Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Strykelapper til tøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-06, 16:48   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: strykelapper til tøy

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har kjøpt en type som bare klistres i - ingen stryking!

(Skal sjekke merket. Fikk tips på MM på NM)

Det hørtes flott ut, kan du dele evt link?

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 18:14   #22
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har kjøpt en type som bare klistres i - ingen stryking!

(Skal sjekke merket. Fikk tips på MM på NM)

Litt malurt i begeret; jeg har kjøpt de samme, etter samme tips på NM. De holdt ca. 1 vask, så begynte de å ramle av.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 18:22   #23
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Litt malurt i begeret; jeg har kjøpt de samme, etter samme tips på NM. De holdt ca. 1 vask, så begynte de å ramle av.

Det var kjipt..

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 18:23   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt Askeladden sine, men kom aldri så langt til å stryke dem i. Jeg skriver med merkepenn.

Støvler, sko, dresser osv. blir merket med klistrelappen fra Askeladden. Sitter som bare rakkeren.

Storebror sin ReimaTec ble merket med klistrelapp for to år siden. Den sitter i enda (veldig hard bruk og maaaange vask)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 19:16   #25
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er knallfornøyd med strykelappene fra Merkmester - mange plagg er i bruk med tredje ungen, uten at lappene har falt av

Gammel 23-10-06, 19:30   #26
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Har brukt strykelappene fra Askeladden i 1 år nå og synes de har fungert kjempebra. Men viktig med sterk varme på jernet ja

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 02:06   #27
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jernet må være ordentlig varmt og det må være bakepapir. Elller du kan bruke slaktepapir(hvitt blankt på den ene siden - matt på den andre siden. Sånn de bruker i ferskvarediskene.

Askeladdenlappene sitter i på tredje og fjerde året. Vasket på 60 grader, mange ganger

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 09:29   #28
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Askeladdenlappene sitter i på tredje og fjerde året. Vasket på 60 grader, mange ganger

Det var da enda godt. Jeg brukte riktig papir og sterk varme. :flink:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 14:39   #29
Tsi
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2007
Tsi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har kjøpt strykelapper fra Nordic print. www.nordicprint.no De sitter kjempegodt i vask . Kjøpte lapper fra Askeladden før, men hos nordic print fikk jeg flere lapper til lavere pris. Rask levering var det også. Har også prøvd de som kun klistres på, men disse holder ikke i vask.

Tsi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 14:51   #30
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Er knallfornøyd med strykelappene fra Merkmester - mange plagg er i bruk med tredje ungen, uten at lappene har falt av

Disse merkene er i tillegg så små at de får plass alle steder. Og så "tynne" og myke at de ikke irriterer huden det minste. Og billige og rask levering... Anbefales! Jeg stryker på ulltøy og inni sko og alt mulig, jeg.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 16:21   #31
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hmm, muligheten for at jeg tok matpapir er stor *ammetåke*, men det tok ikke fyr.
Merkelappen festet seg rett og slett ikke, ble bare myk og krøllete.

Det er ikke så rart, for matpapir er det man kan bruke hvis man vil fjerne sånne klistrelapper. Bakepapir til å feste dem, matpapir til å ta dem bort. :erfaren lappebruker:

Jeg bruker strykelapper fra www.merkmester.no og er godt fornøyd. Men det er viktig å feste dem godt nok. Jeg bruker litt varmere jern enn instruksjonen sier og holder det over litt lengre enn man skal. Hvis lappen bare blir liggende utenpå stoffet sitter den ikke godt, men hvis man stryker lenge nok til at man ser strukturen i stoffet gjennom lappen, sitter den som støpt.

Gammel 16-08-07, 16:24   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strykelapper til tøy

Har brukt merkmester og det siter som støpt. Selv på min egen jakke, der et av hjørnene på merkelappen ikke ville feste seg, sitter den enda.

Gammel 16-08-07, 16:28   #33
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Vi har strykelapper fra Askeladden (tror jeg det heter),men de løsner i vask Klistrelappene er helt greie.......

Noen som har en annen type merkelapper til tøy å anbefale???

Jeg har gode erfaringer med strykemerkene fra Askeladden. Følger du bruksanvisningen så skal de sitte og de sitter veldig godt.

http://www.alfaprint.no/navnelapper.no/

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 16:29   #34
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har brukt Askeladden i mange år og aldri har en eneste lapp falt av.

På jobben bruker vi fra Merkemesteren og de er jeg mindre fornøyd med.

Det jeg tror mange gjør feil er at man bruker for lav varme og holder strykejernet for kort tid over lappen. Da sitter de dårlig. Men ikke hold for lenge heller. Da smelter lappen og ingen ser hva som står der :erfaren:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 01:32   #35
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dropper strykingen og fester med Taggit. Mye enklere.

Gammel 17-08-07, 01:41   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Dropper strykingen og fester med Taggit. Mye enklere.

De skal visstnok fungere til å legge opp gardiner også.

:brøleravlatter:

Gammel 17-08-07, 09:04   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også de fra askeladden. Det dårlige husmoremnet i meg gidder ikke å finne fram strykejernet så ofte, så jeg bruker mest tusj - vel så enkelt det.

De gangene jeg stryker på merker, så sitter de godt. Det jeg anser som viktig er at de må være skikkelig festet på kantene, ellers løstner de lettere.

Gammel 17-08-07, 10:10   #38
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Disse har vi brukt http://www.presis.no/index.php?optio...d=67&Itemid=40

Det er klistrelapper.

Jeg er veldig fornøyd med de. Det er en velsignelse å slippe å dra fram strykebrettet når noen skal merkes i en fei.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 10:19   #39
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Disse har vi brukt http://www.presis.no/index.php?optio...d=67&Itemid=40

Det er klistrelapper.

Jeg er veldig fornøyd med de. Det er en velsignelse å slippe å dra fram strykebrettet når noen skal merkes i en fei.

Bestilt!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:47   #40
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

De skal visstnok fungere til å legge opp gardiner også.

:brøleravlatter:

Ja det har jeg fått med meg. Forteller det til alle jeg viser lappene til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.