Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehotell

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-07, 10:13   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehotell

Jeg har benyttet med av avlastning via Bamsehiet, som er drevet av Kirkens bymisjon i Bergen. Jeg kan ikke se at dette skal måtte være så innmari mye annerledes. Tror småen ikke var mer enn 2-3 år første gang han var der. Kjente riktignok folka der godt, men lell. Ungene stortrivdes.

Gammel 10-11-07, 10:15   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Helt topp med ett tilbud som dette. Ikke alle som har venner og familie man kan bruke til barnevakt engang i blant.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 10:18   #23
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes ikke det er noe verre, for å bruke det uttrykket, å sende ungene til et barnehotell enn for eksempel på sommerleir, speidertur eller leirskole.

Jeg er helt på linje med Nenne her. Jeg synes ikke dette var spesielt skummelt. Kanskje ikke noe for femåringen, men definitivt knallkult for åtteåringen dersom det er mange andre barn der samtidig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 13:31   #24
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er ok med et sånt tilbud for de som sliter med barnepass, såfremt det er snakk om å bruke det en sjelden gang.

Synd at det bare er for de pengesterke.

Selv ville jeg aldri sendt et barn alene dit, når jeg ikke kjenner en eneste voksen der. Derimot kunne jeg vel ha sendt hele søskenflokken sammen om noen år, når de er 6, 9, og 12.

Men det blir ikke aktuelt, tror jeg, da vi har andre muligheter.

Gammel 10-11-07, 13:34   #25
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Du sier forsåvidt noe der, Go/Jenta. Jeg ville aldri sendt mitt barn et sted der jeg ikke kjente noen av de voksne ( og i hvert fall ikke hvis det innebar overnatting) når jeg tenker meg om. Det tenkte jeg ikke på i sted.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 13:54   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dette virket som et bra tilbud jeg
Det er jo for barn fra 5 år og oppover også, og det ser ut som om de har gode lokaler.

Jeg skjønner godt at mange som ikke har netteverk rundt seg kan ha behov for dette.
Men jeg ville nok ikke ha benyttet meg av det uten at jeg hadde bekjentskap til noen av de voksne der.

Hun som starter dette har jo fire barn selv, og har startet flere barnehager. Det virker som om hun har god erfaring synes jeg, og at dette er en ide hun har jobbet lenge med.

Så kan man jo si at kanskje vil dette bli "utnyttet" av enkelte. Og at barn både vil ha bhg/skole, sfo OG dette iløpet av en uke. Men jeg tviler på at det vil gjelde mange? Og skje så ofte?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 16:00   #27
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes nå folk som utnytter SFO også. Har full plass til ungene mens de selv er hjemme, fordi de trenger jeg-tid. Skal det også reguleres ut fra om man virkelig trenger plassen eller ikke?

Gammel 10-11-07, 19:28   #28
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vi snakker litt forbi hverandre, him.

Du har rett, jeg leste litt vel fort.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har benyttet med av avlastning via Bamsehiet, som er drevet av Kirkens bymisjon i Bergen. Jeg kan ikke se at dette skal måtte være så innmari mye annerledes.

Økonomi er vel en viktig forskjell? Nå kjenner jeg ikke til Bamsehiet, men Kirkens bymisjon er jo en ideell organisasjon, så jeg regner med at det ikke koster all verden?

Gammel 10-11-07, 19:29   #29
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Joda, men nå var det nå ikke økonomiaspektet jeg responderte til. Det er MYE som er annerledes med Bamsehiet/Rødhette i forhold til et type barnehotell, vil jeg anta.

Gammel 10-11-07, 19:51   #30
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Datteren min hadde elsket en slik helg.

Jeg tror ikke det blir vanlig å sende ungene på hotell veldig ofte, det blir vel heller en sjelden gang i blant. Ikke alle har mulighet til å sende ungene til besteforeldre om de ønsker en helg for å ha litt voksentid, eller må jobbe.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 20:36   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi snille besteforeldre som det ville vært mer naturlig å henvende seg til, men sånn bortsett fra det, ser jeg ikke at vi ville ha benyttet et tilbud som innebar å la barna tilbringe en helg hos noen som er fremmede for dem. Jeg har ikke noen tro på at min femåring ville trivdes en hel helg uten å være sammen med noen hun kjente. (Ettåringen er det utenkelig å gjøre noe slikt mot, men nå var vel dette uansett ikke et tilbud til de minste?)

Hvis hun hadde vært et par år eldre og hadde hatt venner som også skulle bodd på hotell, så kanskje, men ikke i dag og ikke alene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 20:37   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utover det har jeg ingen problemer med et slikt tilbud, og jeg hadde definitivt heller brukt barnehotell enn en "tilfeldig" tenåring, hvis det var det som var alternativet.

Gammel 10-11-07, 21:40   #33
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg satt og leste artillelen med min gutt på 10 år ved siden av meg.
Han reaksjon var om han kunne få dra dit............
Så utfra et barns sysnpunkt (ikke av de minste da) så ser det ut til å friste.

For de som ikke har noe nettverk eller som ikke har mulighet for å få barnepass synes jeg dette virker som et veldig godt tilbud. HUn som har startet det hele er jo ikke akkurat noen novise når det kommer til barn og barnepass.
Ser på det om et bedre tilbud en en ung jente med null erfaring som passer.
Prisen blir dog noe annet.

Gammel 10-11-07, 21:44   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er heldige og har plenty av barnevakter som barna våre kjenner. Derfor blir det litt hypotetisk om vi vil kunne trenge noe slikt.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke vil sende en 5-åring et sted uten kjente; verken voksne eller barn som det kjenner fra før. Men et større barn vil sikkert kunne synes at dette er gøy. Men det vil jo variere en del fra barn til barn.

Men når man hører om lokaliseringen til dette stedet, så vil jeg anta at stedet har en prisklasse som ikke akkurat åpner for alle. Da vil de som trenger slik avlastning aller mest være utestengt.

Gammel 10-11-07, 22:13   #35
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig jeg er farget av at vi har flere besteforeldre som gjerne passer barna våre, for jeg reagerte sterkt da jeg leste om et tilbud der barn ned til fem år kan bli avlevert til et fremmed sted, sammen med fremmede barn og fremmede voksne (som i tillegg jobber skift) i to døgn. Jeg tenker at det er noe helt annet enn en nattåpen barnehage. I en barnehage er barnet i kjente omgivelser med kjente mennesker, og det er for en kortere periode.

Når det er sagt, betviler jeg ikke at litt eldre barn, fra åtte-/niårsalder eller så, vil kunne finne dette som et ok tilbud.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 22:16   #36
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Spørs det ikke på femåringen? Jeg tror til og med Iben hadde stortrivdes et sånt sted over natten.

Gammel 10-11-07, 22:37   #37
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er veldig stor forskjell på 5 åringer.
Mellomste soms ynes det så kult ut, hadde ikke hatt noe problemer med å være der som 5 åring. han hadde syntes det var spennende. Også om det bare hadde vært han.
Minsten som er 5 år nå, hadde vi ikke fått til å bli der alene.
Sammen med broren hadde det nok gått. Under tvil.

Gammel 11-11-07, 11:49   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Spørs det ikke på femåringen? Jeg tror til og med Iben hadde stortrivdes et sånt sted over natten.

Jo, jeg tror det er ganske avhengig av hvilken type femåring man selv har om man umiddelbart tenker "Grøss, for en grusom ting å gjøre mot et barn" eller om man heller mer til "Det høres interessant ut".

For min del tror jeg at jeg havner litt midt i, men om et par år tror jeg ganske sikkert Frøkna kunne hatt lyst til å prøve noe slikt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.