|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å smake morsmelkSynes ikke det er ekkelt å smake morsmelk, la større barn evt. mann smake det. Jeg kunne gjerne ammet andres barn, eller la andre amme mine. Morsmelksvafler er sikkert godt, men jeg ville ikke spist det hvis det var noen andres melk enn min. Ikke at det akkurat er tabu, men hva med smittefaren, det er vel en grunn til at morsmelksgivere må ta masse blodprøver? Å servere gjester morsmelk i smug er barnslig og ekkelt, hvis de vil smake, kan de spørre selv.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Om å smake morsmelkJeg er ikke rasjonell på dette kjenner jeg. Ikke hadde jeg likt å få morsmelkvafler heller, hadde følt at den som lagde dem var litt sånn naturlig av prinsipp. Barnslig, men sånn hadde jeg reagert.
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å smake morsmelkMorsmelk er for små babyer.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Om å smake morsmelk
Jaha? WHO anbefaler at mor ammer frem til barnet fyller to. Jeg har smakt mm, synes ikke det er ekkelt, kunne også spist vafler laget av mm, og synes det er greit å amme andres barn, eller at andre ammer mine.
|
|
|
#5 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å smake morsmelkJeg har ingen problemer med å smake egen morsmelk, det samme har min mann gjort.
|
|
|
#6 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å smake morsmelkFor barnet sin del så haddde eg mykje heller sett at ammande veninner som passa mitt barn hadde amma det, enn å gi det flaske. Det kjem sjølvsagt an på alderen til barnet, men i prinsippet så trur eg det er mykje meir stressande for eit spedbarn å få flaske i ein slik situasjon enn å verte amma av ein framand pupp. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
<*(((<
|
Sv: Om å smake morsmelkJeg syns ikke det er ekkelt å smake på morsmelk, men jeg syns ikke den smakte godt. Det ble for søtt og fett. Kan ikke huske å ha smakt på MME. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Om å smake morsmelkJeg synes både morsmelk og MME smaker vondt.
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Om å smake morsmelkJeg har donert bort mm som ikke var brukendes for mitt barn til andre. (Det var min driftige svigermor som organiserte. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Stabilt ustabil...
|
? Nå ble jeg nysgjerrig...
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Om å smake morsmelkEkkelt er det ikke, men jeg hadde nok ikke spist mat som var laget på morsmelk.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å smake morsmelkJeg har smakt egen mm, storesøster fikk på skje hun kom alltid springene med skjea når jeg ammet for å smake hun å. Jeg har opplevd att en annen har ammet mitt barn 1 gang, da veninna mi passet han å han plutselig nektet å ta flaske. gjorde meg ingen ting det. Rart att så mange her synes det er greit att noen hadde ammet eller kunne ammet ett annet barn, på den samme diskusjonen inne på nm var det ikke mange som snes det var greit. Kunne heller latt være å få mat noen timer, eller hvorfor var mamman så langt unna etc. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Om å smake morsmelkJeg er også der at jeg synes morsmelken min er (var) ekkel å smake på. Tok den på håndleddet eller på leppa for å teste varmen. Og så vidt litt smaking om den var sur, en sjelden gang. Luktet som regel bare
|
|
|
|
#14 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Om å smake morsmelkNår det gjelder å amme andres barn, så kunne jeg glatt gjort det om der var behov for det. Og om det var nødvendig, så hadde jeg heller ikke hatt problemer med at noen andre ammet mitt barn.
|
|
|
|
#15 |
|
Quiet, please
|
Sv: Om å smake morsmelkJeg er nok blant de pripne som synes det er litt ekkelt at andre enn babyen min eller andres babyer drikker min morsmelk. Da Hannah lå på sykehuset som nyfødt løp jeg jo frem og tilbake med litervis med pumpet melk, og overskuddet ga de til melkebanken. Det var fint å tenke på at jeg hjalp barn som ikke kunne få melk fra sin egen mor, og som kanskje var syke og trengte det sårt.
|
|
|
#16 |
|
Quiet, please
|
Må legge til at jeg godt kunne ammet en annen baby, og ville selvsagt latt en annen mor amme min ved et evt. nødstilfelle.
|
|
|
#17 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Om å smake morsmelkMen her på FP er vi mykje meir fornuftige og rasjonelle veit du. |
|
|
|