Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 10:22   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har kastet oss av kjøpekarusellen og har opplevelseskalender med pølsegrilling ute, spillekveld, julegaveverksted, helgefrokost på en tirsdag, kveldsmat i turløypa etc. Vi startet i fjor og ungene er storfornøyde. Vi voksne også.

Så bra!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:40   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Vi har kastet oss av kjøpekarusellen og har opplevelseskalender med pølsegrilling ute, spillekveld, julegaveverksted, helgefrokost på en tirsdag, kveldsmat i turløypa etc. Vi startet i fjor og ungene er storfornøyde. Vi voksne også.

Tenkte vi skulle gjøre det samme selv i år, tror det blir kjekkere for hele familien, dessuten får de jo masse gaver på julaften.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:40   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Dette vil jeg gjerne høre mer om.

Gammel 26-09-07, 10:47   #4
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

genialt!!! kansje jeg hiver meg på denne

Gammel 26-09-07, 09:13   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal handle alle kalendergavene her, tror jeg. Genialt, egentlig. Skal snart få begynt på den, tenker jeg.

Gammel 26-09-07, 09:15   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

I fjor fikk mine penger ca 1/3 av dagene. De samla vi opp og sendte til Leger uten grenser. I år tenkte jeg å utvide til penger ca halvparten av dagene eller mer. De var litt skuffa der og da de dagene de fikk penger i fjor, men veldig fornøyde da de fikk takkebrev i januar. Jeg orker bare ikke å gi småting, og sokker og truser og sånt har de vanligvis ikke bruk for i desember (og det blir dyrt). Så jeg synes dette er ei god løsning.

Gammel 26-09-07, 10:26   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor kjøpte vi fingerdokker på Ikea. Det kostet 29 kroner eller noe for 10 stykker. Så fikk hun slike plastdinosaurer noen dager, og sokker og fornuftige ting de andre dagene.

Lurer fælt på hva vi skal finne på i år, for hun har virkelig alt hun trenger ..... og mer til.

Gammel 26-09-07, 10:38   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Et tips til:

En julekrybbe. Selv er jeg ikke så glad i de mest katolske da, og vi har en som ser nesten ut som leketøy, men tåler en støyt. Uansett er det mange deler, og kan jo brukes år etter år.

Noen alternativer;

Ja det finnes jo fra Little Peple og Playmo også

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:59   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er første året Stesnuppa og Poden får gavekalender hos oss, og de får absolutt ikke dyre ting. Podens dyreste gave blir på julaftensmorgen da han får en ny koseklut (69 kroner), ellers er det bare småtterier som koster noen få kroner. Det blir bittelitt dyrere for Stesnuppas kalender, men likevel ikke veldig dyrt. Jeg husker selv hvor utrolig spennende det var å pakke opp kalendergavene fra mamma da jeg var liten. Det kunne godt ha vært gråstein inni papiret, det var det å åpne papiret som var det mest spennende.

Gammel 26-09-07, 15:50   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ifjor hadde ikke Hannah noe kalender, litt lita
Og hun klarer seg nok uten i år og!

MEN, vi tenker å lage en "familiekalender" vi.. der vi får gave hver vår dag. Så får det bli en lærdom å glede seg på vegne av andre også

Ellers bare utsetter jeg det noen år til

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:50   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en blanding av aktiviteter og ting, noen felles for begge to og noen hver for seg. I år blir det en del nye pepperkakeformer (hunder og hester), til Storesøster blir det sånt som er forbruksvare, nemlig hårstrikker og spenner. Plutten tenker jeg skal få noen nye briotogskinner, en skinne om dagen. Aktiviteter er f.eks hogge juletre, bake pepperkaker, teater med bestefar, fri fra SFO/barnehage og lage julepynt med mamma osv.

Gammel 26-09-07, 21:27   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Dette med aktivitetar som kalendergaver høyres fint ut, men er det da ein aktivitet for kvar dag? Ser for meg ein enda travlare desember...

Gammel 26-09-07, 21:38   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Dette med aktivitetar som kalendergaver høyres fint ut, men er det da ein aktivitet for kvar dag? Ser for meg ein enda travlare desember...

Cluet er vel å flette inn ting man uansett skulle ha gjort, som "besøke mormor", "gå på biblioteket" og "handle julegaver".

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 22:15   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

I slutten av november lager jeg en oversikt over de aktivitetene jeg allerede vet og plotter inn bakedag etc. Noen dager er kakao kalendergaven, og det passer jeg å ta en dag vi skal noe. Helgefrokst er en dag jeg begynner seint på jobb, bonusfortelling en dag vi ikke får tid til noe annet. Etc. Det gjelder om å planlegge.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.