|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvordan ble du fridd til?
Frir man ikke før man forlover seg? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ble du fridd til?Vi ble enige om å gifte oss da han holdt på å bli kastet ut av landet. Det var mer preget av desperasjon enn romantikk, men det ordnet seg uansett uten gifting. Etter det snakket vi ikke så mye om det, før vi var på ferie i hans hjemland. Etter å ha sett noen veldig fine og veldig billige brudekjoler i en butikk foreslo han at vi kunne gifte oss på bursdagen hans. Egentlig skulle vi gjøre det i august i år, men det har blitt utsatt til august neste år. Så 16. august 2008 blir vår store dag! Brudekjole, sko, ringer og brudepikekjole (som muligens blir for liten) er allerede kjøpt inn, for den nette sum av 3000 kr tilsammen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ble du fridd til?Han gikk ned på kne under et palmetre langs ved "The Strip" i Las Vegas.
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•´*•.¸(*•.¸♥Gutt 99-01 og 03♥¸.•*´)¸.•*´ Sist redigert av Michayla : 27-11-07 kl 13:33. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvordan ble du fridd til?Fridd til? Dere må spøke...Joda, vi skal gifte oss. Har faktisk en dato å forholde meg til nå. ( og det før vi har havna på gamlehjem...) Men frieri???Nå nei, her er det mas og press fra min side som er årsak. Hverken mer eller mindre |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Hvordan ble du fridd til?Jeg har nok FP´s mest romantiske mann. Han tok fram almanakken min og satte en ring rundt datoen vi skulle gifte oss. Jeg tror vi satt på Mac Donalds, til og med.
|
|
|
#8 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ble du fridd til?Jeg fridde selv, på mail.....
|
|
|
#9 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvordan ble du fridd til?Jeg ville at vi skulle forlove oss, og etterhvert gifte oss, så jeg maste litt.
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvordan ble du fridd til?At vi ville gifte oss var underforstått. En dag fant vi en fremgangsmåte som ikke laget for mye styr. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan ble du fridd til?
Helt enig. Skjønner ikke at folk (for det gjelder mange) utsetter og utsetter et bryllup fordi de enten ikke har råd til drømmebryllupet eller fordi frieriet må toppe alt annet som noensinne er blitt gjort av andre. Litt trist.
|
|
|
#12 |
|
både her og der
|
Sv: Hvordan ble du fridd til?Vi hadde egentlig ikke tenkt å gifte oss i det hele tatt, men etter å ha fått barn, fant vi ut at det var enklere å gifte seg enn å skrive/tinglyse en samboerkontrakt. Han fridde til meg på sin egen bursdag og sa at det var bare én ting han ønsket seg, og det var meg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Originala
|
Sv: Hvordan ble du fridd til?En julimorgen i 2003 vekket mannen min meg (han hadde stått opp med Lillemor, så jeg fikk sove lenge) og sa at han måtte snakke alvorlig. Så spurte han om jeg ville gifte meg med ham. Og det ville jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hvordan ble du fridd til?Jeg fridde.
|
|
|
|
#16 |
|
Stadig underveis
Sv: Hvordan ble du fridd til?Jeg er ikke av de som spyr av romantikk, og syntes det var nydelig når mannen gikk på kne og fridde med 12 røde roser og en nydelig gave |
|
|
|
|
|
#17 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ble du fridd til?Vi er midt i mellom kald beregning og romatisk fjas.
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan ble du fridd til?Mannen spurte meg like etter at storebror ble født. Han hadde nok sett for seg en mer normal fødsel, men det ble KS og jeg var gsnske omtåket da han spurte. Men jeg husker det, så vidt!
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Sv: Hvordan ble du fridd til?Mannen fridde til meg på en restaurant i Henningsvær (Lofoten), det eneste måltidet i løpet av de 14 dagene vi var på tur som ikke var pizza eller hermetikk på primus. Han spurte etter hovedretten og jeg ble veldig overrasket |
|
|
|
|
|
#20 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvordan ble du fridd til?Jeg liker romantikk, jeg. Mannen fridde ved å sette seg på knærne med røde roser, romantisk musikk i bakgrunnen og vekket meg. Veldig koselig, men ikke akkurat overraskende, siden jeg hadde mast en del på forhånd. |
|
|
|
![]() |
|
|