Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er deres søskenforhold?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 15:23   #21
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er deres søskenforhold?

Jeg har en 18mnd yngre bror, og vi kranglet og sloss til vi var sånn ca 18.
Men etter det tok vi til fornuften og har hatt et godt forhold siden. Vi har unger i sånn noenlunde samme alder, og vi treffes både titt og ofte. Både hjemme hos mine foreldre eller at vi drar på middags eller kaffebesøk til hverandre. Og så blir det jo alle bursdager og høytider i tillegg.
Minste bror min er 7år yngre og bor i utlandet, så der blir det helst litt sporadisk kontakt på sms, mail og facebook. Men når han er hjemme er han alltid innom en tur og hilser på og vi har et helt greitt forhold. Ungene er veldig glad i onkel.

Gammel 22-10-07, 16:02   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to storesøstre, de er 4 og 5 år eldre enn meg.
Min eldste søster er en av mine alle nærmeste, vi har et veldig godt venninneforhold og søsterforhold. Jeg har ikke samme forholdet til min mellomste søster, hun er rett og slett ikke min type og jeg trives ikke sammen med henne. Vi prates på telefon og møtes dann og vann, men vi er ikke nære.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:04   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på hvordan det er å ha en bror.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:31   #24
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bror som er to og et halvt år yngre enn meg. Vi har helt grei kontakt, ikke noe mer.

Min søster er seks og et halvt år yngre enn meg. Hun er et skikkelig me-he. Et ordentlig nek. Prøver å unngå henne så mye jeg kan, men hun er så kørke dum at hun ikke skjønner tegningen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:42   #25
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Min søster er seks og et halvt år yngre enn meg. Hun er et skikkelig me-he. Et ordentlig nek. Prøver å unngå henne så mye jeg kan, men hun er så kørke dum at hun ikke skjønner tegningen.

:Setter meg godt til rette og venter på eksplosjonen:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:45   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 16:46   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

:Setter meg godt til rette og venter på eksplosjonen:

Jeg har alltid hatt et nært forhold til min søster som er nesten 6 år eldre enn meg. Sånn ut fra bekjentskapskrets har også jeg inntrykk av at søsken med litt aldersforskjell har nærere kontakt. Om det er statistisk hold i det er en helt annen sak.

Gammel 22-10-07, 16:47   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mamam og pappa har begge vært gift før så jeg har totalt 5 halvsøøsken.
(+ en bror som døde før jeg ble født, han druknet når han var 5 år)

Søsknene mine på mamma sin side har jeg mest kontakt med, men jeg faller nok litt utenom siden søstrene mine på den siden er 14 og 16 år eldre.
Broren min på mamma sin side er 8 år eldre og han erjeg den av søsknene som har best kontakt med. (han er narkoman og har vært det siden han var ca 16 år)

På pappa sin side har jeg vel egentlig bare litt kontakt med min søster, hun er her i bursdagen til ungene mine.

Før jeg fikk barn så vi de kun en gang i året og det var til jul.
Hun er også 16 år eldre en meg, broren min på pappa sin side er 13 år eldre.
Han som døde ville vært 9 år eldre.

Jeg ser ikke på mine søsken som halvsøsken, de er helt vanlig søsken for min del. De to søstrene på mamma sin side er de jeg har best kontakt med.
Den ene søstra mi der har barn som er 3 og 4 år yngre en meg, så jeg har tildels like god/bedre kontakt med de.

Gammel 22-10-07, 16:55   #29
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har minimal kontakt med min søster som flyttet ut da jeg var 14 år, og heller ikke mye kontakt med min ett år eldre bror. Vi er svært forskjellige, og vi har lite til felles. Det hjelper heller ikke at de bor i hhv. Frankrike og USA.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 17:15   #30
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

JEg har en bror som er nesten 2 år eldre enn meg. Vi har et godt forhold, og jeg er alltid mye på besøk der når jeg er hjemme....

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 17:19   #31
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg lurer på hvordan det er å ha en bror.

Jeg ønsker meg en storebror med pulbare kompiser.

Gammel 22-10-07, 17:41   #32
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Vi er 4 søsken som er født ganske tett; 5 år fra eldstemann LaBanga, til meg som er attpåklatten.. hihi). Vi har veldig bra kontakt alle sammen. Jeg og storesøster bor i samme by, og eldstesøster og storebror bor i samme by. Snakker jevnlig med de i telefonen..

...eller når jeg ringer storebror snakker jeg som regel med min svigerinne Nabojenta)

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 17:41   #33
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har en bror som er 3,5 år yngre enn meg. Jeg lurer av og til om en av oss ble forbyttet på sykehuset, for vi er så totalt forskjellige. Men vi ligner av utseende så jeg regner med at vi er i slekt

Vi kranglet dagen lang til vi ble 18, da roet det seg og nå har vi egentlig et nært forhold, selv om vi ikke snakkes så ofte, så kommer der noen dype betroelser hver gang

Jeg er veldig glad i lillebroren min, vi er fra hver vår planet, men når vi møtes så er vi på en eller annen måte helt på nett.

PS. Han har noen skikkelig kjekke kompiser og

Gammel 22-10-07, 18:06   #34
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en søster som er 3,5 år eldre enn meg. Vi kranglet som yngre, men er nå gode venner og veldig gode søstre. Det er godt å ha en venn som er mer enn bare det.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 18:43   #35
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Har kun en søster, som er 5 år eldre enn meg. Vi har et veldig nært og godt forhold, både som venninner og søstre. Vi møtes 1-2 ganger i uka og snakkes i hvert fall en gang om dagen, ofte 2.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 18:48   #36
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en bror som er 4 år eldre, hadde litt kontakt før, men ikke nå lenger. Han er rusmisbruker og jeg orker ikke lenger å omgås han.
Har en fostersøster som er som søstra mi, hun er 6 mnd yngre enn meg og vi har massemasse kontakt. Hadde nok ikke klart meg uten henne. Søster'n er best. Det må jeg huske å si fra til henne når vi prates neste gang.

Gammel 22-10-07, 19:00   #37
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to søsken, storebror som er ti år eldre enn meg og storesøster som er 2,7 år eldre enn meg. Jeg har definitivt mest kontakt med søsteren min, vi bor relativt nærme og prøver å treffes så ofte som vi klarer. Hun er, i tillegg til å være kul søster, også en veldig god venninne. Storebroren min prater jeg ikke så ofte med, men når vi gjør det så er kontakten der med en gang. Vi er veldig like på mange områder, og han forstår meg veldig godt og kan komme med gode broderlige råd. Dessverre har han valgt å bosette seg på andre siden av landet, så vi treffes ikke så ofte.

Gammel 22-10-07, 19:08   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ønsker meg en storebror med pulbare kompiser.

Det er ikke alltid like idéelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:09   #39
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en søster som er 5 år eldre enn meg, og en søster som er 2 år yngre enn meg.
Vi har et nært og godt forhold alle 3, og vi gjør en del gøy sammen.
Ellers blir det mye telefon kontakt, og felles middager hos foreldrene våres m.m.
Vi er også heldige som har barn som er på samme alder.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:12   #40
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en søster som er tre år yngre enn meg
Vi har et utrolig godt og nært forhold

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.