Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 09:13   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.



Dere er jammen tidligere ute enn handelstanden, og DE er tidlig ute!

Venter en til det store handlerushet betaler en mye mere.

Jeg sanker ting hele året jeg. Smågaver, belønning og kalendergaver.

Når desember nærmer seg så får vil litt fra svigermor og svigerfars kjæreste også fyller jeg på litt.

Jeg har også noen ganger kjøpt litt større ting og delt opp. Våren 2007 var det opphørssalg på Trodheims ene extra leker butikk. Jeg har masse liggende som kan brukes.

Jeg går ikke ut og handler 24 i november. Noe spesialinnkjøp blir det jo. Ballerina pepperkakeform blandt annet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:18   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Hvordan ser ballerina pepperkakeform ut og hvor får man tak i det? *trekker ut det viktige*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:21   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.



Dere er jammen tidligere ute enn handelstanden, og DE er tidlig ute!

Er det ikke bedre å gjøre seg delvis eller helt ferdig tidlig? Så slipper man julerushet? Jeg hører hele tiden folk syte og klage over at jula er så dyr og så stressete, men det kommer som regel fra folk som venter til siste liten med å handle inn alt. Ikke rart det blir stress da? Jeg liker å bruke desember på koselige ting, og ikke stresse rundt for å handle meg ihjel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:22   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har kastet oss av kjøpekarusellen og har opplevelseskalender med pølsegrilling ute, spillekveld, julegaveverksted, helgefrokost på en tirsdag, kveldsmat i turløypa etc. Vi startet i fjor og ungene er storfornøyde. Vi voksne også.

Så bra!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:25   #25
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Jeg så den på museumsbutikken på Ringve museum.

Finner ikke bilder av den da men her har du en noen andre


På Ringve hadde de også diverse musikkinstrumenter og fine noter. http://www.ringve.com/norsk/butikk/gaveartikler.html

De koster forøvrig 18 kroner.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:26   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.398
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

I fjor kjøpte vi fingerdokker på Ikea. Det kostet 29 kroner eller noe for 10 stykker. Så fikk hun slike plastdinosaurer noen dager, og sokker og fornuftige ting de andre dagene.

Lurer fælt på hva vi skal finne på i år, for hun har virkelig alt hun trenger ..... og mer til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:27   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg så den på museumsbutikken på Ringve museum.

Finner ikke bilder av den da men her har du en noen andre


På Ringve hadde de også diverse musikkinstrumenter og fine noter.

Den var søt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:27   #28
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.868
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Mye som nevnt før her.
Det går i: sokker, blyanter, viskelær, teaterbilletter, pepperkakebaking, en tier eller to, blad. På julaften pleier de å få en DVD på deling + det som er i julestrømpa.

Vi har ikke noen traditionelljulekalender hvor vi henger opp gavene, men skriver til de hver morgen hvor gaven befinner seg. F.eks bak noe rødt i stua, bak der du ser deg selv i gangen. osv. Ungene synes det er kjempekult.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:38   #29
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Et tips til:

En julekrybbe. Selv er jeg ikke så glad i de mest katolske da, og vi har en som ser nesten ut som leketøy, men tåler en støyt. Uansett er det mange deler, og kan jo brukes år etter år.

Noen alternativer;






Ja det finnes jo fra Little Peple og Playmo også

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:40   #30
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har kastet oss av kjøpekarusellen og har opplevelseskalender med pølsegrilling ute, spillekveld, julegaveverksted, helgefrokost på en tirsdag, kveldsmat i turløypa etc. Vi startet i fjor og ungene er storfornøyde. Vi voksne også.

Tenkte vi skulle gjøre det samme selv i år, tror det blir kjekkere for hele familien, dessuten får de jo masse gaver på julaften.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:40   #31
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har kastet oss av kjøpekarusellen og har opplevelseskalender med pølsegrilling ute, spillekveld, julegaveverksted, helgefrokost på en tirsdag, kveldsmat i turløypa etc. Vi startet i fjor og ungene er storfornøyde. Vi voksne også.

Dette vil jeg gjerne høre mer om.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:45   #32
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

*dårligmor*... Mine har sjokoladekalendere di....
Syns det virker kjekt med gavekalender men rett før jul syns jeg det er tull å
bruke så mye penger på småting.. Da kjøper jeg heller masse til jul å syns faktisk ungene får nok gaver på julaften om di ikke skal få gaver i hele desember..

*gledesdreper*

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:47   #33
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har kastet oss av kjøpekarusellen og har opplevelseskalender med pølsegrilling ute, spillekveld, julegaveverksted, helgefrokost på en tirsdag, kveldsmat i turløypa etc. Vi startet i fjor og ungene er storfornøyde. Vi voksne også.

genialt!!! kansje jeg hiver meg på denne

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:53   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.572
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

hehe... Det hadde jeg glemt... jeg hadde kalender til gubben før (da vi var nyforelsket... )

Jepp, vi laget også julekalendere til hverandre i gamledager da alt bare var fryd og gammen. Nå kan man trygt si at ting ikke er fryd og gammen lengere, så i år blir det julekalender av den grunn. Vil på en måte vise ham at jeg er glad i ham og vil bruke tid på ham uansett hvordan framtiden vår ser ut.

Et år fikk han en teksmelding i adventskalender.

Han fikk en lapp hver dag der det sto, f.eks: 5,33,4 33,777 4,555,2,3 444 3,33,4
(Det blir 'jeg er glad i deg' når man ikke bruker ordbok).

Litt fjollete, men det var veldig hyggelig da.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 09:59   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.572
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Dette er første året Stesnuppa og Poden får gavekalender hos oss, og de får absolutt ikke dyre ting. Podens dyreste gave blir på julaftensmorgen da han får en ny koseklut (69 kroner), ellers er det bare småtterier som koster noen få kroner. Det blir bittelitt dyrere for Stesnuppas kalender, men likevel ikke veldig dyrt. Jeg husker selv hvor utrolig spennende det var å pakke opp kalendergavene fra mamma da jeg var liten. Det kunne godt ha vært gråstein inni papiret, det var det å åpne papiret som var det mest spennende.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:02   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Dette vil jeg gjerne høre mer om.

Det kan det nok bli orden på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 12:31   #37
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Vi har kuttet ned på gavene i kalenderen de siste par årene, bruker baking, spillekvled, basseng, kino osv. I tillegg gir jeg litt julepynt for det fikke jeg selv, og de synes jeg det er fryktelig koselig å finne frem hvert år. Barna får åpne kalenderen hver sin dag, altså hver tredje dag, men når det er opplevelser får alle delta. Det krever mer av oss, men er mye mer hyggelig. Ungene drømmer om sjokoladekalender, men da møter de meg slik;. Men de gir utrykk for at de liker kalenderen jeg har, heldigvis.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:43   #38
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Vi hadde puslespillbiter i fjor. En eller tto biter som passet sammen hver dag. Siste brikkene kom på julaften. Det var vel et puslespill med julemotiv. Tror sannelig vi kjører da capo i år, da hun var så liten i fjor. Miljøvennlig og sukkerfritt.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 14:50   #39
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Ifjor hadde ikke Hannah noe kalender, litt lita
Og hun klarer seg nok uten i år og!

MEN, vi tenker å lage en "familiekalender" vi.. der vi får gave hver vår dag. Så får det bli en lærdom å glede seg på vegne av andre også

Ellers bare utsetter jeg det noen år til

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:50   #40
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3 måneder til jul, men hva med en "ideer til kalendergaver-tråd"?

Vi har en blanding av aktiviteter og ting, noen felles for begge to og noen hver for seg. I år blir det en del nye pepperkakeformer (hunder og hester), til Storesøster blir det sånt som er forbruksvare, nemlig hårstrikker og spenner. Plutten tenker jeg skal få noen nye briotogskinner, en skinne om dagen. Aktiviteter er f.eks hogge juletre, bake pepperkaker, teater med bestefar, fri fra SFO/barnehage og lage julepynt med mamma osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no