|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er du en merkefreak?Kvaliteten på klærne avgjør også om de kan gå i arv. Jeg har pakket ned alle klærne eldstemann gikk med, men måtte kaste mye fra "billigkjedene". Merkeklærne holder seg stort sett bedre og går i arv.
|
|
|
#2 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg er ikke opptatt av merker.
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er du en merkefreak?
Får jeg noen flotte plagg i gave, gjerne av et bestemt merke, blir jeg alltid interessert i hva mer som stammer derfra. Det er slik det begynner hos meg, hvert fall. Uten å være nevneverdig opptatt av klær, (har ingen merkeklær selv), kan jeg kjenne igjen merker utifra design, utforming osv. Eplemerket til Katvig, er et eksempel. Jeg synes det er viktig å formidle holdninger som ikke gir uttrykk for at man er et bedre menneske hvis man kler seg i merkeklær, men jeg ser ikke problemet med å kjøpe merkeklær når man først skal handle klær. Jentene mine aner ikke hva de går med.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Min erfaring er at H&M (og IKEA, by the way) er mange forskjellige merker, med forskjellige kvaliteter. Synes det gjør det litt forvirrende å handle der. Lindex har feks et merke som heter FIX som jeg synes har kjempegod kvalitet.
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Er du en merkefreak?Nja, merkebevisst kanskje.
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 08-03-08 kl 15:15. Årsak: Glemte noe. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Gutten her i huset (13) begynner å bli litt mer bevist nå.. Så da finner vi navna på de "riktige" merkene, og gir de til pappa'n i USA. Der er det VELDIG mye billigere, og han handler det og sender Amerika-pakke. Utrolig greit for oss ihvertfall! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Er du en merkefreak?OVerhodet ikke på inneklær, men jeg er selektiv på vinterdresser og sko, for ikke å si yttertøy generelt. Det har med kvalitet og holdbarhet å gjøre. Når det gleder alle andre klær kjøper jeg det jeg liker og har tilgang til. Stort sett de vanlige kjedeklærne, av og til handler jeg noe på nett, rett og slett fordi det er fint, og det er litt gøy å ha noe annet enn alle andre på barselgruppa. Når det er sagt har ikke det skjedd ofte, det er vel snakk om et plagg eller tre fra Ida T. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Jeg er merkebevist når det gjelder undertøy, sko og ytterklær til barna.
|
|
|
#10 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Er du en merkefreak?Jeg har mine favoritter: Mala, Kimera og Polarn & Pyret. Fargerike,morsomme klær i god kvalitet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Er du en merkefreak?Merkefrik er jeg vel ikke, men når det kommer til utetøy (vi er mye på fjellet/ski o.l), treningstøy, gode sko o.l går det stortsett "merkeklær" pga passform, kvalitet og lignende. Når det gjelder vanlig hverdanstøy bruker vi det meste, og er ikke opptatt av merke.
|
|
|
#12 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Er moderat opptatt av merkeklær. Som flere av dere har sagt tidligere i tråden så er jeg opptatt av at jentene har gode og funksjonelle yttertklær og sko. Der kjøper jeg gode og (ofte) dyre klær og sko. Innerklærne kjøper jeg etter hva jeg og jentene synes er fint og praktisk. Om de er kjøpt på H&M; Lindex eller i en merkebutikk er uvesentlig. Vi får og arver ganske mye også. Hello Kitty er storfavoritten for tiden!!
|
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en merkefreak?Her i huset kjøper jeg det jeg liker.Handler masse på feks H&M,men har masse klær fra benetton,Litt Ralp Lauren,Reima,Gap osv..Er desverre opptatt av merker,men har ikke råd til å handle bare merkeklær,jeg handler nemlig ganske ofte
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Ja jeg kan godt gremmes over min holdning til Spar Kjøp klær,tror kanskje det henger i fra jeg var liten,da var også denne butikken helt ut,skolens "nerder" gikk i Spar Kjøp klær sorry,men sant.For all del,jeg fordømmer ingen,er ikke typen til slikt.Mine unger har også klær fra coop obs,ikke det det dreier seg om.Men Spar Kjøp`s treningsdresser .... de er virkelig grusom.Sorry.
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Rett og slett bare fordi de er fra Sparkjøp? Men hvorfor gjør du ikke noe med disse idiotiske holdningene dine når du tross alt er klar over hvor teite de er (siden du selv sier du gremmes over holdningene dine)? Ungene dine bør for god's sake iallfall ikke overta slike holdninger for det er jo slikt som skaper mobbing og motepress.
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Hæ? Du tuller nå, ikke sant? Er det selve Sparkjøp du har noe imot? Eller er det utseendet på disse Kids-klærne?
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg er særdeles lite opptatt av merker på barneklær. Unntaket er ytterdresser, der vi har kjøpt Reimatec - én ny (som mannen kjøpte) og én brukt. For meg er det totalt uaktuelt å bruke 200 kroner eller mer på en body, det har blitt et prinsipp. Jeg finner mye fint i kjedebutikkene. Det er mye stygt også, selvsagt, men jeg plukker litt her og der og synes Liv har masse fine klær. Forleden kjøpte jeg f.eks. mange deilige plagg i kjempefine farger og mønstre på Obs.
|
|
|
|
#20 |
|
Sv: Er du en merkefreak?Jeg tenker som deg, Skremmern. Storebror har hatt en del klær fra HM, og kun noe av det har vært brukbart til lillebror. Det irriterer meg også at de må ha tegneseriefigurer på alt, til og med på skjorter og finklær.
|
![]() |
| Emneord |
| merkeklær |
|
|