|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: BarnehotellJeg har benyttet med av avlastning via Bamsehiet, som er drevet av Kirkens bymisjon i Bergen. Jeg kan ikke se at dette skal måtte være så innmari mye annerledes. Tror småen ikke var mer enn 2-3 år første gang han var der. Kjente riktignok folka der godt, men lell. Ungene stortrivdes.
![]() |
#23 |
Peppy!
|
![]() Sv: Barnehotell
Jeg er helt på linje med Nenne her. Jeg synes ikke dette var spesielt skummelt. Kanskje ikke noe for femåringen, men definitivt knallkult for åtteåringen dersom det er mange andre barn der samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarnehotellJeg synes det er ok med et sånt tilbud for de som sliter med barnepass, såfremt det er snakk om å bruke det en sjelden gang.
![]() |
#25 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BarnehotellDu sier forsåvidt noe der, Go/Jenta. Jeg ville aldri sendt mitt barn et sted der jeg ikke kjente noen av de voksne ( og i hvert fall ikke hvis det innebar overnatting) når jeg tenker meg om. Det tenkte jeg ikke på i sted.
![]() |
#26 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: BarnehotellJeg synes dette virket som et bra tilbud jeg
![]() |
#27 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: BarnehotellDet finnes nå folk som utnytter SFO også. Har full plass til ungene mens de selv er hjemme, fordi de trenger jeg-tid. Skal det også reguleres ut fra om man virkelig trenger plassen eller ikke?
![]() |
#28 |
Leser
|
Du har rett, jeg leste litt vel fort.
Økonomi er vel en viktig forskjell? Nå kjenner jeg ikke til Bamsehiet, men Kirkens bymisjon er jo en ideell organisasjon, så jeg regner med at det ikke koster all verden?
![]() |
#29 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: BarnehotellJoda, men nå var det nå ikke økonomiaspektet jeg responderte til. Det er MYE som er annerledes med Bamsehiet/Rødhette i forhold til et type barnehotell, vil jeg anta.
![]() |
#30 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: BarnehotellDatteren min hadde elsket en slik helg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bedreviter
|
![]() Sv: BarnehotellNå har vi snille besteforeldre som det ville vært mer naturlig å henvende seg til, men sånn bortsett fra det, ser jeg ikke at vi ville ha benyttet et tilbud som innebar å la barna tilbringe en helg hos noen som er fremmede for dem. Jeg har ikke noen tro på at min femåring ville trivdes en hel helg uten å være sammen med noen hun kjente. (Ettåringen er det utenkelig å gjøre noe slikt mot, men nå var vel dette uansett ikke et tilbud til de minste?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: BarnehotellJeg satt og leste artillelen med min gutt på 10 år ved siden av meg.
![]() |
#34 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: BarnehotellVi er heldige og har plenty av barnevakter som barna våre kjenner. Derfor blir det litt hypotetisk om vi vil kunne trenge noe slikt.
![]() |
![]() |
#35 |
Originala
|
![]() Sv: BarnehotellDet er mulig jeg er farget av at vi har flere besteforeldre som gjerne passer barna våre, for jeg reagerte sterkt da jeg leste om et tilbud der barn ned til fem år kan bli avlevert til et fremmed sted, sammen med fremmede barn og fremmede voksne (som i tillegg jobber skift) i to døgn. Jeg tenker at det er noe helt annet enn en nattåpen barnehage. I en barnehage er barnet i kjente omgivelser med kjente mennesker, og det er for en kortere periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: BarnehotellSpørs det ikke på femåringen? Jeg tror til og med Iben hadde stortrivdes et sånt sted over natten.
![]() |
#37 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: BarnehotellDet er veldig stor forskjell på 5 åringer.
![]() |
#38 |
Bedreviter
|
Jo, jeg tror det er ganske avhengig av hvilken type femåring man selv har om man umiddelbart tenker "Grøss, for en grusom ting å gjøre mot et barn" eller om man heller mer til "Det høres interessant ut". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|