|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Smugleser
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?
Må innrømme at den tanken ikke akkurat har slått meg...
|
|
|
#2 |
|
*_*
|
Signerer helhjertet.
|
|
|
|
#3 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har en liste over sanger/dikt jeg ønsker i egen bisettelse. Denne legger jeg på et sted hvor den lett kan finnes hver gang vi skal reise med fly.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Siden det er farligere å kjøre bil enn å fly burde du vel forandret litt strategi eller? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Eneste ønsket mitt er at jeg vil kremeres. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg vil kremeres, og både måneskinnsonate og "Hello" av Evanescence skal spilles. Muligens også To where you are av Josh Groban, alt ettersom.
|
|
|
|
#8 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg skal kremerest, og skal sprees ut i finnmark, fra fyret "mitt".
|
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hvor: Viken
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Har sagt i fra til mine nærmeste om at jeg ønsker humanistisk gravferd. Bortsett fra det, står de fritt til å velge, jeg får jo ikke protestert.
|
|
|
#11 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?nei, det kasn de etterlawtte få ordne selv. For meg spiller det jo liten rolle. Det eneste jeg har sagt er at jeg vil donere organer, om noe kan brukes. Etter det kan de gjøre akkurat hva de vil med meg |
|
|
|
|
|
#12 |
|
awesom
|
Nei, begravelser må ikke holdes i en kirke, jeg har vært på i begravelse på samfunnshuset. Humanetisk-forbund sender en representant til hvor det måtte være.
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Etter at venninnen min døde i høst så har jeg sagt til mamma at jeg vil kremeres og at organer skal doneres om det er mulig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Det jeg har sagt til mannen min er at jeg vil donere bort organer hvis det er mulig og så ønsker jeg å bli kremert. Sistnevnte er ikke et krav, donasjon er noe jeg har et sterkt ønske om. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Har angst for å prate om døden, så for meg er det ett IKKE tema...
|
|
|
|
#16 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har vel ikke direkte angst for å prate om døden men sier som Morstine; den tid, den sorg. Om jeg skulle være så uheldig at noe skjer før min alderdom bestemmer at det er tid for å "ta kvelden", tror jeg min familie skal få stå fritt til å gjøre hva de vil.
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Enig i at begravelsen er for de som er igjen. Jeg syns ikke det virker helt sunt å være veldig opptatt av sin egen begravelse. (Har møtt på ett tilfelle...) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?I slekta jeg kommer fra er det kultur for å si klart i fra om ønsker til hvordan bisettelsen og graven skal være.
|
|
|
#19 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Det eneste jeg har ytret ønske om er kremering. Ingen markmat her heller.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Vi har ikke snakket så mye om det utover at jeg har sagt at jeg vil kremeres og at jeg gjerne vil at organene min doneres bort dersom det er mulig. Sistnevne er Mannen også helt enig i. Mer usikker på hva han tenker om begravelse/kremasjon. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| begravelse, tafofobi, taxidermi |
|
|