Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 17:38   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Kvaliteten på klærne avgjør også om de kan gå i arv. Jeg har pakket ned alle klærne eldstemann gikk med, men måtte kaste mye fra "billigkjedene". Merkeklærne holder seg stort sett bedre og går i arv.

Gammel 07-03-08, 17:42   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke opptatt av merker.
Kvalitet og hva jeg er ute etter er mere viktig en navnet på produsenten eller butikken hvor klærne er kjøpt.
Prisen er også viktig synes jeg, en ting som er 3 ganger så dyr, trenger ikke være 3 ganger så bra som billig varianten.
Å betale flere 100 lapper ekstra for å få "riktig" navn på klærne er utelukket.

Gammel 07-03-08, 17:44   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg er ikke opptatt av merker.
Kvalitet og hva jeg er ute etter er mere viktig en navnet på produsenten eller butikken hvor klærne er kjøpt.
Prisen er også viktig synes jeg, en ting som er 3 ganger så dyr, trenger ikke være 3 ganger så bra som billig varianten.
Å betale flere 100 lapper ekstra for å få "riktig" navn på klærne er utelukket.

Får jeg noen flotte plagg i gave, gjerne av et bestemt merke, blir jeg alltid interessert i hva mer som stammer derfra. Det er slik det begynner hos meg, hvert fall. Uten å være nevneverdig opptatt av klær, (har ingen merkeklær selv), kan jeg kjenne igjen merker utifra design, utforming osv. Eplemerket til Katvig, er et eksempel. Jeg synes det er viktig å formidle holdninger som ikke gir uttrykk for at man er et bedre menneske hvis man kler seg i merkeklær, men jeg ser ikke problemet med å kjøpe merkeklær når man først skal handle klær. Jentene mine aner ikke hva de går med.

Gammel 07-03-08, 17:47   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har måtte kaste mye fra H&M. Etter en del vask ble det små hull i klærne (til tross for god behandling og ikke-eksisterende tromling).

Min erfaring er at H&M (og IKEA, by the way) er mange forskjellige merker, med forskjellige kvaliteter. Synes det gjør det litt forvirrende å handle der. Lindex har feks et merke som heter FIX som jeg synes har kjempegod kvalitet.

Gammel 07-03-08, 17:50   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er du en merkefreak?

Nja, merkebevisst kanskje.
Jeg foretrekker så absolutt å kjøpe økologiske klær, og "rettferdige" klær. Det finnes ikke så mye av det enda, men jeg håper det kommer mer. Ellers går det mye i Nøstebarn, og andre butikker som har ubehandlet ull. (På ullen er jeg fryktelig nøye, kunn ubehandlet.)
Men det handler mye om kvalitet, vi har ikke overflod av klær til verken ungene eller oss selv, fordi vi heller vil ha færre plagg med god kvalitet som er dyrere, enn mange billige plagg fra foreks. H&M.
Det er mange år siden jeg "gav opp" kjeder som Lindex, Cubus, KappAhl og H&M desverre, jeg finner aldri noe jeg liker der.
Det går mer i Bennetton, NoaNoa, Zara, Monsoon, Katvig, Molo, No Added Sugar, Finger in the Nose, MiniMe, IdaT, Holly's ol. Exit synes jeg forresten har fine klær til tider, og PoP.
På uteklær er jeg også nøye, fordi jeg vil ikke bekymre meg for om ungene er tørre og varme, jeg vil være trygg på det. Dermed har vi foreks. Reima Tec dresser til de.
Jeg liker også særpreg, og at alle de andre ungene i gaten ikke har det samme på.

Ellers arver vi forresten også, og det er supert, de vi arver av har samme syn som oss på barneklær.
Og jeg kjøper gjerne brukt.

Sist redigert av Aminta : 08-03-08 kl 15:15. Årsak: Glemte noe.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:57   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, finnes ikke merkefreak i det hele tatt.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:58   #7
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Gutten her i huset (13) begynner å bli litt mer bevist nå.. Så da finner vi navna på de "riktige" merkene, og gir de til pappa'n i USA. Der er det VELDIG mye billigere, og han handler det og sender Amerika-pakke. Utrolig greit for oss ihvertfall!

Til minstemor handler jeg egentlig etter smak, uavhengig av merker. Hun arver også mye barnehagetøy, så hvis jeg kjøper noe er det som regel penklær. Kjøpte for 700,- nå (mest Mexx) på salg. Da fikk jeg to bukser, to gensere, en vest, Gore Tex støvletter og en boblejakke. Det går ann å få tak i merkeklær på tilbud også.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:02   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

OVerhodet ikke på inneklær, men jeg er selektiv på vinterdresser og sko, for ikke å si yttertøy generelt. Det har med kvalitet og holdbarhet å gjøre. Når det gleder alle andre klær kjøper jeg det jeg liker og har tilgang til. Stort sett de vanlige kjedeklærne, av og til handler jeg noe på nett, rett og slett fordi det er fint, og det er litt gøy å ha noe annet enn alle andre på barselgruppa. Når det er sagt har ikke det skjedd ofte, det er vel snakk om et plagg eller tre fra Ida T.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:00   #9
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Jeg er merkebevist når det gjelder undertøy, sko og ytterklær til barna.
Inneklær går det i alt mulig rart etter hva ungene og jeg liker.

Gammel 07-03-08, 18:07   #10
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har mine favoritter: Mala, Kimera og Polarn & Pyret. Fargerike,morsomme klær i god kvalitet.Rett å slett elsker dem.

Når det er sagt så finner rett som det er noe jeg liker på H&M og Lindex,men så godt som aldri på Cubus eller Kapphal.

IdaT og urban elk er kjedelige synes jeg.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:21   #11
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Merkefrik er jeg vel ikke, men når det kommer til utetøy (vi er mye på fjellet/ski o.l), treningstøy, gode sko o.l går det stortsett "merkeklær" pga passform, kvalitet og lignende. Når det gjelder vanlig hverdanstøy bruker vi det meste, og er ikke opptatt av merke.

Gammel 07-03-08, 18:31   #12
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Er moderat opptatt av merkeklær. Som flere av dere har sagt tidligere i tråden så er jeg opptatt av at jentene har gode og funksjonelle yttertklær og sko. Der kjøper jeg gode og (ofte) dyre klær og sko. Innerklærne kjøper jeg etter hva jeg og jentene synes er fint og praktisk. Om de er kjøpt på H&M; Lindex eller i en merkebutikk er uvesentlig. Vi får og arver ganske mye også. Hello Kitty er storfavoritten for tiden!!
Men hvis vi tar oss råd til eller får fine merkeklær så er selvfølgelig det stas!! Har kostet på oss en del Devold- klær alle fire!

Gammel 07-03-08, 18:23   #13
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Her i huset kjøper jeg det jeg liker.Handler masse på feks H&M,men har masse klær fra benetton,Litt Ralp Lauren,Reima,Gap osv..Er desverre opptatt av merker,men har ikke råd til å handle bare merkeklær,jeg handler nemlig ganske ofte Men har alltid hatt en voldsom sperre til de billigste klærne,Spar Kjøp feks.Klarer virkelig ikke kjøpe noe der utenom ullklær.
Ser at veldig mange barn der jeg jobber går i Spar Kjøp klær med det karakteristiske "kids" merke på,kan ikke for det men jeg gremmes av disse klærne.Helt sykt,men sant Exit feks synes jeg velig mye fint.

Gammel 07-03-08, 18:27   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Ser at veldig mange barn der jeg jobber går i Spar Kjøp klær med det karakteristiske "kids" merke på,kan ikke for det men jeg gremmes av disse klærne.Helt sykt,men sant

Ja, det er helt sykt. Det du bør gremmes over, er holdningene dine. Ikke klærne noen unger har på seg!

Hva er du gremmes over da? At det er billig? At de har en stil / farger du ikke liker?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:43   #15
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, det er helt sykt. Det du bør gremmes over, er holdningene dine. Ikke klærne noen unger har på seg!

Hva er du gremmes over da? At det er billig? At de har en stil / farger du ikke liker?

Ja jeg kan godt gremmes over min holdning til Spar Kjøp klær,tror kanskje det henger i fra jeg var liten,da var også denne butikken helt ut,skolens "nerder" gikk i Spar Kjøp klær sorry,men sant.For all del,jeg fordømmer ingen,er ikke typen til slikt.Mine unger har også klær fra coop obs,ikke det det dreier seg om.Men Spar Kjøp`s treningsdresser .... de er virkelig grusom.Sorry.

Gammel 07-03-08, 18:45   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg kan godt gremmes over min holdning til Spar Kjøp klær,tror kanskje det henger i fra jeg var liten,da var også denne butikken helt ut,skolens "nerder" gikk i Spar Kjøp klær sorry,men sant.For all del,jeg fordømmer ingen,er ikke typen til slikt.Mine unger har også klær fra coop obs,ikke det det dreier seg om.Men Spar Kjøp`s treningsdresser .... de er virkelig grusom.Sorry.

Er det mulig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:47   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rett og slett bare fordi de er fra Sparkjøp? Men hvorfor gjør du ikke noe med disse idiotiske holdningene dine når du tross alt er klar over hvor teite de er (siden du selv sier du gremmes over holdningene dine)? Ungene dine bør for god's sake iallfall ikke overta slike holdninger for det er jo slikt som skaper mobbing og motepress.
Forresten så er jeg veldig glad i Sparkjøp når det gjelder barneklær (har feks. kjøpt endel ull der). De har mye kjerringaktig men det har de mange andre steder også.

Gammel 07-03-08, 18:34   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at veldig mange barn der jeg jobber går i Spar Kjøp klær med det karakteristiske "kids" merke på,kan ikke for det men jeg gremmes av disse klærne.Helt sykt,men sant Exit feks synes jeg velig mye fint.

Hæ? Du tuller nå, ikke sant? Er det selve Sparkjøp du har noe imot? Eller er det utseendet på disse Kids-klærne?

Gammel 10-03-08, 16:08   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er særdeles lite opptatt av merker på barneklær. Unntaket er ytterdresser, der vi har kjøpt Reimatec - én ny (som mannen kjøpte) og én brukt. For meg er det totalt uaktuelt å bruke 200 kroner eller mer på en body, det har blitt et prinsipp. Jeg finner mye fint i kjedebutikkene. Det er mye stygt også, selvsagt, men jeg plukker litt her og der og synes Liv har masse fine klær. Forleden kjøpte jeg f.eks. mange deilige plagg i kjempefine farger og mønstre på Obs.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:23   #20
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenker som deg, Skremmern. Storebror har hatt en del klær fra HM, og kun noe av det har vært brukbart til lillebror. Det irriterer meg også at de må ha tegneseriefigurer på alt, til og med på skjorter og finklær.

Jeg har virkelig fått øynene opp for de nyere merkene som Molo, MeMini, Katvig osv.
Jeg prøver gjerne ut nye og ukjente merker men mister interessen fort om kvaliteten viser seg å være dårlig.

Andre merker jeg har god erfaring med er bla.a Mexx og Lego.

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.