Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du plutselig ble rik ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 22:04   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du plutselig ble rik ...

...hva hadde du gjort da?

Jeg tenker på at du kom i en situasjon der du plutselig var gjeldfri and then some, og egentlig ikke hadde trengt å jobbe en dag til, men kunne levd på renter og de pengene du hadde arvet/vunnet/tjent/(stjålet ).

Hva hadde du valgt å gjøre med livet ditt?

Fortsatt det livet du lever i dag? Tatt ny utdannelse? Byttet jobb? Sluttet å jobbe?

Fortsatt å bo der du bor, kjøpt nytt, flyttet, flyttet langt?

Hvordan hadde det påvirket forholdet det til de vennene du har i dag - som ikke var like økonomisk heldige? Leker like barn best?

Æg bærre spyr .

Tenkte på en pol, men så ble jeg enig med meg selv at det var mye mer interessant om folk bare skrev helt fritt

Sist redigert av Milfrid : 29-11-07 kl 22:05. Årsak: oppdaget den første skriveleifen....
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:06   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du plutselig ble rik..

Jeg hadde delt, flyttet langt langt og hatt det fint resten av livet. Jeg har ikke så mange venner at det med økonomi hadde hatt noen å påvirke. Men familien skulle fått.

Gammel 29-11-07, 22:10   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du plutselig ble rik ...

Dette tenkte jeg på for noen få dager siden - og jeg tror egentlig ikke at jeg har forandret så mye. Kanskje vi har flyttet til et større hus (eller: hus med kjeller) jeg har ansatt en vaskehjelp og kjøpt ny bil.

I tillegg har jeg nok redusert stillingen min litt - og hatt barna mer hjemme.

OG jeg har reist endel - mange reisemål som jeg har lyst til ja!

I tillegg har jeg sikkert vært litt gavmild til familie

Gammel 29-11-07, 22:13   #4
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde solgt huset vårt og kjøpt et litt lengre opp i lia. Betalt ned alt av gjeld og gjort foreldrene mine gjeldsfrie. Kjøpt oss en ny bil nr 2, dratt på masse reiser med mann og unger. Ville nok fortsatt og jobbet, men bare et par dager i uka. De vennene våre som ikka har så god økonomi hadde vi bare spandert på ferieturer sammen med oss.
Også skulle vi giftet oss! (ikke det at det er økonomien som holder oss igjen nå..)

Den som hadde vært millionær...sukk..

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:13   #5
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hvis du plutselig ble rik..

Jeg hadde sagt opp den ene jobben jeg har og jobbet litt mer i den andre (50% eller noe). Studert litt på si.
Hadde nok blitt nytt hus på oss også, men ikke et veldig overdådig et. Mer et praktisk et med stort vaskerom.
Kunne nok tenkt meg å reist mer også.

Tror ikke mitt forhold til familie og venner hadde blitt noe annerledes. Det hadde nok "dryppet" litt på dem også noe jeg tror de hadde satt pris på det.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:10   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde overøst mutter'n og fatter'n med penger, kjøpt huset til morfar, fortsatt eller byttet utdannelse og sørget for at mannen ikke trengte å jobbe livet av seg. Som han gjør nå.

Penger betyr egentlig nada for meg, så jeg tror ikke at venner hadde merket noe særlig forskjell.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:13   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Penger betyr egentlig nada for meg, så jeg tror ikke at venner hadde merket noe særlig forskjell.

...så sant du ikke har venner som leser skattelistene da

Gammel 29-11-07, 22:16   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

...så sant du ikke har venner som leser skattelistene da

Jo, de skulle selvfølgelig fått vite det, men jeg tror ikke jeg som menneske hadde forandret meg. Håper jeg?

Gammel 29-11-07, 22:20   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jo, de skulle selvfølgelig fått vite det, men jeg tror ikke jeg som menneske hadde forandret meg. Håper jeg?

Nei, jeg tror ikke man forandrer seg så mye (vel, det finnes sikkert unntak), men kanskje hadde andre sett annerledes på en?

Tenker feks på vår venneflokk, der vi har en kompis som helt ærlig mener at ingen burde tjene mer enn statsministeren (og det er ikke han som tjener for lite), og at all inntekt over 500 000 egentlig burde overføres til staten. Han hadde muligens, kanskje fått et problem med å forholde seg til oss som skammelig rike .

Gammel 29-11-07, 22:49   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gitt en god del til familie og nærmeste venninner (for rike piker leker best). Og så:

*hadde jeg sagt opp jobben

*kjøpt et pent hus i Cambridge

*betalt en engelskprofessor til å lære meg perfekt engelsk

*tatt kokkekurs på Le Cordon Bleu

*bodd i Tokyo et halvår eller noe sånt

*fått med meg absolutt alle solformørkelser

*hatt nanny fra 05-10 for sønnen min

*kjøpt en av øyene i The World

*kjøpt Liverpool og gitt alle spillerene gratis til Sogndal eller noe sånt, deretter kjøpt opp de 20 beste keeperene i verden og latt Liverpool bestå av dem

*hatt privatkokk, helst Anatole fra Jeevesbøkene.

*ansatt Are Sende Osen som hoffnarr

*bygd opp alle kulissene til Ringenes Herre på New Zealand og lekt rollespill der

Gammel 29-11-07, 23:04   #11
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

*bygd opp alle kulissene til Ringenes Herre på New Zealand og lekt rollespill der

Åh, herreguuud at jeg ikke tenkte på det!
Jeg hadde selvfølgelig flyttet inn på Hogwarts

Gammel 29-11-07, 23:08   #12
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville flyttet nærmere Oslo, i ferdigoppusset hus.
Studert noen år, reist litt og evnt. startet noe eget.
Satt av penger slik at mannen kunne gått ned til deltid evnt. pensjonert seg tidlig.

Gammel 29-11-07, 23:05   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg hadde gitt en god del til familie og nærmeste venninner (for rike piker leker best). Og så:

*hadde jeg sagt opp jobben

*kjøpt et pent hus i Cambridge

*betalt en engelskprofessor til å lære meg perfekt engelsk

*tatt kokkekurs på Le Cordon Bleu

*bodd i Tokyo et halvår eller noe sånt

*fått med meg absolutt alle solformørkelser

*hatt nanny fra 05-10 for sønnen min

*kjøpt en av øyene i The World

*kjøpt Liverpool og gitt alle spillerene gratis til Sogndal eller noe sånt, deretter kjøpt opp de 20 beste keeperene i verden og latt Liverpool bestå av dem

*hatt privatkokk, helst Anatole fra Jeevesbøkene.

*ansatt Are Sende Osen som hoffnarr

HVA! Resten kan jeg forstå, og ikke minst verdsette, men hva er dette for snakk om skjending av rødtrøyene?

Gammel 29-11-07, 23:07   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HVA! Resten kan jeg forstå, og ikke minst verdsette, men hva er dette for snakk om skjending av rødtrøyene?

Var det ikke blåtrøyer du likte da?

Gammel 29-11-07, 23:17   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Var det ikke blåtrøyer du likte da?

Norske blåtrøyer, engelske rødtrøyer. Jeg skjønner at det kan bli litt mye å huske på.

(og ikke hvilke som helst engelske rødtrøyer, forresten. Neida! Edleste slag!)

Kan jeg få komme på middag hvis du får Anatole som kokk?

Gammel 29-11-07, 23:47   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Betalt ned gjeld, pusset opp kjøkken og bad uten å løfte en finger selv. Fått vaskehjelp hit et par dager i uka. Eller aller helst en ryddehjelp, men den måtte nok kommet daglig. Tatt ca 20 studiepoeng i semesteret. Vi hadde nok reist en del, og generelt brukt mer penger på opplevelser. Kanskje mannen og jeg hadde gått ut en kveld i uka, det hadde ikke skadet. Jeg er fint lite opptatt av hvilke merker som er på klærne og slikt, men det hadde vært deilig å kunne kjøpe det man trengte uten å bekymre seg for økonomien. Forhåpentligvis hadde vi ikke skjemt bort barna så mye.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:11   #17
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest denne tråden er jeg ganske sikker på at jeg hadde brukt pengene mine på å kjøpe fri Esme og lekt sammen med henne noen år!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:15   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Etter å ha lest denne tråden er jeg ganske sikker på at jeg hadde brukt pengene mine på å kjøpe fri Esme og lekt sammen med henne noen år!

Ingen dum ide Tipper hun var en av de kule jentene i klassen, som alltid fant på de morsomste spilloppene

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:15   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Gammel 29-11-07, 22:13   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, kjøpt oss en enebolig i det området vi allerede bor. Jeg ville nok redusert stillingen min til 60% eller noe. Skaffet vaskehjelp og tatt noen flere helger og ferier på tur, spist mer ute og handlet mer på Ultra og mindre på Rema . Hatt flere ferske fiskekaker og færre plastpakket, samt mer kyllingfilet.
Vennene? Nei, det hadde blitt som før, og det er jeg faktisk helt sikker på når det gjelder nære, gode venner.

Jeje, ikke så digre endringer for meg nei .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.