|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Come what may...
|
Sv: Boikott Israel
Hvorfor er det teit å legge en side av en sak? Jeg kjenner den siden og vil faktisk ikke høre noe annet svada som kommer i fra Israel.
|
|
|
#2 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, man må da kunne fronte en sak. Særlig en så utrolig velbegrunnet sak. Og det er vestens ansvar at det har blitt som det er, fordi det var FN som opprettet staten Israel i sin tid.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
En sak har alltid flere sider, og det er ikke noe galt i å kun vektlegge den ene når man gjør seg opp en mening. Men når du utgir deg for å oppsummere konfliktens historie, så må en kunne forvente at du holder deg til sakens realiteter på en mer objektiv måte.
Mener du virkelig dette? :hoderystende: Syria og Iran har vært både økonomiske støttespillere for både Hamas' og Fatahs millitære fløyer, men jeg synes krigføringen deres er like forkastelig som den Israel utøver ovenfor palestinerne. Å snakke om opprustning av palestinerne fordi Israel er militært overlegne blir for dumt. |
|
|
|
#4 |
|
Stadig underveis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er absolutt ikke teit, men det en del av oss reagerte på var nok at du presenterte saken fra palestinsk perspektiv, som om det finnes bare en side av saken... en sannhet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Enig her. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boikott IsraelNei. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Boikott IsraelJeg har stått med varer i hånda og lagt dem tilbake når jeg har sett at de er israelske. Hvis det har vært en ingrediens til middagen, har vi heller laget noe annet.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Boikott IsraelJeg er med!!!
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boikott IsraelNei. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boikott IsraelNei, og jeg kommer heller ikke til å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Come what may...
|
Sv: Boikott IsraelKortfortalt i 1948 bestemte FN seg at Palestin skulle deles i to stater. Israel og Palestiner. Men etterhvert har bare Israel skviset Palestiner ut av landet sitt og nå ser man kun Israel på kart ikke palestine. Israel mener at Israel skal være kun for Jøder og vil ikke ha noen arabere eller Palestiner i "landet sitt" som i første omgang faktisk var Palestinenene sitt.
|
|
|
#15 |
|
villende
|
Dette er en overforenkling som kun viser den ene siden av saken. Det er voldsomt mye Israle-hat generelt i Midt-Østen og mange av nabolandene til Israel har nøret opp under dette hatet gjennom sin (dårlige) behandling av Palestinske flyktninger. At Palestinere dessuten velger å gå til det skrittet at de benytter selvmordsbombere som reaksjon på sin frustrasjon er ikke noe som jeg syns taler i deres favør. En selvmordsbombe er ingen stein. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
|
|