Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rant kiloene av under amming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet?
Kiloene rant av 37 22,56%
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt 37 22,56%
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt 46 28,05%
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt 38 23,17%
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt 4 2,44%
Annet (presiser) 9 5,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 21:37   #21
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rant kiloene av under amming?

Med nummer en gikk jeg ned 90% av det jeg la på meg den første uka. Myye vann, lite ellers, og et år etter fødsel veide jeg ti kilo mindre enn før jeg ble gravid. Men jeg vil ikke si at kiloene rant av, akkurat.

Med nummer to hadde jeg vel mindre startvekt enn med nummer en, men pga et stillesittende svangerskap sneeek kiloene seg på sakte med sikkert, og de vil pokkern meg ikke av igjen heller. Jeg har et normalt kosthold, og har ikke gått ned halvparten engang, spesielt ikke under amming.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:37   #22
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Kanskje det har noe å si hvor mye man gikk opp under svangerskapet? Jeg gikk bare opp 7,5 og 10 kilo (mener jeg å huske) og svangerskapskiloene var borte to uker etter fødselen. Da hadde jeg igjen vekta til før jeg ble gravid, og den forble uforandret .

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:38   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev at kiloene rant av, men det er vel heller snakk om sildring, tror jeg. Jeg gikk jevnt og trutt ned sist, havnet på -6 før jeg stoppet ammingen. Nå, når Snorkfrøken er snart 4 mnd, har jeg litt over 4 kg igjen (av over 20 ). Det går treigere enn sist, men det går jevnt og trutt, og satser på at jeg skal til null og litt til.

Jeg har definitivt karbo-crave, men hvis jeg klarer å holde meg mest mulig unna sjokkisen, går jeg ned. :fillernpillern:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:39   #24
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Definitivt JA! Og jeg hater det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:40   #25
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Jeg har gått opp ti kg i hvert svangerskap, og alle ti har vært borte ti dager etter fødselen. Men jeg gikk ikke ned et kilo til under forrige ammeperiode, og gjetter på at jeg ikke gjør det nå heller. Men det skader ikke å prøve, så når bekkenet er fit for fight igjen skal jeg gjøre en iherdig innsats på tur-fronten.

Gammel 23-09-07, 21:41   #26
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk ikke ned mens jeg ammet. Og jeg slet fortsatt med en del svangerskapskilo da jeg avsluttet ammingen. I mitt tilfelle forsvant ikke de siste kiloene før Snupp begynte å sove hele natten, da slapp endelig kiloene og jeg er nå tilbake i førgraviditetsvekt (65 kg fordelt på 172 cm). Jeg gikk forresten opp 30 kilo i svangerskapet og hadde 11 kg igjen ett år etter fødsel.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:41   #27
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er bare de som er slanke i utgangspunktet som det der virker på. Best virker det visst på de som er for tynne og gjerne skulle beholdt svangerskapskiloene. Vi som mer enn gjerne skulle tatt av både ett og ti kilo, vi er heldige om vi holder vekten og ikke legger på oss. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det.

Og jeg har altså aldri mistet et gram på grunn av amming – heller tvert om.

Jeg kan skrive under på hvert et ord. Selv med melkeproduksjon på over en liter i døgnet fikk jeg ikke noe gratis slankehjelp ut av det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:41   #28
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg raste ned med førstemann, men denne gangen har jeg klart å holde meg stabilt på samme vekt hele veien heldigvis.

Gammel 23-09-07, 21:43   #29
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Nei.

Jeg har gått opp ti kg i hvert svangerskap, og alle ti har vært borte ti dager etter fødselen. Men jeg gikk ikke ned et kilo til under forrige ammeperiode, og gjetter på at jeg ikke gjør det nå heller.

Akkurat som meg - 10 kg opp hvert svangerskap, og begge gangene forsvant de med en gang. Men så satte apetitten inn, og jeg klarer fint å kompensere for potensielt vekttap. Med mitt vanlige matinntak, hadde jeg sikkert gått ned.

Gammel 23-09-07, 21:43   #30
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, kiloene rant slett ikke av under amming.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:45   #31
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Med førstemann gikk jeg bare opp 12 kg. og med alvorlig S.F var svært mye av dette vann. Gikk ned 8 kg på sykehuset og etter 3 mnd med fullamming var jeg 6 kg under førgravidvekt. Så kom barseldepresjonen som et brak og opp 15 kg på noen få måndter.
Med nr. 2 gikk jeg opp 20 kg, ned 10 av seg selv, og måtte på Grete Roede for å få bukt på resten. Akkurat samme leksa gjentok seg med nr. 3

Gammel 23-09-07, 21:46   #32
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nei, kiloane har så visst ikkje rasa av under amming! Verken denne gongen eller forrige gong.

Denne gongen har eg tom. slavisk talt kaloriar og holdt meg på 2000kcal dagleg, men det hjalp lite gitt.

Gammel 23-09-07, 21:47   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De rant av.
Problemet var bare at det ikke stoppet der; de fortsatte å renne av vel og lenge etter at svangerskapsvekta var borte.

Gammel 23-09-07, 21:52   #34
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Niks

Første gangen var jeg ganske raskt til bake til før-gravid-vekt, men når jeg trappet ned på ammingen så kom kiloene snikende. Veide nok en del mer da jeg ble gradiv andre gangen. Denne gangen kom jeg ikke helt ned til før-gravid-vekt i ammeperioden. Etter at jeg avsluttet ammingen, så kom kiloene snikende denne gangen også. De sitter forbasket godt ennå, selv om det snart er 5 år siden jeg ammet

Gammel 23-09-07, 21:53   #35
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

De rant av.
Problemet var bare at det ikke stoppet der; de fortsatte å renne av vel og lenge etter at svangerskapsvekta var borte.

Sånn er det her også. Og helt uavhengig av utgangspunktet (vekt ved fødsel).

Jeg stortrives som høygravid jeg. Så utrolig deilig å kjenne og se at kroppen har former.
Føler meg så utrolig mye mer sunn og flott.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:56   #36
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Her rant ikke kiloene av nei.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:04   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg la på meg 10 kg i svangerskapet. 8 av dem var borte da jeg kom hjem fra klinikken, og da hadde jeg bare hatt melk i ett døgn, så jeg kan nok ikke påstå at ammingen gjorde susen, gitt. De 2 siste kiloene forsvant etter en måned eller to, og vekta er stabil. Jeg har vært (og er) en storammer, men har også spist unevnelige mengder pepperkaker og sjokolade. Det ser ut til at kroppen har funnet sin trivselsvekt.

Gammel 23-09-07, 22:09   #38
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Det har vært forskjellig med hvert barn egentlig.

Med nr 1 gikk jeg opp 17 kg, og da forsvant mange kilo de første månedene. Jeg gikk ned til - 3 kg i forhold til startvekten.

Med nr 2 gikk jeg opp 13 kg, men jeg gikk ikke ned i før-gravid-vekten igjen, selv om jeg fullammet lenge. Manglet 3-4 kg for å nå før-vekten.

Med nr 3 gikk jeg opp 13 kg, og gikk ned sakte de første månedene. Etter 6 måneder manglet jeg 2 kg på før-vekten. Da oppdaget vi at gutten var melkeallergiker og eggeallergiker, så jeg kuttet ut alt av dette i kosten min. Da gikk jeg ned 10 kg til på 6 måneder.

Og jeg har ved alle svangerskapene vært overvektig.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:10   #39
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er bare de som er slanke i utgangspunktet som det der virker på. Best virker det visst på de som er for tynne og gjerne skulle beholdt svangerskapskiloene. Vi som mer enn gjerne skulle tatt av både ett og ti kilo, vi er heldige om vi holder vekten og ikke legger på oss. Det er i alle fall slik jeg oppfatter det.

En kan jammen lure, ja. Et beslektet fenomen gjelder amming og puppestørrelse, virker det som. Der er det visst de som i utgangspunktet ikke hadde så mye å strutte med som opplever at brystene blir mindre ved ammeslutt. De som på forhånd syntes at puppene var mer enn store nok, blir enda større.

Gammel 23-09-07, 22:17   #40
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her rant kiloene av ja. Gikk opp totalt 23 kilo i svangerskapet (snakker om mitt første svangerskap altså) og etter 5-6 mnd var jeg 5 kg under utgangspunktet. Tok altså av ca 20 kilo det første halve året (altså i tillegg til de ca 8 kiloene som forsvant direkte ved fødselen). Deretter stagnerte det og stod på samme nivå så lenge jeg fortsatt ammet, og de 5 kiloene jeg var i minus seg gradvis på igjen etter at jeg sluttet helt med amming. Så jeg endte opp sånn ca på utgangsvekta.

Hadde en ganske krevende baby og fikk ikke tid til å spise ordentlig selv i begynnelsen, også trillet jeg lange turer hver dag, fordi jeg elsket det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.