Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du plutselig ble rik ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 23:21   #1
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du plutselig ble rik ...

Jeg hadde kjøpt meg en feriebolig i Italia, og hadde sikkert brukt lang tid på å finne det riktige drømmestedet
Så hadde jeg satt bilen på verksted og vurdert om vi skulle ha skaffet oss en større (vi er 6 stk med full pakke, men har klart oss overraskende godt med en 5-seter så langt)
Hadde jeg vært skikkelig grei, hadde det i tillegg blitt hest på eldstedøtrene til mannen.
Jepp - sånn hadde det blitt

Jeg hadde nok følt at jeg måtte fortsette i en eller anne jobb. Som Pippi sier - det blir jo ikke ferie hvis man ikke går på skolen (eller har jobb). Men jeg hadde sikkert redusert arbeidstid til 50% el.l.
Vennene hadde vært hjertelig velkomne på ferie til Italia. Jeg kan aldri få nok av gode venners selskap.

PS Mannen min synes jeg skulle skrevet*Jeg hadde ihvertfall skaffet meg nye venner* etterfulgt av et eller annet smileansikt som hopper opp og ned

Sist redigert av maggypop : 29-11-07 kl 23:28.
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:14   #2
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Hva skal jeg med de gamle vennene mine, hvis jeg kan kjøpe meg nye??

Gammel 29-11-07, 23:21   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde pusset opp huset her til de grader. Laget loftstue med ark, laget drømmebadet i kjelleren og bygd ut.
Vi hadde nok tatt fri et år for å gjøre dette samt være med ungene og garantert reist masse!!!!

Dessuten hadde vi selvsagt delt raust ut til familie og noen venner. Og de hadde alle vært de samme ja.

Gammel 29-11-07, 23:22   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja, hvis vennene mine ikke klarer å forholde seg til min nyvunne status sier jeg bare Tut-tut, og tøffer avgårde til Hankø!

:fornærmet:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:26   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jaja, hvis vennene mine ikke klarer å forholde seg til min nyvunne status sier jeg bare Tut-tut, og tøffer avgårde til Hankø!

:fornærmet:

Godt poeng, sånn egentlig

Gammel 29-11-07, 23:28   #6
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde pusset masse opp i huset, kjøpt ny stor bil, og en stor fin seilbåt med masse sengeplass, reist på sydenferier innimellom, og gitt en sum til de som trengte det i nærmeste familie, + til veldedighet!

Hadde også kuttet ut nattevaktstillingen, og heller jobbet litt innimellom når det passet meg. Mannen kunne kuttet ned på jobben sin en god del...eller heller bare jobbet med sitt sitt lille firma. (Drømme, drømme..........)

Gammel 29-11-07, 23:30   #7
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

kjøpt egen bolig!!
Tatt lappen. Sletta studentlån.

sletta mamma, pappa, og mine brødres gjeld

også ville jeg ha hjulpet en jeg kjenner i hennes enslige kamp for å hjelpe de sjelene hun kan i Gahna.

Jeg hadde trengt MASSER av penger for å kunne være rik på min måte

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:35   #8
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Først hadde jeg kvittet meg med all vår gjeld. Så hadde vi kjøpt større hus.
Trenger mer plass til fire barn + venner.

Deretter hadde jeg delt ut til familie og venner som trengte det.

En ferie eller tre hadde det nok blitt også.

Jeg hadde også redusert stillingen min til ca.50%. Da hadde jeg fått brukt hodet OG gjort ting her hjemme OG koset meg mer med barna mine.
Det hadde vært noe det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:35   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke gjort de store omveltningene i livet mitt tror jeg. Jeg hadde fått ferdigstilt det som gjenstår i huset og på resten av eiendommen. Jeg hadde kjøpt en ny bil; X5 Ser også for meg at vi hadde kjøpt et feriehus i Frankrike eller Italia, et av passe størrelse slik at resten av familien også kunne benyttet det. Hele familien min drømmer om et slikt sted, så jeg hadde prioritert det fremfor å dele ut penger til de enkelte.

Vi hadde reist mer, gått mer ut og sikkert shoppet (enda) mer. Jeg hadde ikke sluttet i jobben, men prøvd å redusere overtidsjobbingen, eventuelt tatt all overtid ut i ferie. Jeg hadde hatt vaskehjelp mye oftere, et par ganger i uken tenker jeg.

Ser egentlig ikke for meg at jeg hadde forandret meg så veldig mye......

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:45   #10
Frantzen
Passiv

Standard

Hvis jeg ble skikkelig rik....

..skulle jeg betalt ut mammas gjeld, delt ut til søsken, satt på sparekonto til barna og så skulle jeg skaffet meg og Frøken Snupp hest
Da måtte jeg ha flyttet også - skulle kjøpt meg en liten gård.

Også skulle jeg ha sørget for ombygging for Lillemann hos Inagh!

Skulle nok redusert jobbinga men ikke sluttet.

Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 15:53   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Da hadde jeg betalt ned noe gjeld.
Dratt på en ferie nå det ble aktuelt igjen, gitt litt til familie. Jeg hadde fortsatt å jobbe, men ikke fullt.

Kansje begynt på skolen igjen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:30   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville satt pengene på høyrentekonto og levd av rentene. Ikke noe impulskjøp av dyre ting eller aksjer.

Gammel 29-11-07, 23:51   #13
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jobbet mindre, studert litt, trent mer - reist, hatt god tid til snuppa og spandert på venner og kjente og familien - blitt gjeldsfri.

Kjøpt tomt og bygget drømmehuset

Hatt diverse små leiligheter rundt om i verden - NY, London, ------deam on---------

Gammel 29-11-07, 23:53   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde beholdt jobben min, men trappet kraftig ned og muligens begynt på jordmorutdanningen på deltid. Vi hadde kjøpt oss ny og mer miljøvennlig bil, 7 seter.
Vi hadde fått et barn til.
Huset hadde vi kledd om og lagt nytt tak samt bygget et soverom til i 2. etg. Nytt bad og garasje skulle også vært bra.
Venneforholdene mine ville ikke blitt påvirket, men jeg hadde med stor glede hjulpet både mamma og pappa så de kunne f.eks fått seg en skikkelig ferie. Kanskje jeg hadde spandert skikkelig jentetur på bestevenninna mi og meg selv ?

Gammel 29-11-07, 23:53   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levd som i dag. Pr. idag føler jeg egentlig ikke at det er økonomien som setter begrensninger på livsstilen, men andre ting.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:53   #16
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle viet mye tid til veledig arbeid, helt gratis. Delt med familien og sikret utdannelse til jentene.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 00:03   #17
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville tatt den utdannelsen jeg drømmer om å ta, også ville jeg flyttet. I hvert fall kjøpt meg leilighet, om det ikke ble hovedstaden så i hvert fall i byen her.
Ungene skulle fått muligheten til å oppleve verden i mye større grad enn de har gjort til nå.
Bilen skulle blitt byttet ut med en kulere variant, og hele garderoben skulle blitt fornyet.
De vennene som virkelig har vært der for meg det siste året ville fremdeles være der om jeg plutselig fikk penger, og da kunne jeg kanskje brukt litt penger for å vise takknemligheten min. I mellomtiden får de bare det i form av ord og handling.

Problemet er jo at selv om jeg plutselig fikk mye penger, så ville nok ikke livet blitt så mye bedre. Jeg ville jo ikke blitt lykkeligere, og jeg ville fremdeles savnet det viktigste. Nemlig en å dele livet med.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 00:08   #18
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde
- kjøpt ny (ene)bolig til oss. Gjerne i samme strøk som vi bor nå.
- slettet studiegjelda mi
- delt ut litt til foreldre og søsken
- betalt for resten av bygginga til huset til svigers på den Dominikanske republikk, og kjøpt 3 av husene i nabolaget. Et til oss, og et hver til to svigerinner som bor sammen med foreldrene fordi de ikke har råd til noe annet.
- betalt skolepenger for alle niesene og nevøene mine
- tatt med hele min familie til Dominikanske for at de kunne treffe svigerfamilien
- satt inn resten på høyrentekonto

Både jeg og mannen liker å jobbe, så det hadde vi fortsatt med. Hvis jeg kunne kjøpt meg en masteroppgave hadde det passet ganske så bra! Også tror jeg nok jeg hadde tatt en liten shoppingrunde for å feire!

Gammel 30-11-07, 00:13   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

-Da hadde vi kjøpt en leilighet i nærheten til svigers
-Løftet taket og fått inn en loftstue og etpar soverom til der.
-Pusset opp resten av huset i en fei som vi nå aldri får tid/ork/råd til
-Sagt opp jobben og blitt adm.dir i gubbens lille enmannsforetak og satset mer der sånn at han kunne fått utfoldet seg mer med det han ønsker å jobbe med uavhengig at han må tjene penger hver måned og at han kunne tatt takstmannsskolen...
-HAdde nok klart å overtale gubben til å fått et lite nurk til da...
-Reist på ferie rakkuat dit vi ville på ferie uten å se på prisen, minst en gang i året, kanskje 2
-Kjøpt en splitter ny 7seter.
-KJøpt stor hytte i Trysil.

Gammel 30-11-07, 01:11   #20
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hus, bil og flere barn. Betale gjelden og evt nytt hus til mine foreldre. Gjøre mannens foreldre gjeldsfrie. Hjelpe mine søsken med å etablere seg på boligmarkedet. Mannens søsken er godt voksne, men de hadde vel ikke sagt nei takk til redusering av gjeld Spytte inn kapital i "firmaet" til pappa og mellombror.

Er faktisk ikke sikker på om jeg vil ha hytte. Båt skal jeg i alle fall ikke ha. Men pappa skulle fått en.

Ville ikke gjort så mye annerledes. Barnehageplass til snuppa på deltid. Slik at Felix og jeg kan bonde litt bare vi to. Fortsette studiene, men ikke tenke på hvor mange år jeg til slutt ender opp med. Ha god tid til mann og barn. Be mannen om å si opp jobben på flekken og gjøre noe han har lyst til (studier, eget firma eller whatever). Reise litt. Kanskje bo i et annet land i et år eller to før barna begynner på skolen, eller mens de går på barneskolen.

Hva gjelder vennedelen, så er det ikke så mange av dem. Tror ikke at økonomisk uavhengighet hadde betydd en endring i forholdet til dem jeg har.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.