|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkOm han bragte på bane at han er syk, ser jeg ingenting galt i å spørre "Hva feiler det deg?" eller lignende. Men man må også respektere om den man spør sier at de ikke vil snakke om det, eller at de svarer vagt. (Men da ville jeg også sagt at de fikk si fra når de ville snakke om det.) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkJeg pleier å si noe àla Maz og Superior; "Uffda, ikke noe alvorlig håper jeg?"
|
|
|
#3 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkHvordan syk da? Ser jo an person og situasjon litt, man hører vel ofte om de vil fortelle mer eller ikke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkJeg syns egentlig ikke det spiller noen rolle hvordan man spør så lenge man godtar svaret man får.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkMåtte tenke meg litt om der, men hvordan jeg stille spørsmålet kommer helt an på hvem jeg prater med, men folk jeg ikke kjenner så kjempegodt bruker jeg å spørre "hvordan er formen?" så kan de selv velge om de vil utbrodere eller ei.
|
|
|
#6 |
|
Come what may...
|
Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkHva som er galt? Hva som er gale? Hva i veien? Noe alvorlig? Vil du prate om det?
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkHvis jeg absolutt må vite det forsøker jeg med: "Kan jeg spørre hva det er?" |
|
|
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Hvordan spørre om hva folk feiler uten å virke frekkJeg pleier aldri å spørre hvordan syk folk er. Om de vil fortelle, så gjør de det uten at jeg graver. Jeg misliker at folk spør hva som feiler meg, det er privat.
|
![]() |
|
|