Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Tvinger du noen gang barnet ditt til å spise opp maten sin?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 01:17   #1
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Tvinger du noen gang barnet ditt til å spise opp maten sin?

Nei, jeg har aldri tvunget dem, men alltid bedt dem bruke tid ved bordet i stedet for å fly fra ved første anledning. Da har de som regel endt med å spise opp.

Jeg har matglade unger igrunnen.

Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 01:25   #2
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Snuppa tvinges ikke til å spise opp, men jeg lokker og oppmuntrer det jeg kan for å få henne til å smake i det minste.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 01:26   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig! Jeg kjenner også til begrepet, men det var vel Afrika som var stedet da jeg var barn. Har aldri helt skjønt greia faktisk. Hva hjelper det barna i Afrika at vi spiser etter at vi faktisk er mette?

Jeg tvinger ikke sønnen min til å spise opp maten, og har ingen planer om å begynne med det heller. Selv legger jeg ofte igjen mat på tallerkenen og er et dårlig forbilde i så måte.

Gammel 30-09-07, 01:37   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tvinger aldri Storebror til å spise opp maten, da han sliter med å spise, og vi ikke vil gjøre måltidene til et mer pes for ham enn hva det allerede er.

Men han får ikke lov å gå fra bordet med en gang han erklærer at han er mett - sånn ca etter to skjeer. Han må pent sitte og vente en god stund.
Da blir det ofte så kjedelig at han spiser litt mens han venter.

Jeg fikk forresten høre hvor synd det var på barna i Bangladesh hver gang jeg ikke spiste opp maten min. Mor slutta med det den dagen jeg forlangte at hun skulle pakke inn maten min og sende den nedover.

Gammel 30-09-07, 02:09   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tvinger aldri barna å spise opp maten sin.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:25   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg tvinger henne ikke til å spise opp, og sier i fra om andre (f.eks svigermor ) prøver seg. Men, som andre, forhandler jeg gjerne om en bit eller fem. Har hun f.eks bare tre-fire biter igjen på talerknen, og har lagt på maten selv, så kan hun få beskjed om å spise opp de få bitene. Men jeg tvinger henne aldri til å spise opp alt sammen dersom jeg har lagt det på.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 10:49   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nei, ingen tvinges til å spise opp maten, men storesøstrer oppfordres til å ta et par biter ekstra hvis hun har spist veldig lite.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 11:05   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

sambo har en tendens til å si: SPIS opp maten din!!!!! (han hørte det nok mye hjemme han og) Jeg sier ikke det! Jeg mener at om det er ny mat for dem, så kan de smake litt (mer enn en skje!) Men de må ikke spise opp nei. Hvorfor de absolutt MÅ spise maten på fatet etter de er mett forstår jeg ikke. Er magen mett ønker jeg ikke bidre til å utvide magesekken enda mer liksom... Og jeg stopper de heller når de forsyner seg slik at de får en matmengde som er passe til seg, enn å tvinge i dem mat.

Gammel 30-09-07, 11:13   #9
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Den var bra!

Og nei, jeg tvinger ikke barna mine (eller andre) å spise opp maten sin.

Gammel 30-09-07, 11:42   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Den var bra!

Og nei, jeg tvinger ikke barna mine (eller andre) å spise opp maten sin.

Det hender jeg tvinger gubben til å spise opp.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 11:46   #11
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 11:59   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 00:24   #13
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 18:06.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 01:08   #14
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Aldri.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 01:15   #15
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

hehehe, den var fin.

Nei, vi tvinger aldri barna til å spise opp.
Men sier klart ifra at det ikke er mer mat før til neste måltid hvis de ikke spiser seg mette.
Minsten så forhandler vi og da spiser han som oftest mer.
Er bare det å få smakt skikkelig på maten.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 01:36   #16
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi tvinger ikke ungen til å spise opp maten sin. Er han mett så er han mett. Jeg liker heller ikke å bli tvingt til å spise opp maten min når jeg er mett.

Gammel 09-11-07, 10:14   #17
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Den var kul..

Og nei, her blir ikke barna tvunget i mat.
Jeg bestemmer hva vi skal spise, og ungene hvor mye.
Det fungerer veldig bra.

3-åringen min spiser både oliven, feta-ost, og sild og oppfordrer gjerne de andre ungene i barnehagen til å smake på alt det rare hun har i matboksen, uten særlig hell.
Hun kan gjerne smake på rare ting som feks. pultost gang på gang, men blir enig med seg selv hver gang at hun ikke liker det. Men jammen skal hun prøve det på nytt etter en stund igjen. Det synes jeg er en god egenskap.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:15   #18
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den var bra.

Jeg ville aldri finne på å tvinge barna til å spise opp. Husker med skrekk og gru at moren min maste på meg hver dag fordi jeg ikke likte middagen og måtte spise.

Gammel 09-11-07, 10:17   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tvinger du noen gang barnet ditt til å spise opp maten sin?

Den var bra.

(og nei, selvsagt tvinger jeg aldri barna til å spise opp, det hadde vært ganske idiotisk spør du meg)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:21   #20
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Naaaa, jeg tvinger ikke ungene til å spise opp maten sin. Men en mild overtalelse er noen ganger på sin plass om Jonas spiser veldig lite.

Men han smake på maten. Han har en lei tendens til å ikke like noen ting.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.