|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva får dine barn drikke før de er i skolealder? | |||
| Drikker kokt, filtrert vann. |
|
8 | 4,04% |
| Drikker vann fra springen. |
|
187 | 94,44% |
| Drikker flaskevann. |
|
105 | 53,03% |
| Drikker farris (obs, med lavt kullsyreinnhold og ingen tilsetninger) |
|
42 | 21,21% |
Drikker farris med litt modifikasjoner!
|
|
36 | 18,18% |
| Drikker økologisk juice |
|
56 | 28,28% |
| Drikker vanlig juice |
|
170 | 85,86% |
| Drikker jammen "nektar" også (altså eplenektar i stedenfor eplejuice) |
|
40 | 20,20% |
| Drikker økologisk, hjemmeprodusert saft uten sukker eller tilsetning |
|
20 | 10,10% |
| Drikker saft med sukker |
|
118 | 59,60% |
| Drikker saft med søtningsstoff |
|
73 | 36,87% |
| Drikker brus UTEN koffein, men MED sukker |
|
90 | 45,45% |
| Drikker brus UTEN koffein, men MED søtningsstoff |
|
44 | 22,22% |
| Drikker brus MED koffein OG sukker |
|
80 | 40,40% |
| Drikker brus MED koffein OG søtningsstoff |
|
60 | 30,30% |
| Drikker kaffe med koffein |
|
12 | 6,06% |
| Drikker te med koffein |
|
33 | 16,67% |
| Drikker kumelk |
|
167 | 84,34% |
| Drikker annen melk |
|
27 | 13,64% |
| Søren ikke nok alternativer til å ta med alkohol og annet! |
|
10 | 5,05% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann, melk og Biola. Eplemost på kafé i helger. Og har smakt kakao for første gang nå i vinter, til evig mas. :søtmons:
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Går i vann (fra springen) og eplejuice en gang i mnd ellerno.
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Lillebror drikker helst vann. Storesøster drikker helst melk til måltider og vann ellers. I tillegg får storesøster i blant juice, saft, te og brus. Lillebror har vel smakt juice, saft og brus, uten at det er ofte han drikker det.
|
|
|
#6 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Her var det mye jeg kunne krysse av.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Barna mine har drukket mest vann og juice, noe saft og ellers brus i helgene. Aldri nektar. |
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Morsom poll. Jeg er dog usikker på om jeg har svart riktig.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Juice, saft og vann. Brus til Lørdagskvelden.
|
|
|
#10 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*
Hysterisk? Å ikke gi små barn koffein og kunstig søtning? Er dette en tøysetråd?
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Hun drikker mest vann, men får appelsinjuice eller tranebærsaft daglig også og rismelk i perioder. Ellers drikker hun alt mulig egentlig, kakao og brus i helgene, en gang i blant saft eller te. Hun får stort sett smake på det hun har lyst på. Det varierer litt om brus/saft er kunstig søtet eller ikke. Hjemme har vi stort sett blåbær eller solbærsaft med sukker.
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Femåringen drikker mest vann og endel melk. Hvis vi en sjelden gang har juice eller saft i huset, får han drikke det. Men det kan gå månedsvis mellom hver gang. Han liker coladrikker, men ikke annen brus. Men det er ikke akkurat noe vi serverer han regelmessig.
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*GUtten foretrekker vann - og får naturligvis det. I tillegg får han melk, juice, kakao og biola. I tillegg lar jeg han få brus og saft om han får tilbud om det og han svarer ja (men som sagt: Han vil som oftest ha vann)
|
|
|
#14 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Glemte å krysse av på vann fra springen, som omtrent er det eneste de drakk/drikker. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Mine er veldig glad i vann, så det er hva det går aller mest av her i huset. Ellers går det i (ekstra lett) melk til brødmat og eplejuice eller (sukret) saft en gang i blant. Tvillingene liker rett og slett ikke brus, og storesøster bryr seg ikke så veldig om det hun heller. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*I kvardagen drikk han mest vatn og melk, men også litt appelsin- eller eplejuice. I helgene får han som regel anten kakao til frukost eller brus til middag. Eg prøvar å unngå kunstig søting til han endå, men har funne ut at det mest er umogleg å halde seg heilt unna. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
villende
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Siden Snupp bare er to år, så ser jeg ingen grunn til å servere ham koffeinholdig drikke så lenge det finnes andre alternativer han like gjerne vil ha. Han kommer nok til å drikke både cola, kaffe og te når han blir større, men foreløpig bestemmer mor (som oftest). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Her går det i vann og Farris (uten smakstilsetning). Sistnevnte må jeg begrense, han er veldig glad i kullsyreholdig drikke. Han får også litt melk i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Til vanlig går det i vann og melk, evt. litt saft til maten. (Sukkerfri) I helgen får hun et glass brus til fredagspizzaen, og et glass til lørdagsgodtet.
|
|
|
|
#20 |
|
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*Vann, melk og juice. Vi har sjeldent brus, men han kan få det til festlige anledninger. |
|
|
|
![]() |
|
|