Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Tvinger du noen gang barnet ditt til å spise opp maten sin?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-07, 21:34   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tvinger du noen gang barnet ditt til å spise opp maten sin?

Husker mormor alltid sa; Nå må du spise opp maten din, husk på alle de sultne barna i Afrika.

Sjekk ut denne da:

Synes bare den var knall-bra!

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 21:35   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvinger du noen gang barnet ditt til å spise opp maten sin?

Gammel 27-09-07, 21:36   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 27-09-07, 21:39   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 21:39   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk.

Gammel 27-09-07, 21:40   #6
Left
Passiv

Standard

Hahahaha - den der var kongebra!!

Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 21:43   #7
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Til det du spør om: nei jeg tvinger aldri Lillemor til å spise opp. Det hender vi gjør en "deal" om at hun f.eks må ta to biter og så får hun gå fra. Dette resulterer ofte i at hun faktisk spiser mye mer fordi da kjenner hun at det er mat hun liker..

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 21:49   #8
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Tvinger ikke lillesønn til å spise opp.
Når han har spist ca. 2/3deler av maten og sier at han er mett, så pleier jeg å si at han kan ta 3 biter til så kan han være ferdig.
Han spiser da de bitene og går glad og fornøyd fra bordet.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 21:55   #9
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Nei vi tvinger aldri barna til å spise opp maten sin.
Forhandler kanskje med de om å ta en bit eller to til, men aldri tvang.

Gammel 27-09-07, 21:58   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Ganske på kornet for meg den der. Som overvektig selv ville det ikke falle meg inn å ikke oppmuntre til å kjenne på egen sult og metthetsfølelse.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 22:33   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Og for å svare på spørsmålet; Nei, jeg tvinger aldri LilleVenn til å spise opp. Men det hender jeg lokker og prøver i det minste til å få henne til å smake på maten.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 22:34   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Fnis. Og nei, jeg tvinger ikke. Men jeg minner på at det er en stund til neste servering. Da spiser de som regel litt til.
Mine barn synes at å spise er kjedelig, rett og slett.

Gammel 27-09-07, 22:40   #13
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ha, ha.....flott! Nei, jeg tvinger aldri mat i barna mine.

Gammel 27-09-07, 22:44   #14
gethosmurfen
Superaktiv

gethosmurfen er litt kul
Standard

Nei, jeg tvinger ikke i snuppa maten, hun spiser det hun vil ha, resten kaster vi..

Gammel 30-09-07, 01:17   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, jeg har aldri tvunget dem, men alltid bedt dem bruke tid ved bordet i stedet for å fly fra ved første anledning. Da har de som regel endt med å spise opp.

Jeg har matglade unger igrunnen.

Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 01:25   #16
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Snuppa tvinges ikke til å spise opp, men jeg lokker og oppmuntrer det jeg kan for å få henne til å smake i det minste.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 01:26   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig! Jeg kjenner også til begrepet, men det var vel Afrika som var stedet da jeg var barn. Har aldri helt skjønt greia faktisk. Hva hjelper det barna i Afrika at vi spiser etter at vi faktisk er mette?

Jeg tvinger ikke sønnen min til å spise opp maten, og har ingen planer om å begynne med det heller. Selv legger jeg ofte igjen mat på tallerkenen og er et dårlig forbilde i så måte.

Gammel 30-09-07, 01:37   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tvinger aldri Storebror til å spise opp maten, da han sliter med å spise, og vi ikke vil gjøre måltidene til et mer pes for ham enn hva det allerede er.

Men han får ikke lov å gå fra bordet med en gang han erklærer at han er mett - sånn ca etter to skjeer. Han må pent sitte og vente en god stund.
Da blir det ofte så kjedelig at han spiser litt mens han venter.

Jeg fikk forresten høre hvor synd det var på barna i Bangladesh hver gang jeg ikke spiste opp maten min. Mor slutta med det den dagen jeg forlangte at hun skulle pakke inn maten min og sende den nedover.

Gammel 30-09-07, 02:09   #19
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tvinger aldri barna å spise opp maten sin.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 09:25   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg tvinger henne ikke til å spise opp, og sier i fra om andre (f.eks svigermor ) prøver seg. Men, som andre, forhandler jeg gjerne om en bit eller fem. Har hun f.eks bare tre-fire biter igjen på talerknen, og har lagt på maten selv, så kan hun få beskjed om å spise opp de få bitene. Men jeg tvinger henne aldri til å spise opp alt sammen dersom jeg har lagt det på.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.