|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!
Jeg har ikke kjørt i Usa, men mye i Europa. Og jeg har prøvd mine foreldres GPS uten å se behovet for den. Mobilen, trenger vi. Telnor har nemlig bestemt seg for at det ikke er noen feil på linja selv om man får beskjed om det når man ringer oss. De bestemte seg for det i mai. Neste måned får vi telefon via fiberoptikk, så da kan de ha det så godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Come what may...
|
![]() Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!Vi kunne faktisk ikke levd uten den da vi var på europaferie.
![]() |
#23 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!I dag kjørte jeg minst 14km for langt fordi den dumme GPSen er helt umulig å fatte på motorveiene. (Og fordi jeg insisterer på å ta til høyre selv om damen sier "Keep left"
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 05-10-07 kl 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Come what may...
|
![]() Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!Jeg er veldig fornøyd med våres nuvi 660 tror jeg det var!
![]() |
#25 |
frakoblet
|
Og derfor lar vil aldri noen verdisaker ligge i bilen. Ikke engang småpenger, man vet aldri når narkiser trenger penger og smeller inn ruten. TomTomen tas alltid med ut av bilen.
Been there, done that.
![]() |
#26 |
Protonterapeut
|
Vi prøvde GPS til Danmark, og dummere dings skal man lete lenge etter. Den liker bare at man kjører sørover. Den tar kjappeste vei på kartet, og ikke nødvendigvis hovedveier. Makan til møl.
![]() |
#27 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!TomTom har ofte feile fartsgrenser på veiene, og den tar ikke hensyn til trafikklys. Det gjør den temmelig håpløs til bykjøring. Til langdistansekjøring er den bra. (Tydeligvis ikke Oslo-Bg da, men jeg tror Norge er i TomTom-utkanten)
![]() |
#28 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Man må da lese trafikken selvom man har en GPS!! At den ikke varsler riktig fartsgrense og at den ikke tar hensyn til trafikklys!?! Merkelig. Jeg har Tomtom og den forteller meg hvordan jeg skal kjøre i kryssene. Jeg er smart nok til å forstå at hvis jeg skal svinge til høyre i første kryss, så kan jeg ikke gjøre det uten å vente på grønt først. Jeg trenger ikke en elektronisk dings til å fortelle meg det. En GPS er ikke en hjerne, men et semiavansert kart.
![]() |
#31 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror det som menes er at den ikke tar hensyn til hvilke fartsgrenser de ulike strekningene har, sår den skal beregne raskeste rute. Det vil ha mye å si for lengden på turen, hvilke fartssoner en er innom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
trenger lading
|
![]() Sv: Har du GPS i bilen? Tenk da på dette!Lånte nye bilen til foreldrene mine, og de hadde "home" på. jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle slå av den, så den "dama" prøvde og prøvde å få oss til å kjøre mot Trøndelag, noe jeg nektet
Vi er heller ikke inne.
![]() |
|
|