|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kan barn sitte i forsetet?Vår 12 åring på 148cm og 35 kilo sitter særdeles sjelden forran. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kan barn sitte i forsetet?Sendte dem mail i går, og fikk svar i dag.
|
|
|
#4 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Når kan barn sitte i forsetet?ifjor sommer (eller forfjor/2006) var det mye omtale i avisen om et forslag som gikk ut på at det skulle bli påbudt for barn inntil 150 cm å bruke barnesete... dette forslaget kom fra åpen himmel for barneseteprodusenter og butikker (som torshov bilrekvisita), og begrenset seg veldig fort. fordi produsentene ikka hadde tid til å produsere, teste og få ce/eu-godkjent de nye putene/setene for høyere kg enn 36 kg. sånt tar tid og koster penger, så inntil videre ble hele forslaget lagt på is. jeg spurte i en torshov-butikk i sommer om de visste noe om hva som skjedde videre, men nei.
|
|
|
#5 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kan barn sitte i forsetet?Barnet var 3 år.
|
|
|
#6 |
|
trenger lading
|
Sv: Når kan barn sitte i forsetet?
Det ER forskjell på 3, og 6 og 10 åring...
|
|
|
|
#7 |
|
Frøken
Sv: Når kan barn sitte i forsetet?Jeg forstår ikke helt hvorfor du quoter mitt innlegg, det er sakelig informasjon hvor jeg "anbefaler å gjøre slik og slik" som du selv skriver.
|
|
|
#8 |
|
trenger lading
|
beklager, jeg quoter igjen...
Jeg legger heller ikke skjul på at det er farlig for SMÅ barn, men jeg mener også det blir gradvis mindre farlig når barnet nærmer seg 140 cm. Jeg tror det er derfor det heter at de ikke BØR sitte foran før de er 140, men at det ikke er forbudt. Det er vel disse større barna hovedinnlegger spør om, iallefall slik jeg tolker det.
|
|
|
|
#9 |
|
Frøken
Sv: Når kan barn sitte i forsetet?Ja, jeg ser jeg rotet litt der, siden det stod IKKE barnet på 4.5 år(men jeg diskuterte jo uansett ikke med eller mot Mikkeline
I det virkelige liv ja, men nå er vi på et forum
|
|
|
#10 |
|
saftig
|
Det finnes stort sett alltid et bedre valg enn å sette et barn usikret eller feilsikret i bil, men det koster kanskje mer innsats for å få det til. Jeg ser ingen grunn til å la være å kritisere farlige handlinger.
|
![]() |
|
|