|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Hos oss , vi bor i et borettslag kom det er fyr fra hafslund for å se over det elektriske anlegget en kveld. Han fant en feil og fant ut at vi hadde lagt varmekabler uten elektriker som vi måte få godkjent . Vi fikk to mnd på oss til å utbedre feilene . Selve sjekken fra hafslund var gratis . Det var desverre ikke utbedring . Det startet fint , jordfeilen på kjøkkenet var en ledning som ikke var skrudd fast . Så skulle de begynne på badet , Da gikk jeg ut og lot mannen og elektrikeren ordne . Det skulle jeg aldri gjort . Da jeg kom hjem hadde de montert varmekablene , fyllt ut alle papirene til hafslund , men også byttet alle sikringene i skapet . Så det ble veldig dyrt , over ti lapper . |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Vi hadde besøk av elektriker i forrige uke. Det kostet oss kr 545 + moms pr time. I tillegg kom det transportkostnad på 120 kroner.
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Nå har jeg nettopp vært ute og skrudd på strømmen for SJETTE gang i kveld.
|
|
|
#4 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Ring kraftverket og få de til å komme og se over huset, det tror jeg jamensmeg er gratis. Da går de over alt for å sjekke at alt er som det skal og også komfyr, vaskemaskin osv.
|
|
|
#5 |
|
--
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Dyrt og dyrt, jeg tar over 1000 kroner timen når jeg utfører min jobb. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Flott, takk Maz. Jeg skal høre med styreleder her, for det er mye dritt i disse blokkene, både når det gjelder ventilasjon (vi får tobakksrøyk inn i hele leiligheten vår fra andre leiligheter + haugevis med støv), vannsystem og elektrisk.
|
|
|
#7 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Bor du i borettslag? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Jepp bor i borettslag. Vi satte ikke inn ny varmtvannsbereder da nei. Telleverk? Jeg tror jeg må spørre mannen.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Det har jeg nok men jeg har ikke sett etter, sikringsskapet er ute i fellesgangen og jeg bare trykker inn en sort knapp inni en rund dings for å få på strømmen igjen (når strømmen går "popper" den sorte knappen ut"). Må ikke skifte sikring eller noe.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?
Nei overhodet ikke. Jeg var redd for det først, så jeg turte såvidt å ta på den, men den er ikke varm i det hele tatt. Det er forresten to slike, de veksler på å poppe ut, men det er til samme "område" i stuen og på soverommene.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det veldig dyrt med elektriker?Så rart at de veksler på, og i de rommene? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Det er bare to-tre slike, tror jeg, de andre ser helt annerledes ut.
Kommer ikke på noe, egentlig, men for en stund siden (et halvt år?) fikk vi en arvet ovn (sånn som står på gulvet, med hjul på). Den varmer noe helt grassalt og er så deilig, men hele ovnen (selv dekselet) blir vanvittig varmt. Jeg nevnte det for mannen i dag, for jeg mener strømmen begynte å gå hyppigere etter at den kom i hus, men han sa bare "for noe tull" så jeg slo det fra meg.
|
|
|
#18 |
|
Ser lyst på livet
|
Om det er bare noen få som er skiftet så kan det tyde på at det er de som oftest har gått. Hvor lenge er det dere har bodd der, og har det vært et problem hele tiden?
Er det en oljeovn? Det har vel vært snakket en del om at en del av de gamle oljeovnene ble slitt, og at de sprakk i skjøtene pga utvidingen og krympingen som følge av oppvarmingen og avkjølingen av oljen inne i ovnene. Hva slags type ovn er det? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Vi har bodd her i litt over 3 år, og det er vel helst det siste året det har vært noe problem, kan ikke huske noe før det. Blokken er fra 70-tallet, og jeg vet det er mye DRITT i disse blokkene, både av egen erfaring og av det jeg har hørt fra naboer. Gleder meg til å komme meg vekk herfra. Innemiljøet er helt grusomt. Men det er jo en litt annen diskusjon.
|
![]() |
|
|