|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Syns du media bør navngi "lommemannen"? | |||
| Mannen bør navngis i media |
|
31 | 28,44% |
| Mannen bør ikke navngis i media |
|
78 | 71,56% |
| Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Nei, det ville vært stridig mot rettssamfunnet.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Vanskelig. Rent personlig synes jeg jo at han selv bør brenne, men familien hans er uskyldig. Uansett tar det nok ikke lang tid før både navn og bilde er offentliggjort, på den ene eller andre måten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Det står i Dagbladet at han er to-barnsfar. Jeg håper ikke han har misbrukt de også. Så et oversiktskart over alle stedene han har vært og forgrepet seg. Fyttikatta for et perverst menneske! Noen av overgrepene kan visst sidestilles med voldtekt. Hvis det er han, håper jeg at han blir sperret inn lenge!!!
|
|
|
#4 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Dette er utrolig vanskelig, og jeg blir ikke enig med meg selv. Men jeg har vel landet på at, nei, han bør ikke navngis i forhold til familien, som jeg kjenner.
|
|
|
#5 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Syns IKKE media skal navngi mannen.
|
|
|
#6 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Som mamma og privatperson ønsker eg at namnet skal offentleggjerast. Både for å unngå nye overgrep frå han og for å skremme andre pedofile. Som samfunnsborgar og "medievitar" meiner eg at namnet ikkje bør offentleggjerast. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tankefull
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Signerer!
|
|
|
#8 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Det er nok snakk om minutter før "alle" vet hvem det er. :spår:
|
|
|
|
#10 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men det kan jo finnes de barna som ikke har fortalt noen om overgrepene. Da hjelper det jo kanskje ikke uten bilde f.eks.(selv om noen kanskje aldri står frem som ofre i slike saker uansett).
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jeg har tenkt. Fortsatt ikke helt enig med meg selv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg heller mot å være enig med bina om å navngi og vise bilde av ham, dersom han er den skyldige. Han er en farlig mann, som operer over hele landet, og som tydeligvis ikke skyr noen midler for å få tak i ofrene.
|
|
|
#13 |
|
Ustabil
|
Det var en viktig presisering som jeg glemte. Så lenge han "bare" er pågrepet syns jeg man skal avvente. Men når han blir tiltalt syns jeg det er naturlig å navngi han. Jeg syns ikke det er nødvendig å vente helt til han er dømt. I det øyeblikket han eventuelt blir dømt er jo saken på mange måter avsluttet, og en offentliggjøring da vil ikke ha noe å si i forhold til evt ny informasjon, nye vitner, osv. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Finner verken navn eller nærbutikk eg??? Were?? |
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Nei, jeg synes ikke at media skal navngi "lommemannen". Det er helt og totalt poengløst. Navnet kommer til å komme frem når rettsapperatet startet, i mellomtiden sitter han i varetekt, kan ikke helt se noen grunn til at folk skal vite hvem det er. Når vi snakker om ofre, er dette helt irrelevant foreløbig. I Norge driver man ikke med add-on dommer, så om han har forgrepet seg mot 100 eller 103 vil ikke bety noe for dommen. For den enkelte som har blitt usatt for dette betyr det noe, men det kan vel gjøres etter at mannen har kommet inn i rettsystemet. Angående dette med at politiet er sikre på at de har "rett mann", det antar jeg at politiet alltid tror, ellers ville de vel neppe ha anholdt folk?
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Informasjonen bare renner på i avisene nå ser jeg. Bilde av huset hans, bilde av mannen som er sladdet ("se vi har bilde, vi vet hvem han er!"
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jeg vet ikke hva jeg syns, jeg vet bare at jeg blir kvalm ved tanken på hvordan media kommer til å fråtse i denne saken i evigheter fremover.
|
![]() |
|
|