|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?
Dette er jeg enig i.
![]() |
#22 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Enig i at begravelsen er for de som er igjen. Jeg syns ikke det virker helt sunt å være veldig opptatt av sin egen begravelse. (Har møtt på ett tilfelle...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Det jeg har sagt til mannen min er at jeg vil donere bort organer hvis det er mulig og så ønsker jeg å bli kremert. Sistnevnte er ikke et krav, donasjon er noe jeg har et sterkt ønske om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Vi har ikke snakket så mye om det utover at jeg har sagt at jeg vil kremeres og at jeg gjerne vil at organene min doneres bort dersom det er mulig. Sistnevne er Mannen også helt enig i. Mer usikker på hva han tenker om begravelse/kremasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Vi har ikke snakket om selve begravelsen, men jeg har sagt at jeg har signert donorkort i lommeboken, og at kroppen min kan brukes til forskning. Jeg er jo likevel død, og om min kropp kan være til hjelp for andre, så er jo det supert.
![]() |
#26 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Ja, jeg må gifte meg kongelig så jeg blir begravet over jorden. Får helt og totalt noia og panikk og angst av bare tanken på å begraves under jorda.
![]() |
#27 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?I slekta jeg kommer fra er det kultur for å si klart i fra om ønsker til hvordan bisettelsen og graven skal være.
![]() |
#28 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nja... Jeg har vel "alltid" sagt at jeg ønsker at følgende to låter skal spilles i min begravelse (med mindre jeg dør som 100-åring); "Send in the clowns" - som er myntet på meg selv, og "What a wonderful world" med Louis Armstrong. Utover dette vil jeg at mine organer skal doneres bort, dersom dette er mulig. Er litt usikker på kremasjon - det tror jeg at jeg overlater til de etterlatte å finne ut av. Jeg har to alternative kirkegårder jeg vil gravlegges på - og en jeg absolutt IKKE vil gravlegges på, av personlige grunner.
![]() |
#29 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Det eneste jeg har ytret ønske om er kremering. Ingen markmat her heller.
![]() |
#30 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har informert hele min familie om at jeg ønsker å kremeres, men ut over dette er det ikke et tema vi snakker mye om.
![]() |
#31 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei. Eg tenker på mitt liv som noko som varer fram til det sekundet eg dør. Kva som skjer med meg etterpå har eg ingen tankar om eller ønske for. Eg har også vore i fleire situasjonar der det har vore nærliggande å tenke på slikt, men det har likevel aldri vore noko eg har brydd meg med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei, ikke noen tanker om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#34 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har sagt at jeg vil ha en humanistisk begravelse/seremoni, men bortsett fra det har jeg ikke sagt noe.
![]() |
#35 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg satser på at de gjenlevende lager seg en fin stund sammen. Jeg vil ikke legge noen føringer på dem.
![]() |
![]() |
#36 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg bestemmer så mye i levende livet, så de etterlatte skal få bestemme når jeg er død. :raus: |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Pauset
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Begravelsen har jeg planlagt flere ganger. Jeg har også skrevet brev til barna mine i hodet mitt. Heldigvis så ble min død avlyst noen ganger så jeg har fått lov til å planlegge livet mitt istedet |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Smugleser
|
Må innrømme at den tanken ikke akkurat har slått meg...
![]() |
#39 |
Leser
|
Han hadde neppe fått ny dame med det første.
![]() |
Emneord |
begravelse, tafofobi, taxidermi |
|
|