Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Glitters middagsboks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-07, 18:44   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters middagsboks

Så lurt, Glitter! Jeg har prøvd å lage lister over middager, med ingredienser og fremgangsmåte, men en liste i Word er jo ikke så praktisk å bla i eller trekke fra, og en boks med løse kort er jo en kjempegrei løsning. Så kan man notere på dem, og blir et kort fullt eller får saus på seg, kan man bare skrive på et nytt i stedet.

Gammel 16-10-07, 18:46   #22
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Veldig smart! Jeg hadde adoptert idéen hvis jeg ikke allerede hadde jobbet timesvis med middagspermen vi har. Har fargekopimaskin og kopierer oppskriftene vi bruker fra kokebøkene, og legger i plastmapper (slipper søl på arkene) og inn i riktig kategori i permen. Kategoriserer på lignende måte som det du gjør glitter.

Jeg har planer om å lage meg en kokebok på omtrent samme måte, men tenker å laminere arkene. Det skal sies at jeg elsker å laminere ting.

Om jeg ikke kommer så langt, tror jeg at jeg adopterer Glitter sin idè.

Gammel 16-10-07, 18:46   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Tror du må endre tittelen din. Glamoroes og trendsetter. :nikke:

Et annet godt poeng, for vår del, er at sambo lærer seg å lage mer mat også. Jeg stoler mer på meg selv når det kommer til eksperimentering, han liker å forholde seg til oppskrifter. I tillegg kan vi skrive ned opplysninger på kortet som jeg ikke vil skrive rett inn i kokeboka. f. eks. at noe smaker godt med en dæsj ekstra av det, eller funker på både laks og torsk osv.

Der jeg har oppskrifter i hodet, og ikke i noen kokebok skriver jeg ned hele oppskriften.

Dere får legge inn bilder da, hvis jeg har inspirert noen til å lage egne bokser!

Sist redigert av Tallulah : 16-10-07 kl 18:51.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 18:51   #24
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg har planer om å lage meg en kokebok på omtrent samme måte, men tenker å laminere arkene. Det skal sies at jeg elsker å laminere ting.

Jeg elsker også å laminere. Trodde jeg var ganske alene som lamineringsgalning, godt å høre at vi er flere. Du kan sikkert følge glitters smarte eksempel, og laminere to og to oppskrifter i hvert lamingeringsark.

Gammel 16-10-07, 18:53   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var smart!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 18:58   #26
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan sikkert følge glitters smarte eksempel, og laminere to og to oppskrifter i hvert lamingeringsark.

Jammen, da blir det jo èn mindre side å laminere, og det går jo ikke!

Gammel 16-10-07, 19:01   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jammen, da blir det jo èn mindre side å laminere, og det går jo ikke!

Du er definitivt galere enn meg. Jeg hadde lagt fire oppskrifter i et lamineringsark antar jeg, og kuttet i to etterpå. *lat* Nesten så jeg får lyst til å lage en glitterboks bare for å sette i gang lamineringspressa.

Gammel 16-10-07, 19:12   #28
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Du er definitivt galere enn meg. Jeg hadde lagt fire oppskrifter i et lamineringsark antar jeg, og kuttet i to etterpå. *lat* Nesten så jeg får lyst til å lage en glitterboks bare for å sette i gang lamineringspressa.

Jeg må ha A4-sider når jeg skal laminere, desto større, desto bedre.

Gammel 17-10-07, 08:52   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kommet litt over lamineringsavhengigheten, etter å ha jobbet et sted jeg måtte laminere haugevis med kort hver dag. Det var veldig gøy i begynnelsen, gikk lei etterhvert. Men jeg vurderer å kle boksen i kontaktpapir, slik at den ikke blir møkkete og ekkel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.