Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender du privat e-post på jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du privat e-post på jobb?
Nja, en sjelden gang 46 35,38%
Ja, daglig 50 38,46%
Ja, og forwarder gjerne bilder av nakne menn og klissete slideshows med vennskapsbudskap 7 5,38%
Nei 24 18,46%
Dustepoll 3 2,31%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 22:16   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender du privat e-post på jobb?

Ja, jeg sender private epost. Ikke nødvendigvis daglig, men i perioder sender jeg endel.

jeg skal forøvrig ha at jeg aldri videresender slike tåpelige mailer - det være seg lekre menn eller "du er en sann venn-mail". Det skal jeg ha.

Gammel 04-02-08, 22:20   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

jeg skal forøvrig ha at jeg aldri videresender slike tåpelige mailer - det være seg lekre menn eller "du er en sann venn-mail". Det skal jeg ha.

Der er jeg også ganske restriktiv, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 22:24   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja jøss, det gjør jeg hver dag. Stort sett til min mann, det er meldinger type "skal du trene i dag?" osv. Sender uhyre sjelden tøysemail.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 22:29   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen synes den fine pollen min var en dustepoll.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 22:46   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Har du nå lært til neste gang at du lager offentlig poll, så du kan finne de to og rødprikke dem, evt. reise hjem til dem og kline noe ekkelt på dørhåndtakene?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:25   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 22:48   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem? Jeg? Det kan jeg da ikke tenke meg. Alle e-postene du får fra meg i løpet av en dag skal selvfølgelig ses på som høyst offisielle og journalførbare.

Not.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 23:10   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er sjelden. Men jeg har både tid og egen pc, selv om jeg er lærer. Skriver ikke så mye privatmail egentlig.

Gammel 04-02-08, 23:23   #9
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sjelden. Ikke fordi jeg ikke har tid og mulighet, men fordi jeg ikke har så mange å skrive til.

Gammel 04-02-08, 23:20   #10
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Definer "fra jobb"? (Har ikke lest hele tråden så hvis dette er svart på før så er jeg ikke blind, bare lat).

1: Sende fra jobb-mailadressen
2: Sende fra privatadressen, men mens du sitter på jobb.

Jeg gjør i hvert fall det siste daglig, men sender aldri fra jobbmailen min.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 00:03   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender privat e-post både fra jobb-adressen og privatadressen, både når jeg er på jobb og hjemme.
Og jobb-e-post fra alle adressene.

Alt er et godt sammensurium.

Gammel 05-02-08, 00:17   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender aldri en eneste privat e-post mens jeg er på jobben. Ikke chatter jeg med mannen eller henger på sånne derre nymotens webfora heller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 00:57   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg sender aldri en eneste privat e-post mens jeg er på jobben. Ikke chatter jeg med mannen eller henger på sånne derre nymotens webfora heller.

Hvem er du? Er du ny her?

Gammel 05-02-08, 10:01   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvem er du? Er du ny her?

Helt ny.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 10:05   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender private mail fra jobbadressen og jobbmail fra privatadressen, og private mail fra privatadressen i "arbeidstiden". (Legg merke til hermetegnene.) Skillet mellom arbeid og privatliv er noe utydelig i mitt liv. Mailer med nakne menn er det smått med, men det kan jo alltids hende at alfaMannen sender noen av de nyeste snapsene han har tatt av seg selv med mobilkameraet. Det pleier dog å gå som mms.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:17   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legger til: Når jeg en sjelden gang bruker jobbmailen til private ting så står det i hvert fall ingen ting der som ikke sjefen min kan lese.

Epostboksen min på jobben er jobben sin (med mitt navn på).

Gammel 05-02-08, 18:50   #17
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver å få gjort mest mulig av korrespondansen i arbeidstiden.Både mail og andre ærend.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 20:15   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Legger til: Når jeg en sjelden gang bruker jobbmailen til private ting så står det i hvert fall ingen ting der som ikke sjefen min kan lese.

Epostboksen min på jobben er jobben sin (med mitt navn på).

Jepp, jeg tenker også sånn. Er svært nøye med å ikke skrive ting som ikke kan leses av "hvem som helst" om jeg sender privat mail med jobbadressen min.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:09   #19
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Til tross for at jeg sitter på kontor og har kontinuerlig tilgang til mail, er det svært sjelden jeg sender private mail. Kanskje for korte beskjeder, men aldri lange mail.

Hadde du spurt meg for fem år siden, hadde svaret kanskje vært annerledes. Men mail har igrunnen utgått som kommunikasjonsmetode for meg privat. Det tar for mye tid. Sms har overtatt - på godt og vondt.

Ellers hater jeg kjedemail. Hater dem. De blir slettet direkt.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:14   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjelder spørsmålet om man sender når man er på jobben (da er svaret "ja") eller om man bruker jobbmailen (da er svaret "nesten aldri")? Det var upresist i artikkelen også. Jeg bruker en privat mailkonto til privat post. Det syns jeg alle burde gjøre. Jeg ville ikke sendt privat post med jobbens logokonvolutt heller, eller oppgitt jobbadressen min til privat bruk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.