Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stigmatisering av overvektige

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-08, 10:52   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stigmatisering av overvektige

I ly av tråden om å være fornøyd med egen kropp.

Jeg har forståelse for at det kan være slitsomt å være undervektig og også å slite med å tro at man er overvektig selv om man ikke er det, men jeg synes den diskusjonen mangler et perspektiv; nemlig den stigmatiseringen som foregår av overvektige i samfunnet i dag.

Hvis man veier for mye, så er man teit, uopplyst og lat. Alle vet jo at det er bedre å være tynn, så hvorfor ikke bare slanke seg?

Det er også et kjent at overvektige får dårligere betalt enn normalvektige, men det kan jo være flere grunner til det. Dårlig selvtillit er jo ikke akkurat noen fordel i lønnsforhandlingene.

Nei, dette ble rotete, men jeg vil bare ha frem at det å være overvektig har en tilleggsfaktor utover det å ikke finne fine klær som passer, helsefare osv.

Emneord
livserfaringer, overvekt, selvbilde, spiseforstyrrelser, stigmatisering, undervekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.