|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ulvund voldsomt ut mot Steinerskolen i dagens VG
Ja, det finnes nok både gode og dårlige historier. Min søster mottok i alle fall ekstraundervisning, og lærevanskene ble i stor grad tatt på alvor. Jeg og søstrene mine har alle tatt høyere utdanning, og de aller fleste fra gamle-klassen min har klart seg særdeles bra.
|
|
|
#22 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det høres jo ekstremt og ille ut. Jeg beskrev bare hva jeg selv opplevde, og jeg kjenner meg i alle fall ikke igjen i noe av dette! Ingen overgangsriter, ingen feiring av sankter (bortsett fra st.michael, kanskje, men mer i form av eventyr), og ingen sa et kvekk om foreldrene våre
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ulvund voldsomt ut mot Steinerskolen i dagens VGJeg tror også at Steinerskolen har mye bra for seg, problemet for meg er at de ikke har et "sikkerhetsnett" når det går skeis, slik man tross alt har i den offentlige skolen. Der har man klageinstanser og veier man kan gå, det finnes ofte ikke i Steinerskolen. Samt at det er veldig ymse hva lærerne har av faktiske kunnskaper, både om pedagogikk og pensum. De styrer ofte skolehverdagen selv, uten mye kvalitetsjekk. I de tilfellene hvor alt er på plass, er det sikkert fint for dem som ønsker denne typen utdannelse.
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, akkurat dette stemmer nok med min følelse av hvordan det er, bortsett fra at det ikke var sekteriske tilstander rundt vårt klassemiljø (bortsett fra "håndarbeidsmafiaen" blant mødrene, da..). Jeg følte meg veldig heldig med lærer, som tok tak i mobbing, som var opptatt av matematikk og struktur, og et godt klassemiljø generelt.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Det igjen sier jo litt om kvalitetsforskjellene på Steinerskolene. De søm ønsket mer av selve livssynet vil jo da ha savnet det på din skole, men de som "bare" vil ha pedagogikken ville syns det var strålende.
|
|
|
#26 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulvund voldsomt ut mot Steinerskolen i dagens VGJeg er skeptisk til Steinerskolen, ville ikke valgt det for mine barn. Min venninne fortalte at hun satt som eneste elev i førsteklasse og fikk ikke begynne å lære å lese fordi hun ikke hadde startet tannfellingen (hun startet veldig sent med det). Først når "babytennene" begynner å falle ut er man emosjonellt moden for å tenke abstrakt og lære å lese og skrive? Slik var det hvertfall da, men mulig dette også var læreravhengi. En del av Rudolph Steiners opprinnelige teorier var det hvertfall. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ulvund voldsomt ut mot Steinerskolen i dagens VGBlir fortsatt matt og viljeløs og mister tale/skriveemnen, fortsatt skeptiiiisk tom. sint og vanskelig og det hjelper faen ikke med helseeurytmi...*puuust rooolig* |
|
|
|
![]() |
|
|