Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekk

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 18:55   #1
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekk

Om han bragte på bane at han er syk, ser jeg ingenting galt i å spørre "Hva feiler det deg?" eller lignende. Men man må også respektere om den man spør sier at de ikke vil snakke om det, eller at de svarer vagt. (Men da ville jeg også sagt at de fikk si fra når de ville snakke om det.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:22   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekk

Jeg pleier å si noe àla Maz og Superior; "Uffda, ikke noe alvorlig håper jeg?"
Så kan de bare si nei, rett og slett, eller utdype hvis de vil.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:38   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hvordan syk da? Ser jo an person og situasjon litt, man hører vel ofte om de vil fortelle mer eller ikke.

Jeg leste forresten "Hvordan spørre om hva folk veier" og lurte på hvorfor i allverden du skulle spørre om det.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:58   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns egentlig ikke det spiller noen rolle hvordan man spør så lenge man godtar svaret man får.

Var oppe i en situasjon her om dagen hvor noen hadde fått vite at jeg er sykemeldt. Fikk en tlf med spørsmål om hvorfor og jeg svarte at jeg ikke vil prate om det. Veldig koselig at folk bryr seg, men når de da ikke godtar svaret så syns jeg det blir slitsomt. Personen spurte på mange forskjellige måter og jeg svarte på mange forskjellige måter at jeg ikke ville snakke om det.

Gammel 27-11-07, 11:29   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Måtte tenke meg litt om der, men hvordan jeg stille spørsmålet kommer helt an på hvem jeg prater med, men folk jeg ikke kjenner så kjempegodt bruker jeg å spørre "hvordan er formen?" så kan de selv velge om de vil utbrodere eller ei.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:49   #6
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Hva som er galt? Hva som er gale? Hva i veien? Noe alvorlig? Vil du prate om det?

Og tilslutt. Hva feiler deg? :P

Gammel 26-11-07, 19:33   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg absolutt må vite det forsøker jeg med: "Kan jeg spørre hva det er?"
Det er en grei invitasjon til den andre om å enten fortelle eller svare, "nei helst ikke".

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 19:05   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier aldri å spørre hvordan syk folk er. Om de vil fortelle, så gjør de det uten at jeg graver. Jeg misliker at folk spør hva som feiler meg, det er privat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.