|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Strykelapper til tøyVi har strykelapper fra Askeladden (tror jeg det heter),men de løsner i vask |
|
|
|
#2 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: strykelapper til tøyIkke si det ... Nå har jeg brukt halve dagen på å stryke på slike Askeladden-merkelapper.
|
|
|
#3 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: strykelapper til tøyAskeladden er bra, de. Her er to andre linker:
|
|
|
|
#5 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: strykelapper til tøyI "steinalderen" brukte vi stofflapper, hvor navnet var vevd inn. Vi måtte sy dem på, men de satt godt, tålte koking og masse vask.
|
|
|
|
#6 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: strykelapper til tøyHer har faktisk utrolig få mekelapper falt av - stort sett bare i strømpebukser og sokker. Vi har også fra Askeladden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: strykelapper til tøyOg der fikk jeg endelig somlet meg til å kjøpe sånne merkelapper.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: strykelapper til tøyJøss, de har aldri falt av her, jeg har vært superfornøyd. Men bruker dem bare i ulltøy og ytterplagg. Alt annet skriver jeg i med merkepenn. Kulepenn og sprittusj funker akkurat like fint.
|
|
|
#10 |
|
Teller ned
Sv: strykelapper til tøyHva bruker dere over strykelappen når dere stryker? Har mistet de lappene som fulgte med. Har forsøkt med bakepapir, men det gikk ikke |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: strykelapper til tøy
Gikk det ikke? Det har jeg brukt. Sikker på at du ikke tok matpapir da, for det tar fyr. :erfaren:
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
På de lappene jeg kjøpte, var det nettopp et stykke bakepapir som fulgte med. Og vanlig bakepapir har fungert like bra. Sier som Glitter: er du sikker på at det var bakepapir du brukte? På hvilken måte var det det ikke fungerte?
|
|
|
#13 |
|
Teller ned
Sv: strykelapper til tøyHmm, muligheten for at jeg tok matpapir er stor *ammetåke*, men det tok ikke fyr. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp! tar så altfor lang tid med de lappene. Noen plagg syr jeg fortsatt på bånd, men det er kun fordi jeg ikke har noe å skrive på (mangler vaskelapp, hjemmestrikk osv). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Hm, da høres det nesten ut som det var noe med underlaget du prøvde å stryke fast på. Så rart!
|
|
|
#17 |
|
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: strykelapper til tøyDu må bruke ganske høy varme for at lappene skal sette seg fast … |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: strykelapper til tøyJeg har kjøpt en type som bare klistres i - ingen stryking!
|
![]() |
|
|