|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Leser du varedeklarasjonen før du kjøper? | |||
| Selvsagt |
|
72 | 62,61% |
| Næsj |
|
21 | 18,26% |
| Annet |
|
22 | 19,13% |
| Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Jeg leser alltid den før jeg kjøper, men det er også pga. at vår sønn har matallergi. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
saftig
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?
Den var da fryktelig naiv, kisha. Vil du si det er trygt å spise næringsfattig mat full av fett og/eller sukker? Det er jo tillatt å selge?
|
|
|
#23 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
intro
|
Det hender i alle fall titt og ofte at jeg kjøper næringsfattig mat full av fett og/eller sukker - med åpne øyne, og uten at jeg trenger å sjekke innholdsfortegnelsen for å skjønne det. :dum som et kneippbrød spekket med herdet fett:
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 06-01-08 kl 20:41. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ute på tur
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Jeg leser på nye varer, som vi ikke har kjøpt før. Junior er allergisk mot egg og derfor prøver jeg å unngå ting som innholder det.
|
|
|
#26 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Sefølgelig. Vi spiser ikke kjøtt, så da vil i forsikre oss om at det ikke har lurt seg litt kjøtt inn i diverse ferdigfabrikata.
|
|
|
#27 |
|
saftig
|
Du aner ikke hvor mange som blir overrasket over at det er sukker i ketchup! Og at fiskepudding er stort sett laget av stivelse. Og at potetmos fra pose er svært lite næringsnyttig, men i stedet inneholder uhorvelige mengder salt. For eksempel.
|
|
|
#28 |
|
Ser lyst på livet
|
Man kan jo få ketchup uten sukker, åh, er den tilsatt kunstig søtning? Nei det visste jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Jeg leser bestandig men mest for at jeg har laktoseintoleranse.Og er en del ting jeg ikke vil putte i meg,eller jeg liker åvite hva jeg putter i meg
Da lærte jeg noe nytt i dag.
|
|
|
|
#32 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Ja. Har alltid gjort det pga allergi.
|
|
|
|
#33 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Før leste jeg sjelden varedeklarasjonene, mest fordi jeg visste fra før av at ketchup inneholder sukker og sånne ting og fordi jeg spiser stort sett bare mat laget fra grunnen av.
|
|
|
#34 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Ja, stort sett. Vi lager det meste fra bunnen, så det er ikke mye hel- og halvfabrikater som blir kjøpt, så det er ikke så mange varer det er snakk om.
|
|
|
#35 |
|
trøtt
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Nå spiser jeg ikke mat full av sukker og fett. Jeg baker brødene selv og prøver å holde de så sunne som mulig. Jeg fråtser en del med sauser, men det er sjelden. Når det gjelder råvarer og grønnsaker ser jeg jo på varen hva den består av. Jeg er ei godt voksen dame og spiser den maten jeg liker. Nymotens slankemat liker jeg ikke, selv om jeg er på slanker konstant. Lettprodukter er jeg skeptisk til. Hvilke varer mener du jeg skal sjekke?
|
|
|
|
#37 |
|
Unik
|
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Lager stort sett all mat frå grunnen av, så det er ikkje så mangen ting me snakker om. Men enkelte ting må lesast nøye, grunna allergi.
|
|
|
#38 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Leser du varedeklarasjonen?Ja, det gjør jeg. |
|
|
|