En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere
Jeg satt i går og pakket inn kalendergavene til guttungen på 2,5 år. Jeg har kjøpt inn perler, fingermaling, kosedyr, såpebobler, klistremerker, sprettballer m.m. Det slo meg at dette egentlig blir helt vanvittig mye. Det er jo på julaften vi skal ha gavebonanza, ikke hele førjulstiden. Hva i all verden skal vi gi ham på julaften da, når han får så mye fint i kalenderen sin hver eneste dag? Jeg har kjøpt inn 14 gaver til nå. Og er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har faktisk ikke lyst til å gi ham en slik gave hver dag. Samtidig så er det ikke så bra å gi ham sjokolade hver dag heller. Aktivitetskalender er utelukket, jeg orker ikke å ha en organisert aktivitet hver eneste dag i tre uker. Hva gjør man? Jeg kan jo gi ham en liten plastdings hver dag - men hva med at vi skal prøve å unngå for mye forsøpling? Jeg synes dette er vanskelig jeg. Det er morfaren til guttungen som har sydd kalenderen, så jeg har ikke lyst til å legge den bort heller. Men dette føles rett og slett helt feil.
Er det noen som følger tankene mine her? Eller er det jeg som er ei sutrehøne nå, og som overdriver?
|