Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det teit å selge barneutstyr til brodern?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 11:58   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?

Vi solgte vårt utstyr til min bror, men tok mindre for det enn om vi hadde solgt det til noen andre.

Gammel 07-01-08, 12:00   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Vi solgte vårt utstyr til min bror, men tok mindre for det enn om vi hadde solgt det til noen andre.

Det tenker vi og.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:13   #3
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke tatt betalt for det.

Gammel 07-01-08, 12:14   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut i fra det du sier så ville jeg bedt om penger. Han kan ikke forvente at søsteren sparer på ting, bare for at han skal få. Og det er forskjell på å gi bort utstyr og gi bort klær og litt leker, noe av utstyret er jo dyrt og man kan få en ok bruktpris for.

Gammel 07-01-08, 12:27   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ut i fra det du sier så ville jeg bedt om penger. Han kan ikke forvente at søsteren sparer på ting, bare for at han skal få. Og det er forskjell på å gi bort utstyr og gi bort klær og litt leker, noe av utstyret er jo dyrt og man kan få en ok bruktpris for.

Helt enig med Adrienne.

Gammel 07-01-08, 12:35   #6
snus
Fullverdig medlem

snus sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
snus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har tatt betalt for vogna den ble solgt billig men jeg syns jeg måtte ha litt for den siden nesten ikke er brukt og nesten nye, men resten har utstyret har de fått.

Gammel 07-01-08, 12:53   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gitt bort alt utstyr til min søster, synes det er en hyggelig ting å gjøre. Kunne ikke falt meg inn å ta betalt, og det ville ikke hun gjort mot meg heller. Skjønner at ikke alle har det sånn, men så lenge jeg ikke trenger pengene, synes jeg det er gøy å gi bort, være seg familie, venner eller andre som trenger det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:56   #8
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg har gitt bort alt utstyr til min søster, synes det er en hyggelig ting å gjøre. Kunne ikke falt meg inn å ta betalt, og det ville ikke hun gjort mot meg heller. Skjønner at ikke alle har det sånn, men så lenge jeg ikke trenger pengene, synes jeg det er gøy å gi bort, være seg familie, venner eller andre som trenger det.

Så derfor svarer jeg HI at jeg ikke kan forstå tankegangen med å ta betalt i denne situasjonen.

Gammel 07-01-08, 13:23   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Så derfor svarer jeg HI at jeg ikke kan forstå tankegangen med å ta betalt i denne situasjonen.

Fordi jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å selge endel av det dyrere utstyret, ting som er lite brukt. Men når de ble gravide forventet han at jeg skulle ta vare på alt for han.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 13:35   #10
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Fordi jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å selge endel av det dyrere utstyret, ting som er lite brukt. Men når de ble gravide forventet han at jeg skulle ta vare på alt for han.

Jeg har også gitt det som vi ikke kunne bruker videre til min søster,men i og med at vi har nesten like gamle barn er det mange ting som ikke har vært aktuelt å levere videre.

Om min søster hadde forventet at jeg hadde oppbevart ting, som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å selge, for at hun senere skulle få det, så hadde jeg antakeligvis streiket litt. Om jeg hadde bestemt meg for å gi det bort, så måtte de tatt det der og da. Jeg har ikke så god oppbevaringsplass, så hvis de ville ha det måtte de ha tatt det.

Jeg ser ikke i utgangspunktet noe prinsipielt galt i å selge rimelig til søsken, men jeg hadde antakeligvis ikke gjort det selv da jeg har langt bedre økonomi enn min søster har. Vi har også et veldig greit fohold, så det er kjekt å hjelpe. Hun forventer heller ingenting, men blir glad når det er noe hun kan overta.
Klær får hun alt av (uten tanke på betaling).

Gammel 07-01-08, 14:08   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Signerer.
Jeg har selv lånt bort masse, og det er helt greit, for da kan jeg alltids selge det etter at de er ferdige med det, men jeg synes ikke man kan forvente at man skal FÅ masse barneutstyr, bare fordi et eldre søsken har masse utstyr de har kjøpt til sine barn.
Broren min hadde lånt bort underbuksa si til meg om så var, så derfor var det helt ok å låne bort til dem. Og de forventet det overhodet ikke heller, da stiller det seg litt annerledes synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:48   #12
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok heller lånt det bort. Men det er sånn vi gjør det i min familie, og jeg har respekt og forståelse for at andre gjør det annerledes.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:35   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

En venninne av meg solgte nettopp seng, skap, stellebord, vogn, pulk og høy barnestol for den nette sum av 8.500,- brukt. (Pent brukt, og det var dyre ting i utgangspunktet). Det er klart det er penger å ha med seg i krigen, vel?

Jeg håper å bytte vogna etter minstemann i den Kenwooden jeg har ønsket meg lenge. Det har faktisk ikke fallt meg inn å gi bort vogna til hverken familie eller andre, selv om vi sikkert kunne hatt råd til det. Hvorfor skulle jeg gjøre det?

HI, jeg ville ha tatt en kikk på de store tingene du hadde planer om å selge og funnet ut omtrent hva som er markedspris og så ville jeg ha fortalt broren din at det er det du kan vente å for for tingene på det åpne markedet. Jeg synes ikke det gjør noe at han betaler litt for tingene, det er jo ikke som om du har fått dem kastet etter deg akkurat.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være sånn at den eldste/første som får barn nødvendigvis skal ta ansvar for andre barn i familien som kommer seinere. En ting er hvis det er en gjensidighet i det og man låner av hverandre, noe annet er det hvis en er tidligere ute og må skaffe alt og så når vedkommende er ferdig og vil kvitte seg med utstyret, skal de yngre/treigere bare få alt uten videre. Hvorfor det?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 15:39   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg håper å bytte vogna etter minstemann i den Kenwooden jeg har ønsket meg lenge. Det har faktisk ikke fallt meg inn å gi bort vogna til hverken familie eller andre, selv om vi sikkert kunne hatt råd til det. Hvorfor skulle jeg gjøre det?

HI, jeg ville ha tatt en kikk på de store tingene du hadde planer om å selge og funnet ut omtrent hva som er markedspris og så ville jeg ha fortalt broren din at det er det du kan vente å for for tingene på det åpne markedet. Jeg synes ikke det gjør noe at han betaler litt for tingene, det er jo ikke som om du har fått dem kastet etter deg akkurat.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være sånn at den eldste/første som får barn nødvendigvis skal ta ansvar for andre barn i familien som kommer seinere. En ting er hvis det er en gjensidighet i det og man låner av hverandre, noe annet er det hvis en er tidligere ute og må skaffe alt og så når vedkommende er ferdig og vil kvitte seg med utstyret, skal de yngre/treigere bare få alt uten videre. Hvorfor det?

Veldig enig i dette som du formulerer på en veldig fin måte!

Gammel 08-01-08, 16:04   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har kjent litt på denne her, ikke minst da vi begynte å kjøpe ekstra ting som skulle stå hos besteforeldre og sånt i tillegg. Men så "tvang" jeg mine foreldre til å betale for det, fordi det garantert kom til å bli benyttet også av søsken i mange år etter at jeg var ferdig.

Min søster har betalt for flere av de dyreste tingene hun har overtatt (buggisen feks), men til en hyggelig sum (håper jeg da). Dessuten fikk jeg helt plutselig en flett ny iPod - som takk for alt hun hadde overtatt av utsyr (og fordi hun syntes at jeg "fortjente" å ha siste utgave selv om jeg hadde iPod fra før, gadget-gærn som jeg er... ) Det var utrolig hyggelig (og unødvendig( gjort, og viser både forståelse og takknemlighet som varmer. (Dagens smisk)

Som sagt, en annen ting er når noen kommer og krever som en selvfølge.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:41   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har stor låne-og arvekultur i familien, i tillegg til å ta vare på gammelt tøy og noe utstyr (min mor). Så her er det faktisk forventet at man tar vare på det som kan gå videre i arv, men er det spesielt dyre ting ville vi nok betalt hverandre noe. Vi beholder og sparer på det som er i påvente av flere barn. Vi sier ifra hvis det er spesielle ting vi spesielt ønsker at blir tatt vare på.
Så jeg synes det er rart at man reagerer på at broren vil overta klær og utstyr og at det ikke er en selvfølge, men selvfølgelig, jeg hadde pent sagt at jeg ville ta en mindre sum enn markedspris for større og dyrere ting.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 20:40   #17
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så beklager om jeg ikke har fått med meg noe.

Situasjonen her var at vi fikk barn først, før våre søsken. Vi fikk kjøpt ting billig, brukt og minimalt med utstyr..
Saken her var egentlig at min bror hadde dårlig råd, men de ville ikke egentlig ha. Min svigerinne hadde så god råd, at de ikke trengte noe. De tok til nød en vinterdress jeg hadde, og den viste seg å være god å ha
Så om det hadde vært tilfelle hadde jeg nok ikke tatt så mye for det, men med tanke på vår situasjon med så dårlig råd, så er jeg neimen ikke sikker. Bilstolen solgte jeg til min bror, men den ble knapt brukt. ( eide ikke bil) Så de skjønte ikke helt hva de skulle med den..

Gammel 07-01-08, 12:36   #18
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde aldri villet tatt betalt for babyutstyr til søsken. Vi låner ut, og det vi ikke trenger lengre, får de arve - altså få uten å betale.

Gammel 07-01-08, 12:41   #19
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg hadde aldri villet tatt betalt for babyutstyr til søsken. Vi låner ut, og det vi ikke trenger lengre, får de arve - altså få uten å betale.

Samme her.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:38   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville solgt han det billig.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.