|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Interrail alene med en treåring - går det an? | |||
Jeg holder på å lete frem nummeret til barnevernet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 8,13% |
Jeg vil bli med |
19 | 15,45% |
Det kan sikkert gå bra hvis dere planlegger litt |
96 | 78,05% |
Det er bare å reise i vei uten videre planlegging |
3 | 2,44% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg liker å reise med tog, det gjør ungene også, og vi har reist fra Bergen til Narvik med tog, både via Norge og via Sverige, og det har gått kjempefint. Tror jeg glatt kunne dratt med en treåring som liker det, på en sånn tur.
![]() |
#22 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Mulig nåtidens telt er lettere å slå opp enn de fra min barndoms sommerferier. Men om de ikke er det, er det klin umulig for en voksen å få til alene. Loffetur med treåring høres kjempegøy ut, telt hadde jeg droppa. Bo på hostel og kroer er både billig, sosialt og trygt. God tur! -en anelse misunnelig.
![]() |
#23 |
Leser
|
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Ikke galskap, men jeg tror ikke jeg hadde gjort det. Jeg var på tur med min treåring for kort tid siden og da startet vi å reise 8.30 om morgenen og kom frem 19.30 på kvelden, resten av dagen var vi på reisefot. Det jeg syntes var mest kjedelig var at jeg ikke kunne ta meg en dupp. Tror treåringen koset seg stort.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg kunne gjerne reist på interrail alene med en treåring, men jeg hadde ikke reist hvor som helst på hvilket som helst tidspunkt og heller ikke tatt med meg telt. Vi har to ganger hatt med oss små barn på tog i Romania. På dagtid hadde jeg gjerne reist hvor som helst alene med dem, men på kvelds og nattetid hadde jeg vært skeptisk. Togstasjoner ligger ofte i ganske lurvete strøk og det kan være skummelt med pågående taxisjåfører osv. Dette avhenger jo veldig av hvor man reiser, men generelt synes jeg jernbanestasjoner på kveld/natt ikke er noe særlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Slik du legger det frem kan jeg ikke se noen grunn til at dere IKKE skal reise |
![]() |
![]() |
#28 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Det er meg som hadde funnet på å reist uten noe særlig planlegging |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
|
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg ville ikke gjort det. Alene ja, men ikke med en treåring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
flisespikker
|
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?
En "typisk" interrailtur med flere dager i strekk på trange tog, og bråkete, skitne hoteller i lugubre strøk av byen vil vel være det, men hvordan får du det HI beskriver til å bli en ferie for "de voksnes behov"? (Det passer neppe for alle treåringer, men det høres ut som om akkurat denne treåringen vil sette pris på denne typen ferie.)
![]() |
#31 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Det kan sikkert gå bra hvis du planlegger litt
![]() |
#33 |
Pauset
|
Det er jo ikke akkurat barnevennlig å farte rundt i Europa på denne måten, slik jeg ser det da. Selvfølgelig kan det bli hyggelig. HI virker jo ut som en mor som kan slappe av og være tilstede for barnet sitt, men jeg ville ikke gjort det med et så lite barn. Det er meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
flisespikker
|
Det er klart, både mødre og barn er forskjellige i forhold til hva slags ferie de liker.
![]() |
#35 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#36 |
Skrekkøgle
|
I mange land i Europa er det mye mye mer barnevennlig enn togene her i Norge, i alle fall!
![]() |
#37 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Jeg hadde ikke tatt sjansen. Jeg tenker b.la på om den voksne skulle bli syk og da være alene med en så liten unge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Pauset
|
Jeg var på Kreta med vesla, som da var 4 år, i 2004. Jeg turte reise alene, fordi jeg hadde noen venner på et hotell ikke langt unna. Heldigvis for det. Samme dag vi skulle reise våknet jeg med magesmerter og diare. Jeg slet med det hele dagen. Takket være mine venner så kunne jeg slappe av i bilen, mens de andre var på stranden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Fortynnet
|
Det ser jeg ikke problemet med. Jeg har tatt tog lange strekninger i Norge, alene med opptil tre barn og vogn og bagasje. Å holde styr på ett barn bør da kunne gå veldig greit. Men jeg hadde ikke orket så mye bagasje som det medfører å bo i telt, så det hadde jeg ikke satset på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?Søstra til mannen min dro med seg familien på interrail, når minste jenta deres var 3 år. (og nettopp hadde sluttet med bleie) Den andre jenta var 11 år.
![]() |
Emneord |
galskap, kosetur, reise med barn |
|
|