Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du plutselig ble rik ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 22:49   #21
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du plutselig ble rik ...

Jeg hadde gitt en god del til familie og nærmeste venninner (for rike piker leker best). Og så:

*hadde jeg sagt opp jobben

*kjøpt et pent hus i Cambridge

*betalt en engelskprofessor til å lære meg perfekt engelsk

*tatt kokkekurs på Le Cordon Bleu

*bodd i Tokyo et halvår eller noe sånt

*fått med meg absolutt alle solformørkelser

*hatt nanny fra 05-10 for sønnen min

*kjøpt en av øyene i The World

*kjøpt Liverpool og gitt alle spillerene gratis til Sogndal eller noe sånt, deretter kjøpt opp de 20 beste keeperene i verden og latt Liverpool bestå av dem

*hatt privatkokk, helst Anatole fra Jeevesbøkene.

*ansatt Are Sende Osen som hoffnarr

*bygd opp alle kulissene til Ringenes Herre på New Zealand og lekt rollespill der

Gammel 29-11-07, 22:51   #22
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jobbet mindre, studert litt, trent mer - reist, hatt god tid til snuppa og spandert på venner og kjente og familien - blitt gjeldsfri.

Kjøpt tomt og bygget drømmehuset

Hatt diverse små leiligheter rundt om i verden - NY, London, ------deam on---------

Gammel 29-11-07, 22:53   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde beholdt jobben min, men trappet kraftig ned og muligens begynt på jordmorutdanningen på deltid. Vi hadde kjøpt oss ny og mer miljøvennlig bil, 7 seter.
Vi hadde fått et barn til.
Huset hadde vi kledd om og lagt nytt tak samt bygget et soverom til i 2. etg. Nytt bad og garasje skulle også vært bra.
Venneforholdene mine ville ikke blitt påvirket, men jeg hadde med stor glede hjulpet både mamma og pappa så de kunne f.eks fått seg en skikkelig ferie. Kanskje jeg hadde spandert skikkelig jentetur på bestevenninna mi og meg selv ?

Gammel 29-11-07, 22:53   #24
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levd som i dag. Pr. idag føler jeg egentlig ikke at det er økonomien som setter begrensninger på livsstilen, men andre ting.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:53   #25
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle viet mye tid til veledig arbeid, helt gratis. Delt med familien og sikret utdannelse til jentene.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:03   #26
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville tatt den utdannelsen jeg drømmer om å ta, også ville jeg flyttet. I hvert fall kjøpt meg leilighet, om det ikke ble hovedstaden så i hvert fall i byen her.
Ungene skulle fått muligheten til å oppleve verden i mye større grad enn de har gjort til nå.
Bilen skulle blitt byttet ut med en kulere variant, og hele garderoben skulle blitt fornyet.
De vennene som virkelig har vært der for meg det siste året ville fremdeles være der om jeg plutselig fikk penger, og da kunne jeg kanskje brukt litt penger for å vise takknemligheten min. I mellomtiden får de bare det i form av ord og handling.

Problemet er jo at selv om jeg plutselig fikk mye penger, så ville nok ikke livet blitt så mye bedre. Jeg ville jo ikke blitt lykkeligere, og jeg ville fremdeles savnet det viktigste. Nemlig en å dele livet med.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:04   #27
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

*bygd opp alle kulissene til Ringenes Herre på New Zealand og lekt rollespill der

Åh, herreguuud at jeg ikke tenkte på det!
Jeg hadde selvfølgelig flyttet inn på Hogwarts

Gammel 29-11-07, 23:05   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gitt en god del til familie og nærmeste venninner (for rike piker leker best). Og så:

*hadde jeg sagt opp jobben

*kjøpt et pent hus i Cambridge

*betalt en engelskprofessor til å lære meg perfekt engelsk

*tatt kokkekurs på Le Cordon Bleu

*bodd i Tokyo et halvår eller noe sånt

*fått med meg absolutt alle solformørkelser

*hatt nanny fra 05-10 for sønnen min

*kjøpt en av øyene i The World

*kjøpt Liverpool og gitt alle spillerene gratis til Sogndal eller noe sånt, deretter kjøpt opp de 20 beste keeperene i verden og latt Liverpool bestå av dem

*hatt privatkokk, helst Anatole fra Jeevesbøkene.

*ansatt Are Sende Osen som hoffnarr

HVA! Resten kan jeg forstå, og ikke minst verdsette, men hva er dette for snakk om skjending av rødtrøyene?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:07   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

HVA! Resten kan jeg forstå, og ikke minst verdsette, men hva er dette for snakk om skjending av rødtrøyene?

Var det ikke blåtrøyer du likte da?

Gammel 29-11-07, 23:08   #30
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde
- kjøpt ny (ene)bolig til oss. Gjerne i samme strøk som vi bor nå.
- slettet studiegjelda mi
- delt ut litt til foreldre og søsken
- betalt for resten av bygginga til huset til svigers på den Dominikanske republikk, og kjøpt 3 av husene i nabolaget. Et til oss, og et hver til to svigerinner som bor sammen med foreldrene fordi de ikke har råd til noe annet.
- betalt skolepenger for alle niesene og nevøene mine
- tatt med hele min familie til Dominikanske for at de kunne treffe svigerfamilien
- satt inn resten på høyrentekonto

Både jeg og mannen liker å jobbe, så det hadde vi fortsatt med. Hvis jeg kunne kjøpt meg en masteroppgave hadde det passet ganske så bra! Også tror jeg nok jeg hadde tatt en liten shoppingrunde for å feire!

Gammel 29-11-07, 23:08   #31
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville flyttet nærmere Oslo, i ferdigoppusset hus.
Studert noen år, reist litt og evnt. startet noe eget.
Satt av penger slik at mannen kunne gått ned til deltid evnt. pensjonert seg tidlig.

Gammel 29-11-07, 23:11   #32
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest denne tråden er jeg ganske sikker på at jeg hadde brukt pengene mine på å kjøpe fri Esme og lekt sammen med henne noen år!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:13   #33
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

-Da hadde vi kjøpt en leilighet i nærheten til svigers
-Løftet taket og fått inn en loftstue og etpar soverom til der.
-Pusset opp resten av huset i en fei som vi nå aldri får tid/ork/råd til
-Sagt opp jobben og blitt adm.dir i gubbens lille enmannsforetak og satset mer der sånn at han kunne fått utfoldet seg mer med det han ønsker å jobbe med uavhengig at han må tjene penger hver måned og at han kunne tatt takstmannsskolen...
-HAdde nok klart å overtale gubben til å fått et lite nurk til da...
-Reist på ferie rakkuat dit vi ville på ferie uten å se på prisen, minst en gang i året, kanskje 2
-Kjøpt en splitter ny 7seter.
-KJøpt stor hytte i Trysil.

Gammel 29-11-07, 23:15   #34
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Etter å ha lest denne tråden er jeg ganske sikker på at jeg hadde brukt pengene mine på å kjøpe fri Esme og lekt sammen med henne noen år!

Ingen dum ide Tipper hun var en av de kule jentene i klassen, som alltid fant på de morsomste spilloppene

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:15   #35
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Gammel 29-11-07, 23:17   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ikke blåtrøyer du likte da?

Norske blåtrøyer, engelske rødtrøyer. Jeg skjønner at det kan bli litt mye å huske på.

(og ikke hvilke som helst engelske rødtrøyer, forresten. Neida! Edleste slag!)

Kan jeg få komme på middag hvis du får Anatole som kokk?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:20   #37
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde betalt ned gjeld og ansatt tjenere.

Gammel 29-11-07, 23:20   #38
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Norske blåtrøyer, engelske rødtrøyer. Jeg skjønner at det kan bli litt mye å huske på.

(og ikke hvilke som helst engelske rødtrøyer, forresten. Neida! Edleste slag!)

Kan jeg få komme på middag hvis du får Anatole som kokk?

Klart! Hvis du spanderer frontparti og lover å rope Tally-ho og Hark Forrard for å gi den rette Wodehousestemningen.

Gammel 29-11-07, 23:21   #39
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ingen dum ide Tipper hun var en av de kule jentene i klassen, som alltid fant på de morsomste spilloppene

Næh, jeg var ansett for å være eksentrisk.

Gammel 29-11-07, 23:22   #40
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde hjulpet mine foreldre og svigerforeldrene med noe av gjelden, kommer jo an på hvor mye jeg hadde å rutte med.
Satt inn buffer til ungene til utdannelse, førerkort etc, kjøpt nytt hus, ansatt vaskehjelp, ny Caravelle med aircondition, reist, hjulpet min søster med gjeld.

Jeg ville fortsatt jobbet litt, slik jeg gjør nå..Vikar...bestemme dagene selv.
Reist masse.

Hadde ikke forandret meg og fortalt gudhvermann om formuen, kun de nærmeste og nære venner.
Tiggere tåler jeg ikke.. Blir mine venner misunnlig på meg så javel...bare de holder det for seg selv. Vår forhold ville ikke forandret seg.

Og jeg kjenner ikke til dems økonomi og det har jeg ingen inntresse av heller.
Men kommer de å spør om lån, så ville jeg sagt ja, men hatt kontrakt på det, med nedbetalingsplan.. De hadde sluppet renter.

Klart jeg hjelper venner i nød, men jeg kjenner de så godt at jeg vet at de er for stolte til å spørre....desverre.

Jeg hadde unnet mine venner pengene og hadde ikke forventet et RØDT øre eller dyre gaver..
Og jeg ville ha forventet at de ville unnet oss pengene uten å forvente å få noe.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 29-11-07 kl 23:43.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.