|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Den yngste brodern skal ha barn i løpet av våren. Og han vil gjerne arve utstyr av oss. Greit nok det. Alt av klær han måtte ønske kan han få. MEN vi har jo en hel masse annet utstyr som lekegrind, babybjørn, stellebord, bæremeis sengetøy osv osv. Masse av det vi har hadde vi egentlig planer om å selge. Er det frekt av å oss å be om litt betaling for noen av tingene? De som er dyrest? Vet ikke helt hva de forventer selv..... Men de sparer jo mangforldig tusen på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Nei, jeg syns ikke det er frekt. Ikke så lenge dere hadde tenkt å selge det i utgangspunktet. Selv hadde jeg nok ikke tatt mye betalt, evt. tilbudt dem å låne det.
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Hvordan er den økonomiske situasjonen for dem og dere, da? Det er ikke irrelevant, synes jeg. Hadde det vært min bror, ville jeg nok glatt ha gitt det bort gratis - både fordi han er broren min og fordi vi er sånn omtrent hundre ganger så heldig stilt som ham økonomisk (og det sier dessverre mye mer om hans situasjon enn om vår).
Sist redigert av Bluen : 07-01-08 kl 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg synes du skal si rett ut at dere hadde beregnet inn i budsjettet deres å selge dem. Om dere har fryktelig lyst til å gi det bort eller å selge det billig til dem, er jo det veldig raust, men om dere har beregnet dere inntekter på det synes jeg verken dere skal gi det bort gratis eller spesielt billig. Hvorfor skal de få alt gratis liksom... mens dere måtte kjøpe alt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg har lånt bort ting til min søster. Kunne ikke falt meg inn å selge det til henne.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Enig med Elinblu, den økonomiske situasjonen her er litt avgjørende synes jeg. Vi hadde ikke hatt råd til å bare gi det bort, men jeg hadde tatt meg mindre betalt enn om jeg skulle selge det til ukjente.
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg er enig med Elinblu, det kommer litt an på den økonomiske situasjonen til både dere og broren din.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg synes ikke det er frekt å be om betaling når det gjelder dyrt utstyr selv om det er til søsken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Nei, jeg vil vel ikke si det er teit.
![]() |
#10 |
seru
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg hadde ikke solgt noe til søskenene mine dersom jeg ikke var raka fant... Det betyr ikke dermed at jeg synes det er teit, men det går kanskje an å tilby dem å låne mot at de behandler det pent? Du kan jo si at du har tenkt å selge det senere?
![]() |
![]() |
#11 |
Come what may...
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg har gitt bort alt mine ting til søsken. Ikke pga vi er rike eller noe. Men føltes bare feil å selge dem ting.
![]() |
#12 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Det er mange her med mye penger ser jeg...jeg hadde helt klart solgt. Har ikke mer enn jeg trenger det...dessverre
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg er sannelig meg ikke sikker jeg. I vår familie låner vi av hverandre (med unntak av klær, de har vi fått) - Jeg synes du skal høre med broren din jeg - om hva han forventer. Det er vel forskjellig fra familie til familie.
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?
Må bare understreke at vi ikke er noen kakser altså, til tross for ordlyden i innlegget mitt, men broren min har ingen inntekt.
![]() |
![]() |
#15 |
Enda en som trener
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg hadde ikke solgt til min bror. Om økonomien hadde vært dårlig, eller jeg hadde tenkt å bruke det selv senere, hadde jeg lånt det bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Vi har vel passe god råd begge to. Jeg har ikke noe interesse av å få det igjen, for dette vil vi bli kvitt. Så det er ikke snakk om å låne bort, men gi bort. Ut skal det uansett. Hadde det ikke vært for at han forventer at jeg skal ta vare på ting slik at han kan arve, så hadde vi kvittet oss med masse fortløpende etter at Jonathan var ferdig med å bruke det. (LES, selge, kaste og gi bort) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Vi solgte vårt utstyr til min bror, men tok mindre for det enn om vi hadde solgt det til noen andre.
![]() |
#19 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Jeg hadde ikke tatt betalt for det.
![]() |
#20 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er det teit å selge barneutstyr til brodern?Ut i fra det du sier så ville jeg bedt om penger. Han kan ikke forvente at søsteren sparer på ting, bare for at han skal få. Og det er forskjell på å gi bort utstyr og gi bort klær og litt leker, noe av utstyret er jo dyrt og man kan få en ok bruktpris for.
![]() |
|
|