjen barnet mitt i en butikk er en annen sak. Dessuten tror jeg ikke, uansett hvor sløv jeg kan være, at jeg ville glemt igjen min to-åring på en busstopp.

Selvsagt skal det ikke skje. Poenget er jo at du sier det er forventet å skje for en selv og at det ikke skal skje for andre. Dobbeltmoral.

Gammel 14-09-07, 10:59   #8
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Enig med deg. Hadde gitt dagmammaen sparken på flekken.

Gammel 14-09-07, 10:45   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Signerer.

Gammel 14-09-07, 10:46   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Koma.

Sitron rakk å komme med innlegg før meg.

Gammel 14-09-07, 10:51   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, stakkars liten!

Jeg hadde nok banket henne, hadde hun vært dagmamma for mitt barn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:26   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Å, stakkars liten!

Jeg hadde nok banket henne, hadde hun vært dagmamma for mitt barn.

Ja, noe sånt har fristet meg også. Jeg får helt vondt inni meg. ENN om min lille tass skulle blitt forlatt sånn! - Dama har fått sparken - og jeg har sikkert blitt sykemeldt for å komme meg over sjokket...

Gammel 14-09-07, 11:31   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å. Herre. Gud. Jeg hadde klikket hvis det hadde skjedd mitt barn. (Og jeg kan ikke tenke meg at jeg hadde klart å glemme ham i butikken - og hadde jeg gjort det så hadde mannen garantert kaldkvelt meg.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:35   #14
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sånt har eg ikkje godt av å lese, kjenner eg. Slikt skal verkeleg ikkje skje, dette kunne gått veldig, veldig gale. Det var utruleg heldig at dei fann igjen barnet der han var.

Minste mi hadde med friskt mot labba avstad på eiga hand, og eg skal vel ikkje påstå at kunnskap om trafikkreglar og fornuft var det som var mest framtredande hjå ho som to-åring. Dagmammaen hadde ikkje fått passa ungane mine noko meir, nei.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:43   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstopp

Jeg tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort med den dagmammaen hvis hun hadde satt igjen mitt barn på en bussholdeplass.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:47   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Dagmamma glemte igjen toåring på busstopp

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort med den dagmammaen hvis hun hadde satt igjen mitt barn på en bussholdeplass.

Det er en grunn til at jeg aldri har hatt, og aldri skal ha, dagmamma.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:00   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten, mulig man kan bruke straffelovens § 242. : ombestemmermeg:

Man kan ikke forfølges strafferettslig for kontraktsbrudd, med mindre kontraktsbruddet innebærer noe som i utgangspunktet er straffbart.

Vi har også hatt dagmamma, og jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at hun kunne funnet på å glemme Snupp.

Gammel 14-09-07, 13:48   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud ... Ikke tvil om at hun er fullstendig uegnet som dagmamma. Ingen med vettet i behold gjør noe sånt!

Gammel 14-09-07, 14:05   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner at jeg blir litt voldelig av tanken, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 14:05   #20
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Hårreisende. Da tror jeg jammen jeg hadde gått til anmeldelse, gitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.