Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ble du fridd til?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-07, 23:25   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan ble du fridd til?

Jeg har alltid sagt at om min mann absolutt skal fri til meg så får han finne en orginal vri på det. Jeg finner stadig historier han ikke kan toppe - så jeg forblir nok ugift .

Hvordan ble du fridd til?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:27   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Fridd? Vet ikke helt om man kan kalle det er frieri, men min mann sa "skal vi gå på Kvadrat og se på forlovelsesringer"? Jeg sa JAA, vi gikk og kjøpte et fint par og satte dem på i bilen på vei hjem.

Akkurat slik jeg vil ha det, jeg takler ikke romantisk dill. :brekke seg:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:31   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg sa; Nå synes jeg at det er på tide at vi gifter oss. Ok, sa han. Det er 12 år siden vi giftet oss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:32   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Det må nok en livbåt til for mitt vedkommende kjenner jeg. Eller i fallskjerm ut et styrtende fly? Det hadde vært noe *drømme*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:32   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Kravstore kjerring.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:33   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Sykkeltur i Nordmarka. Mann på kne, med ringer og magnumflaske med eplecider i sekken sin. Samt snikfotograf i buskene - jeg fikk se bildene da vi giftet oss. Veldig hyggelig.

(Litt skummelt med de bildene da, det er åtte år siden nå, og jeg har enda ikke sett filmen fotografen tok...)

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:33   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Mannen min ble litt grønn i ansiktet da jeg viste han avisartikkelen i hovedinnlegget. Skjønner ikke hvorfor?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:34   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Mannen min ble litt grønn i ansiktet da jeg viste han avisartikkelen i hovedinnlegget. Skjønner ikke hvorfor?

Ahh.. sjøsyk, selvfølgelig. Jeg får skynde meg å fortelle han at fallskjerm og styrtende fly er en grei erstatning. *snill*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:44   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Husker ikke. Jeg var ung og dum og nesten nykonfirmert. Tror ikke det var noe voldsom romantikk. :brekker seg sammen med Iset:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:47   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Det er jo ikke romantikk jeg vil ha - men dramatikk.

Forøvrig ville sikkert svigermor meldt seg frivillig til å kapre og styrte et fly hvis det kunne garantere at vi giftet oss.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:59   #11
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg har jo snart rukket å bli tredve og ugift og kan jo bare si at terskelen for at jeg sier ja til noen er skyhøy. Jeg blir jo særere og særere. Bud en burde være å finne en jeg liker såpass at jeg går med på å treffe han til en date nummer to.
Så frieri og bryllup er helt hinsides å tenke på.


Sist redigert av Pastill : 25-11-07 kl 01:48.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:05   #12
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg ble ikke fridd til. Møtte mannen i mai 1996, og ei novembernatt samme år hvisket jeg i mørket: "Kanskje vi sku forlov oss?" Det var han helt med på. Vi var begge 19 år. Når så folk spurte om når vi skulle gifte oss, så svarte vi: "Når vi é ferdig utdanna og har fått jobb". Giftet oss dermed juli 2003. Da var vi ferdig utdanna og hadde fått oss jobb.


Sist redigert av Dronningen : 26-11-07 kl 10:20.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:08   #13
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Ikke noe romantisk her i gården heller (brekker meg sammen med Iset og Liven)

Vi ble rett å slett bare enige om at det var på tide å forlove oss.
Dette var i 1998.. å vi er fremdeles "bare" forlovet

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 01:47   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg ble ikke fridd til. Møtte mannen i mai 2006, og ei novembernatt samme år hvisket jeg i mørket: "Kanskje vi sku forlov oss?" Det var han helt med på. Vi var begge 19 år. Når så folk spurte om når vi skulle gifte oss, så svarte vi: "Når vi é ferdig utdanna og har fått jobb". Giftet oss dermed juli 2003. Da var vi ferdig utdanna og hadde fått oss jobb.

Jøss.. traff du han i 2006 og forlovet deg i 2003?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 02:00   #15
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Han gikk ned på kne under et palmetre langs ved "The Strip" i Las Vegas.
Mange japanere stoppet å tok bilder av oss..


Vi skulle egentlig forlove oss i Grand Canyon, men da vi var der så glemte vi det helt bort, vi var for opptatt å ta bilder og kikke rundt.


Gubben hadde fundert på forlovelse i noen uker allerede, det var ikke i min tanke. Snodig var det at min venninne spurte meg dagen før vi reiste til statene om hva jeg ville sagt hvis han fridde der nede..
Jeg bare så dumt på henne, fri liksom...jada......men jaggu så fridde han gitt.

Vi giftet oss 2 år etter på 1 års dagen til eldstemann.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 27-11-07 kl 12:33.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 02:04   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Fridd til? Dere må spøke...Joda, vi skal gifte oss. Har faktisk en dato å forholde meg til nå. ( og det før vi har havna på gamlehjem...) Men frieri???Nå nei, her er det mas og press fra min side som er årsak. Hverken mer eller mindre

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 08:01   #17
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg har nok FP´s mest romantiske mann. Han tok fram almanakken min og satte en ring rundt datoen vi skulle gifte oss. Jeg tror vi satt på Mac Donalds, til og med.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 08:08   #18
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg fridde selv, på mail.....

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 08:38   #19
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

Jeg ville at vi skulle forlove oss, og etterhvert gifte oss, så jeg maste litt. Vi satt og diskuterte bryllupsdatoer, og jeg forklarte at man godt kunne sette bryllupsdato to år frem i tid. "13. Mai 2006, f.eks!" Tja, det hørtes ikke så fælt ut, så han kunne godt gå med på det. "Jamen... Er vi forlova da?" må jeg jo spørre. Jo, det var vi.

Hadde vel egentlig håpet på et litt romantisk frieri, men neida.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 08:57   #20
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ble du fridd til?

At vi ville gifte oss var underforstått. En dag fant vi en fremgangsmåte som ikke laget for mye styr.

Jeg synes det er trist når frieriet og selve brylluppet får så mye fokus. Det er jo ekteskapet som bør være i fokus. Desverre så er det ofte slik at de store romantiske greiene ikke akkurat øker oddsene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no