|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor ofte får barna noe når de er med på butikken? | |||
| De får noe hver gang |
|
0 | 0% |
| De får noe på faste ukedager (eks. lørdagsgodt) |
|
7 | 9,09% |
| De får en gang i blant, men ikke alltid |
|
31 | 40,26% |
| Det er sjeldent at de får noe når de er med |
|
35 | 45,45% |
| Annet |
|
4 | 5,19% |
| Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenVi handler sjelden på matbutikken med ungene med oss, men det hender en sjelden gang at de får noe når de er med. Da er det snakk om tyggispakke eller pastiller. På lørdager kan vi strekke oss til et blad eller kinderegg.
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenNoen ganger. Les: Når vi handler og det er lenge siden forrige måltid og en time til middag får de et grovt rundstykke hver. En gang i blant får de velge seg en yogurt og om sommeren kan det vanke is eller ispakke til å ta med hjem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenDet er sjelden poden får noe når han er med på matbutikken. Det har hendt en gang eller to jeg har kjøpt et blad til ham, og så hender det selvsagt at han foreslår ting som vi kan ha til middag eller pålegg han har lyst på eller noe slikt, og det kan det godt hende vi kjøper. Og dersom det passer sånn at han er med på lørdag, så får han velge lørdagsgodt selv, men han får aldri godteri til å spise der og da.
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenHan får ofte velge noe fra grønnsaksavdelingen. - han velger som oftest cherrytomater, og der har vi lite med restriksjoner, gitt! Godis får han jo aldri, og stor sett ber han ikke om noe i butikken heller.
|
|
|
#5 |
|
Ute på tur
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenNoen ganger hender det at han får noe.
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenHan får en gang i blant skorpen av brødet som vi skjærer opp i butikken - dvs. som regel hver gang vi kjøper brød. Det er vel det eneste han har fått i butikken, tror jeg. Skorpen ville vi ofte ikke tatt med oss heller. Han får f.eks. ikke åpne drue- eller cherrytomatpakningen før vi kommer hjem.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenHun får en gang i blant. I dag, feks, var vi på Kiwi og eldstemann stablet Lion-sjokolader på en høyst nevrotisk, men søt måte, og da sa jeg at hun kunne få en. Jeg er mer tilbøyelig til å gi noe når hun ikke spør, (men ikke hver gang hun ikke spør, altså). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
er her
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenJa han får noe an gang i blant, som regel er det eplejuice eller et rundstykke. Det synes jeg er helt greit, snop får han aldri, men noen ganger handler vi lørdagsgodis når han er med, ikke alltid vi husker å ta det frem da, men det gjør jo ingenting.
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenJeg stemte annet. Ungene er så og si aldri med i butikken. Maks et par ganger i året, så hvis de blir litt lett revet med og spør om å få noe da, så får de det.
|
|
|
#10 |
|
En Som Trener
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistråden
Slik er det her også. De er vel kanskje med noen flere ganger da, men max 1 gang i mnd. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenNei, hun forventer ikke å få noe. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenHan får ikke noe hver gang, men innimellom. Vi har ikke innført lørdagsgodt enda, så om han en onsdag får en liten melkesjokolade så er det ingen katastrofe, det går som regel lang tid til neste gang. Jeg merker at han maser mer de gangene vi drar rett fra barnehagen og innom butikken enn om det er en dag vi har vært hjemme/lørdag. Jeg har stort sett ingen annen mulighet enn å ta han med siden jeg er så mye alene med han som jeg er. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenDet er sjelden at han får noe. En periode brukte vi å skjære opp brød i butikken, og da hendte det han fikk skalken på brødet. Det hender hvis det skal handles i flere butikker på senteret på lørdag, at han får en fiskekake eller hvetebolle. Kun for å holde ham i aktivitet sittende i vogna, slik at vi kan jogge litt.
|
|
|
#14 |
|
sjelden
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenGuttene får sjelden noe godt når vi handler i ukedagene. På lørdag derimot, er det is og "gåtter"-dag.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenJeg svarte "det er sjelden at de får noe". Nå har jeg bare en da. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenJeg har også sjelden med meg barn i butikken. Nå hender det av og til at storesøster og jeg handler sammen, men hun er blitt 6 år og er stor og fornuftig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenEn det hender seg de får noe om de er med på butikken, men det er alltid avtalt før vi går inn. (Er de med faren får de alltid noe..) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenDe får så godt som aldri noe i matbutikk. Men de får selvsagt være med å vurdere hva vi trenger/ar lyst på.
|
|
|
|
#19 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenJeg er mor til en spin-åff..
|
|
|
#20 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenNei.
|
|