|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns språklige forbilderDe stakkars ungene mine må jo bli dialekt-analfabeter; bosatt i Vestfold med mamma som snakker finnmarking og pappa som snakker svensk
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barns språklige forbilderEr det virkelig sant?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns språklige forbilder
At det er sant, det kan jeg virkelig love deg! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Barns språklige forbilderNoe så utrolig tåpelig! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns språklige forbilderEr førskolelærer, jobber med barn med spesielle behov. I særtrening med et autistisk barn la jeg mest mulig om til bokmål på enkeltord ift språkinnlæring. Hadde aldri gjort det før eller senere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Barns språklige forbilderDersom dette er tilfellet vurderer jeg å søke "morsmålsundervisning" for tinkeliten. Stakkaren lærer jo ikke trøndersk (som morsslekta) ved å gå i barnehage på vestlandet. Heldigvis er han konsekvent med a-endingene, det mest trønderske hittil er bila og palatalisering i ny og ne. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Barns språklige forbilderDette er så dumt at jeg orker ikke å si noe engang! - eller litt må jeg nok si
|
|
|
#9 |
|
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns språklige forbilderHahaha! Holy macarony for et dusteforslag! Får litt "Etaten"-følelse av dette |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barns språklige forbilderJeg hadde hatt seriøse problemer om jeg skulle jobbet i den barnehagen, og styrer forlangte at jeg skulle begynne å snakke sørlending...
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 18-10-06 kl 00:08. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: Barns språklige forbilderSlutter meg til kommentaren: det er det dummeste jeg har hørt....... Sist redigert av Jessica : 17-10-06 kl 23:53. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Sv: Barns språklige forbilderHvor i alle dager har hun fått det fra at DET er et godt språklig forbilde for barna da? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns språklige forbilderHerregud, noe så dustete! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
A friend with benefits
|
Amen!
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Barns språklige forbilderAldeles dustete, naturligvis. Ped. leder i barnehagen til Lillegutt snakker hedmarksk, styreren nordnorsk, halvparten av de ansatte veksler mellom spansk og mer eller mindre gebrokkent norsk, og en av favorittassistentene er svensk; mange av foreldrene er latinamerikanske, flere av dem snakker forskjellige norske dialekter, én av mødrene er amerikansk, én av fedrene er svensk og en annen irakisk. Gjett hva? Alle ungene i barnehagen snakker aldeles utmerket Oslodialekt. (Og ingen ville heller finne på å kalle Lillegutt språklig tilbakestående, til tross for at han i tillegg til denne skrekkelig forvirrende barnehagen har en mor som snakker nordnorsk og en far som er trønder.)
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Sv: Barns språklige forbilderDet er virkelig noe av det tåpeligste jeg har hørt. En ting er at det er idioti i forhold til hva barn trenger. En helt annen ting er at det er personalpolitikk på absolutte lavmål! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Barns språklige forbilderFordelen med forslaget er jo at det faller på sin egen urimelighet og er helt ugjennomførbart.
|
|
|
#20 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Barns språklige forbilderJeg slutter meg til alle andre, dette er noe av det dummeste jeg har hørt.
|
![]() |
|
|