|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvor ofte får barna noe når de er med på butikken? | |||
De får noe hver gang |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De får noe på faste ukedager (eks. lørdagsgodt) |
7 | 9,09% |
De får en gang i blant, men ikke alltid |
31 | 40,26% |
Det er sjeldent at de får noe når de er med |
35 | 45,45% |
Annet |
4 | 5,19% |
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenDet er absolutt ingen selvfølge at Storebror får noe hver gang vi er på butikken, nei - selv om han forsøker etter aller beste evne hver enda gang.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenKommer det poll?
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenSlettes ikke hver gang, nei. På lørdagen får hun selvsagt velge seg ut litt lørdagsgodt (dersom ikke mannebeinet handler det på vei hjem fra jobb på fredagen), men ellers er det sjelden. OM hun får noe, så blir det enten en is, en pakke sukkerfrie pastiller, en yoghurt/firepk yoghurt, grov kjeks, eller et blad. Lykkeligst blir hun om hun får leppepomade med shimmer.
![]() |
![]() |
#5 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenDet er sjelden jeg har barna med når jeg handler, men når de er med får de av og til noe (en pakke tyggis eller en pastilleske). De to eldste takler helt fint å få et nei, men det er verre med lillemor på 3 1/2 ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
superbruker
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenDet spørs hva du mener. De får lov å være med å bestemme hva vi skal handle. De spør ofte om vi kan kjøpe den frukten, det knekkebrødet, det pålegget, den sausen osv. Passer det så kjøper jeg det. Så sånn sett får de ofte noe på butikken men da er det kjøpt til hele familien. Det er sjelden at de får is, godteri, leker eller blader.
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenEr han medi butikken på lørdag så hender det sambo og T plukker litt smågodt sammen.
![]() |
#9 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenNei, ungene får ikke noe når de er med i butikken. Jeg handler da også svært skjeldent sammen med dem.
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenFordelen med å bo på landet (uten nærbutikk) er at H sjelden ER med på butikken
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenJeg har ikke stemt, fordi jeg måtte ha krysset av på flere valg. Ungene får alltid lørdagsgodt og det hender de får det andre ganger også. Vi prøver å handle uten å dra med oss ungene, de er greie, men det er for mye pes å dra etter barnehage og SFO synes jeg. Da er de trøtte og grinete. Og på lørdag vil ikke jeg handle, alt for mye folk!
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenDet er ikke så ofte mine er med i butikken, som oftest begrenses det til lørdagshandel. Det er ingen selvfølge at de får noe annet enn litt lørdagsgodt da, men det hender de kan få et wienerbrød/skolebrød eller en is. |
![]() |
![]() |
#14 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenHan får en gang i blant skorpen av brødet som vi skjærer opp i butikken - dvs. som regel hver gang vi kjøper brød. Det er vel det eneste han har fått i butikken, tror jeg. Skorpen ville vi ofte ikke tatt med oss heller. Han får f.eks. ikke åpne drue- eller cherrytomatpakningen før vi kommer hjem.
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenHun får en gang i blant. I dag, feks, var vi på Kiwi og eldstemann stablet Lion-sjokolader på en høyst nevrotisk, men søt måte, og da sa jeg at hun kunne få en. Jeg er mer tilbøyelig til å gi noe når hun ikke spør, (men ikke hver gang hun ikke spør, altså). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenLar ofte mine være med å bestemme hva vi skal handle inn til middag eller hva slags frukt vi skal kjøpe. Hender også at de får en yoghurt eller en pakke kjeks. Noen ganger et blad, en is elle noe annet godt. Men ofte så får de ingenting, de vet at nei betyr nei og maser ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenDet er sjeldent at de får noe når de er med
![]() |
#18 |
Tankefull
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenIkke alltid, men ganske ofte. Han pleier å få ett grovt rundstykke og en liten boks merieriet appelsinjus hvis vi reiser innom rett etter henting i barnehage, eller hvis det er lenge siden sist måltid. Det er svært sjelden han får søtsaker ol på butikken.
![]() |
#19 |
er her
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistrådenJa han får noe an gang i blant, som regel er det eplejuice eller et rundstykke. Det synes jeg er helt greit, snop får han aldri, men noen ganger handler vi lørdagsgodis når han er med, ikke alltid vi husker å ta det frem da, men det gjør jo ingenting.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Nok en spinoff fra tyggistråden
Signerer hele innlegget! Jeg stemte lørdagsgodt da...
![]() |
|
|