Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Betaler du NRK-lisensen?
Ja selvsagt. Tok selv kontakt for å få tilsendt faktura 76 54,68%
Ja må jo det, etter å ha blitt fersket av lisensinspektør 43 30,94%
Nei, har ikke TV 2 1,44%
Nei, har ikke blitt fersket enda 13 9,35%
Det har ikke du noe med/ dustepoll 5 3,60%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-08, 17:41   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Betaler du NRK-lisensen?

Ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:15   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Ja, på grunn av en idiotisk forglemmelse. Da vi kjøpte tv oppga vi pappa sitt navn, men da vi kjøpte videospiller glemte vi oss og oppga vårt eget navn

Ja ... Men dette var da vi hadde veldig dårlig råd.

Jeg er motstander av alle avgifter som rammer usosialt, og da særlig nrk-lisensen. Å si at "Har du problemer med å betale lisensen, får du droppe å ha tv" er noe av det dummeste jeg hører. Både barn og voksne sakker akterut i samfunnet om de ikke har tv og ikke kan følge med på det "alle andre" gjør. For folk med veldig liten inntekt (trygd, sosialstønad, deltidsjobb etc.) kan lisensen være med å å rakne hele økonomien, mens for de med passe/god inntekt merkes den omtrent ikke, dette er URETTFERDIG! Hvorfor kan de ikke ta inn disse pengene over skatten heller?

Sist redigert av Fluke : 24-02-08 kl 11:22.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 16:16   #3
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Ja, på grunn av en idiotisk forglemmelse. Da vi kjøpte tv oppga vi pappa sitt navn, men da vi kjøpte videospiller glemte vi oss og oppga vårt eget navn

Gammel 26-02-08, 18:28   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi glemte det ikke, men når inspektøren sto på døra og kunne se rett inn bak meg på tv-bilde i vinduet, så ble det liksom litt rart å nekte for å ha tv.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 19:48   #5
Kneazle
Passiv

Standard

Ja, jeg betaler, og har ingenting imot det. Men er enig i at beløpet godt kunne vært justert etter inntekt. Eller at lav inntekt kunne gi rett til å søke om fritak.

Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 21:03   #6
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg betaler lisens. Jeg er glad for å ha en reklamefri tv-kanal, eller rettere sagt tre. I tillegg hører jeg mye på NRK radio.

Gammel 23-02-08, 17:45   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, men ingen av svaralternativene passer. Det var forhandleren som ga beskjed om at jeg kjøpte tv.. Men jeg hadde nok betalt uansett tenker jeg.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 17:48   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Min kusine ble peilet av inspektørene.Hun bor i leilighet i Oslo, det er temmelig mange leiligheter der hun bor.
De hadde signaler som de kunne vise til, og de har rett til å komme inn.
Vi snakker om Staten

Gammel 23-02-08, 17:50   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Min kusine ble peilet av inspektørene.Hun bor i leilighet i Oslo, det er temmelig mange leiligheter der hun bor.
Vi snakker om Staten

Jeg søkte en del på lisenskontroll da jeg ble ferska, og de sier visstnok at de ikke kan peile det. Eller at de aldri ville visst akkurat hvilken leilighet det kommer fra.. Men jeg vet ikke helt sikkert altså..

Gammel 23-02-08, 18:00   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Vi snakker om Staten

Ingen har rett til å ta seg inn i andre menneskers hjem uten skjellig grunn, ei heller staten.

Gammel 23-02-08, 17:50   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ringte og sendte e-post om at vi ønsket faktura. Etter noen år fikk vi en inspektør på døra, etter det klarte de å sende en faktura til oss.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 17:54   #12
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Den regningen er den eneste som kommer til både min mann og meg, altså en felles faktura.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 12:35   #13
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Eller døren til stuen står åpen når du åpner døren, så ingen kan unngå å høre bakgrunnsmusikken til Farmen.

Det er den beste, ja.

Her betales lisensen, men ikke fordi jeg har kjempelyst akkurat. Gikk mange år før den begynte å betales. Grunnen var at vi kjøpte oss DVD-spiller. Da dukket plutselig regningen opp. Har betalt trofast etter det. I fjor høst betalte jeg til og med to ganger uten å oppdage det (lurer på hvem som ikke fikk pengene sine) så i år fikk jeg en regning på 84,-. Har forsøkt å nøste opp i floken men ikke funnet ut av den...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 17:54   #14
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Dustepoll. Det er klart vi betaler den hersens NRK-lisensen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 17:58   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjølvsagt og med glede.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 18:04   #16
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi betaler. Hvordan de fikk snusen i at vi har TV aner jeg ikke, siden den trossalt er kjøpt i Sverige.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 18:28   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ja. vi betaler. Ikke med glede. Jeg ville heller kunne valgt bort NRK og andre stateide kanaler og ha sluppet å betale.

Gammel 23-02-08, 18:30   #18
Solblomst
Passiv

Standard

Ja.

Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 18:30   #19
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Ja, vi betaler..

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:20   #20
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, betaler lisens...forhandler meldte inn.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.